F1-Uutisia 2016

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Hamiltonin autoon on vaihdettu laatikko ja siitä 5 pykälää rankkua. Ei pääse Lewis helpolla tällä kaudella.

e: ja amiraali keuli edelle...
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593

Ykkösnick

Heh, Massa!
Liittynyt
1.12.2013
Viestit
621
Sijainti
Kerros 107
AMUS:in mukaan äänestykseen ensi vuoden säännöistä tulee vaihtoehto, jossa ainoat muutokset nykyisiin autoihin olisivat leveät renkaat ja matalampi leveämpi takasiipi.

Linkki saksan kieliseen uutiseen: http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/hersteller-vs-bernie-ecclestone-muss-der-f1-boss-abtreten-769679.html
Suuri edistysaskel se olisi tuokin. Kehtaisi katsoa autoja muutenkin, kuin mustaksi maalattujen linssien läpi. Väkinäiseen ja epätoivoiseen shown luomiseen se ei toki auta millään tavalla.

 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
AMUS:in mukaan äänestykseen ensi vuoden säännöistä tulee vaihtoehto, jossa ainoat muutokset nykyisiin autoihin olisivat leveät renkaat ja matalampi leveämpi takasiipi.

Linkki saksan kieliseen uutiseen: http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/hersteller-vs-bernie-ecclestone-muss-der-f1-boss-abtreten-769679.html
Paras uutinen mitä olen tämän lajin parista kuullut pitkään aikaan. Mun mielestä nyt ei pitäis enää muuttaa melkein yhtään mitään! Pakka on tasaisempi kuin vuosiin.
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Hienoa sahaamista edestakaisin kun nyt palataan sinne 90 luvun alkupuolelle taas siipien ja renkaiden osalta. Vielä kun kieltäisivät kaikki turhat elementit siivistä jotka selvästi aiheuttaa vaaratilanteita radalle kun niitä erinäisiä pikkusiipiä lentelee autosta irti pienestäkin kosketuksta.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Suurempi diffuusori, leveämpi takasiipi, 3 elementti lisää takasiipeen. Perän downforce kasvaa näillä erittäin paljon, lisänä vielä leveämmät renkaat. Hmmm... :eek!:
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Suurempi diffuusori, leveämpi takasiipi, 3 elementti lisää takasiipeen. Perän downforce kasvaa näillä erittäin paljon, lisänä vielä leveämmät renkaat. Hmmm... :eek!:
Tosiaan autoja hidastetaan ja hidastetaan (ainakin aerojen osalta) ja sit yhtäkkiin nopeutetaan paljonkin. Tuleeko siis etupäähän jotain?! Eikö mene epäbalanssiin d-force ja pito näillä muutoksilla...?!
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Tosiaan autoja hidastetaan ja hidastetaan (ainakin aerojen osalta) ja sit yhtäkkiin nopeutetaan paljonkin. Tuleeko siis etupäähän jotain?! Eikö mene epäbalanssiin d-force ja pito näillä muutoksilla...?!
Siis siinä täydessä sääntömuutosehdotuksessa kasvaa etusiipikin, mutta tässä "vastaehdotuskessa" ainut muutos aeroon olisi tuo takasiipi.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Sotšin rengasvalinnat ovat lukittu ja julki:

 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
http://www.f1fanatic.co.uk/2016/04/05/soon-call-new-tyre-rules-success/

Tuon linkin takaa löytyy myös ihan mielenkiintoinen taulukko. Siitä näkee että mihin päivään mennessä minkäkin kisan rengasvalinnat on täytynyt tehdä. Espanjan rengasvalinnat on täytynyt tehdä viimeistään samana päivänä kun Australian kisa ajettiin, kun taas Monacossa ajetaan ensimmäisen kerran renkailla, mitkä on saanut valita vasta kauden alun jälkeen. Erikoisen tilanteesta tekee myös se, että Monacon jälkeen ajettavia Kanadan ja Bakun kisoja varteen renkaat on pitänyt valita jo ennen Australian kisaa. Säännöthän oli että renkaat pitää valita viimeistään 8 viikkoa ennen euroopan kisoja ja 14 viikkoa ennen ei-euroopan kisoja. Ironisesti Bakussa ajettava Euroopan GP ei Pirellin logiikalla ole kuitenkaan euroopassa ajettava kisa :D
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
Katsos vaan johan alkaa olla hajontaa. 10 settiä SS rengasta. Ens alkuun kuullosti hullulta mutta eikös Sochi Autodromon asfaltti ollut aika sileetä ja siitä syystä rengas kuluma on vähäistä.
Oikeastaan ihmetyttää mihinkä MRT tarvii 1 ylimääräisen setin Medium renkaita.
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Katsos vaan johan alkaa olla hajontaa. 10 settiä SS rengasta. Ens alkuun kuullosti hullulta mutta eikös Sochi Autodromon asfaltti ollut aika sileetä ja siitä syystä rengas kuluma on vähäistä.
Oikeastaan ihmetyttää mihinkä MRT tarvii 1 ylimääräisen setin Medium renkaita.
Mietin samaa, mutta veikkaisin että haluavat ajaa testejä, ehkäpä?
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5647
Marussian ajamiset jäävät aika-ajoissa hyvin pitkälti yhteen sessioon ja he säästävät siitä renkaita. Sen ylimääräisen setin voi sitten ottaa riskillä "turhaa seosta" siltä varalta, että siitä saisikin taktista hyötyä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5647
Moottorien määrän pudottamisesta on keskusteltu aiemminkin, koska se on ainoa toimenpide, mihin nykyinen "hallitus" kykenee. Se ei ole ratkaisu yhtään mihinkään mutta näillä mennään.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Moottorien määrän pudottamisesta on keskusteltu aiemminkin, koska se on ainoa toimenpide, mihin nykyinen "hallitus" kykenee. Se ei ole ratkaisu yhtään mihinkään mutta näillä mennään.
Niinpä. Akkiseltään ajatellen luulis, että suurimmat rahamäärät menee siihen moottorin suunnitteluun ja se on sitten aikalailla yksi hailea, että tehdäänkö niitä pari per talli enemmän tai vähemmän.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös