1. Asiaton käytös muita käyttäjiä kohtaan ja keskustelun häiriköiminen ei ole sallittua. Asiansa on pystyttävä ilmaisemaan asiallisesti.
2. Muiden käyttäjien henkilökohtaisten tietojen julkaiseminen (sposti, osoite, puhelinnumero, oikea nimi jne.) on kiellettyä.
3. Provosointi ja agendapostaaminen (eli asiaan liittyvänkin mutta loputtomiin jauhetun aiheen toistuva esiinnostaminen) on kiellettyä. Näille ikuisuusaiheille voi halutessaan perustaa oman ketjun joko asiapuolelle tai vapaalle, riippuen siitä kumpaan aihe enemmän kuuluu.
4. Joskus asiallinenkin keskustelu saattaa saavuttaa pisteen, jolloin asiasta ei ole enää uutta asiallista sanottavaa. Tällaista käsitellään joko provokaationa tai agendapostaamisena. Moderaattorit informoivat keskustelijoita kun tilanne päätyy siihen pisteeseen, että palstan yleisen hyvinvoinnin kannalta on parasta antaa aiheen viiletä.
5. Metakeskustelu eli keskusteluun itseensä viittaava keskustelu (suomeksi: kuka sanoi ja teki mitä, miksi se on väärin ja mitä moderaattorien tulisi asialle tehdä) ketjun sisällä ei ole suvaittavaa. Asiattomuuksista tulee ensisijaisesti ilmoittaa moderaattoreille report post -painikkeen avulla ja tilanteen niin vaatiessa ketjun aiheeseen liittymätön keskustelu tulee käydä yksityisviestein tai ylläpitopuolella.
6. Formula 1 -asiapuolelle saa perustaa vain asiallisesti perusteltuja ja itse sarjaan liittyviä F1-ketjuja. Esimerkiksi kuljettajien yksityiselämää koskevat jutut eivät kuulu näihin, vaan niistä voi keskustella F1-vapaalla. Yksittäiset chat-kommentit eivät tälle alueelle kuulu kaikkialla reaaliaikaisia kisaseurantaketjuja lukuunottamatta.
7. Iltapäivälehtitason otsikot pitää sijoittaa F1-vapaaseen. F1-vapaan puolella chattailu on sallittua ja keskustelu muutenkin rennompaa.
8. Vältä pelkkää uutisten kopiointia toisesta mediasta ja pyri itse ottamaan kantaa uutisen merkityksestä. Kirjoita mitä linkki pitää sisällään. Vältä tekemästä uutta otsikkoa jokaiselle yksittäiselle uutiselle. Uutisia voi kerätä ja niistä voi keskustella F1-alueen ketjussa "F1-uutisia".
9. Kaikki äänestykset (poll) on suotavampaa tehdä suoraan F1-vapaaseen, ellei äänestyksen tuoma informaatio ole oleellista tai tuo lisäarvoa itse keskusteluun.
10. Erilaiset F1-veikkaukset tulee edelleen luoda erilliselle Veikkaus-alueelle; muille alueille mahdollisesti kuuluvia veikkauksia saa halutessaan perustaa myös aiheeseen liittyvälle osastolle.
11. Muissa tapauksissa ketjun perustaja saa itse päättää haluaako ketjunsa kuuluvan F1-asiapuolelle vai F1-vapaaseen. Asiapuolella seula on tarkempi, eli ketjun sopivuus joutuu puntariin. Asiallisempi ketju saa olla F1-vapaassa, jos sen joku sinne haluaa, ellei kyseessä ole selvä poikkeustapaus. Tällöin se siirretään asiapuolelle, ellei perustaja ole täysin sitä vastaan.
12. Kuvia on luvallista postata jos ne liittyvät keskusteltavaan aiheeseen ja tuovat keskusteluun jotain lisäsisältöä. Kuvan postaajan on hyvä kertoa myös lyhyesti kuvan ydinasiat. Keskustelun tulee kuitenkin tapahtua ensisijaisesti tekstimuodossa. Videoita ei saa upottaa [video]-koodilla F1-asiapuolella. Vapaalla tämä on sallittua, mutta lainattaessa videot on muutettava linkiksi.
13. Lainaukset on sijoitettava quote-tagien sisään (työkalu quoteen löytyy vastausboxista) lukemisen helpottamiseksi ja viestissä on oltava linkki sivustolle, josta lainaus on otettu. Jos lainaus ei ole internetistä, riittää lähteen nimeäminen.
14. Moderaattorit siirtävät tarpeen vaatiessa ketjut oikeille alueille, lukitsevat otsikoita, yhdistävät ketjuja tai poistavat tarpeettomia viestejä. Moderaattorit voivat myös muuttaa ketjujen otsikot vastaamaan oikeaa keskustelunaihetta. Moderaattoreilla on myös oikeus eriyttää uusi ketju aiemmasta, jolloin uuden topikin avauspostaukseksi tulee se postaus, jonka kohdalta moderaattori uuden ketjun aloittaa. Jos oma postaus päätyy ketjun avausviestiksi eikä asia miellytä, voi asiasta huomauttaa moderaattoreille sivistyneesti joko ylläpitopuolella tai yksityisviestillä.
15. Ketjut tulee sijoittaa oikeille alueille. Kaikille muille alueille sopimattomat ketjut tulee sijoittaa Vapaaseen keskusteluun. Ketjussa käytävän keskustelun tulee liittyä jotenkin ketjun aiheeseen.
16. Toisia käyttäjiä, moottoriurheilumaailman henkilöitä tai oikeastaan ketä hyvänsä loukkaavat viestit ja tagit on kielletty. Moderaattorit näkevät tagin lisääjän ja tulevat jakamaan asianmukaisia rangaistuksia asiattomien tagien lisäämisestä. Tagien lisääjät julkistetaan pyydettäessä.
17. Yllämainittujen sääntöjen rikkomisesta F1-Forumin moderaattorit antavat oman harkintansa mukaisesti huomautuksia/varoituksia tai asettavat käyttäjän määräajaksi jäähylle ilman ennakkovaroitusta. Jos tämänkään jälkeen ei ole parannusta tapahtunut, poistetaan kirjoitusoikeudet pysyvästi. Forumin käyttäminen on mahdollista estää tietokonekohtaisesti, jos häiriköintiä ei muuten saada kuriin.
18. Kirjoittajan aiempi rikehistoria vaikuttaa rangaistuksiin. Erityisen raskauttavaa on syyllistyminen rikkeeseen, josta käyttäjää on aiemmin varoitettu tai rankaistu jäähyllä. "Taparikollisten" rangaistukset kovenevat toistojen myötä.
19. Moderaattorien kohtuuton häiriköinti ja muu asiallisen kritiikin rajat ylittävä protestoiminen saattaa johtaa rangaistuksen kovenemiseen. Tämä ei tarkoita, että moderaattoreita ja heidän toimiaan ei sopisi kritisoida, mutta on hyvä pitää mielessä moderaattorinkