F1-Uutisia 2016

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5647
Autosport lyö lusikkansa kuskisoppaan. Heidän mukaansa Renault tavoittelisi Péreziä ja sopimus saattaisi syntyä jo tulevan kesätauon aikana siitä huolimatta, että vasta muutama viikko sitten Force Indian pomo kertoi medialle Pérezin olevan heidän miehiään. Renault tavoittelee Péreziä niin miehen suoritusten kuin sponsoripaketinkin puolesta. Autosportin mukaan talli haluaisi nostaa Esteban Oconin toiseksi kilpakuljettajaksi mutta pitää Magnussenia liian heikkona johtamaan tallia eteenpäin hänen parinaan. Molemmat kuljettajat siis olisivat menossa vaihtoon.

Siirto heikentäisi varmasti myös Bottasin asemia, sillä Force Indialle jäävä paikka täytettäisiin varmasti uudella maksukuskilla. Toisaalta Massan ohella toinen suorituskykynsä kadottanut kuljettaja on mielestäni Hülkenberg, joten kenties Bottas voisi korvata hänet ns. palkkakuskina. Mutta olisihan Pérezin ja Telmexin lähtö Force Indialle sellainen isku, että saadaan jouluna taas lukea huhuja siitä, miten talli voi olla kaatumisen partaalla.

Lähdettä tälle?
Enpä minä muista, minä se tuli luettua. Onhan noita ympäri nettiä. Oskari Saari kertoi FP3:n aikaan studiossa lisäksi sellaisesta käänteestä, että tallien valitettua ensimmäisestä Whitingin älynväläyksestä ja vaadittua rajojen vapauttamista uudestaan, Charlie oli keksinyt ehdottaa rajojen ylittämistä valvovien sensoreiden siirtämistä entistä kauemmaksi rataviivoista. Aivan naurettavaa pelleilyä. Mutta ainakin tällä hetkellä radan rajat on taas vapautettu keinotekoisesta sääntelystä.
 
Viimeksi muokattu:

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Vaikea ymmärtää miksi noita asvaltti-alueita on laajennettu tuollaisissa mutkissa. Ulosajo-alueilla sen ymmärtää jotenkuten mutta mitä hyötyä niistä on tuollaisissa paikoissa? Jos siinä olisi soraa/nurmikkoa niin ei tarvisi kenenkään huolehtia mistään rataviivoista :rolleyes:
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Vaikea ymmärtää miksi noita asvaltti-alueita on laajennettu tuollaisissa mutkissa. Ulosajo-alueilla sen ymmärtää jotenkuten mutta mitä hyötyä niistä on tuollaisissa paikoissa? Jos siinä olisi soraa/nurmikkoa niin ei tarvisi kenenkään huolehtia mistään rataviivoista :rolleyes:
Turvallisuus, katos turvallisuus. Me viilataan näit antureita mutkissa mutta ei välitetä kun joku vetää tuplakeltaisilla paalulle :p
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Autosport lyö lusikkansa kuskisoppaan. Heidän mukaansa Renault tavoittelisi Péreziä ja sopimus saattaisi syntyä jo tulevan kesätauon aikana siitä huolimatta, että vasta muutama viikko sitten Force Indian pomo kertoi medialle Pérezin olevan heidän miehiään. Renault tavoittelee Péreziä niin miehen suoritusten kuin sponsoripaketinkin puolesta. Autosportin mukaan talli haluaisi nostaa Esteban Oconin toiseksi kilpakuljettajaksi mutta pitää Magnussenia liian heikkona johtamaan tallia eteenpäin hänen parinaan. Molemmat kuljettajat siis olisivat menossa vaihtoon.

Siirto heikentäisi varmasti myös Bottasin asemia, sillä Force Indialle jäävä paikka täytettäisiin varmasti uudella maksukuskilla. Toisaalta Massan ohella toinen suorituskykynsä kadottanut kuljettaja on mielestäni Hülkenberg, joten kenties Bottas voisi korvata hänet ns. palkkakuskina. Mutta olisihan Pérezin ja Telmexin lähtö Force Indialle sellainen isku, että saadaan jouluna taas lukea huhuja siitä, miten talli voi olla kaatumisen partaalla.
Toisaalta Force Indiaa saattaisi auttaa Wehrleinin ajattaminen. Jos en väärin muista, niin Mersulta oli sitä ehdotettu jo täksi kaudeksi.

Bottaksen osalta en pitäisi McLareniakaan vielä mahdottomana vaihtoehtona.

2017: Perez Renaultille, Wehrlein Force Indialle, Vandoorne Manorille, Button Williamsille, Bottas McLarenille
2018: Vandoorne McLarenille, Alonso eläkkeelle
?

:cool:
 
Viimeksi muokattu:

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Mikähän mahtaa muuten olla tilanne Haasin toisen kuskin suhteen? Sinne suuntaan ei ole oikein mitään huhuja kuulunut, ja käsittääkseni Gutierrezilla ei vielä ole sopimusta ja näytötkään ei mitenkään kovin vahvoja tältä kaudelta ole. Onkohan mahdollista että Haas pistää toisen kuskin vaihtoon? Jos pistää niin kuka tilalle? Haas on vähän hiipunut alkukauden jälkeen mutta on silti ollut avauskaudellaan yllättävän kova, ja saattaa hyvinkin olla ensi kaudella ihan vakiovieras pistesijoilla.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Näyttää taas ihan oikealta F1-autolta. Iso peukku!
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963


Vuoden 2008 jälkeen autot näyttivät hitailta GP2-autoilta, jonka aerodynamiikapiirrustukset on toteutettu "suunnittele oma F1-autosi" -yleisökisalla. Heidfeldin ilme kertoo kaiken.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
1998 tuli mukaan urarenkaat, jotka pilasivat muuten "hyväksyttävän" näköiset kilpa-autot. Sitten 2009 ne pilattiin myös muilta osin.

1997 asti autot olivat leveitä, renkaat olivat leveitä ja ne olivat slicksit. Siksi 1997 oli viimeinen vuosi kun F1-autot näyttivät "oikeilta".
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
http://farm4.static.flickr.com/3491/3213038242_933e87ec7f_o.jpg

Vuoden 2008 jälkeen autot näyttivät hitailta GP2-autoilta, jonka aerodynamiikapiirrustukset on toteutettu "suunnittele oma F1-autosi" -yleisökisalla. Heidfeldin ilme kertoo kaiken.
Nuo oli kyllä karseita. Kaikki puhua miten silmä kyllä pian tottuu, mutta taisi autojen aerodynamiikka vaan kehittyä ettei näyttänyt ihan noin saippualaatikkomaisilta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Bemarihan siirtyi koko tehtaan voimin kehittämään tuota saippualaatikkoa jo puolivälissä kautta 2008 huolimatta siitä, että Kubica roikkui yhä tiukasti Massan ja Lewisin kintereillä MM-taistelussa. Lopputulos tästä päätöksestä siis, että Bemarin vauhti ei loppukaudesta enää riittänyt hyödyntämään kaksikon säheltämistä, uusi auto oli vuosituhannen rumin formula-auto (ykköspalkinto jaetaan vuoden 2008 Hondan ja 2014 Caterhamin kanssa) ja sillä saavutettiin huikea kuudes sija MM-taulukossa.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Näyttää taas ihan oikealta F1-autolta. Iso peukku!
Pitkästä aikaa joku uudistus joka vaikuttaa auton ulkonäköön positiivisesti. :thumbup: Vielä kun moottoriäänet saatas kuninkuusluokkaa vastaavalle tasolle. Onhan se nyt väärin jos F1 kuulostaa pettymykseltä GP2 kisan jälkeen.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5647
Jostain syystä vähän jokainen talli oli hukassa kauden 2009 sääntöjen kanssa. Aikoinaan jäi sellainen olo, että isommat tallit aliarvioivat haasteen ja kuvittelivat homman hoituvan sillä, että revitään vanhoista autoista siivekkeet irti ja homma on purkissa. Ferrarihan oli niinkin pihalla, että julkaisivat aerodynamiikaltaan laittoman auton ja ennättivät testaamaankin sen kanssa. Silloin kun Brawn GP:n auto saatiin talvitestien loppuvaiheessa radalle, niin siitä näki saman tien, että se on aivan eri planeetalta muihin verrattuna. Ja itse jakaisin sarjan rumimman auton palkinnon Caterhamin ohella vuoden 2009 McLarenille.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös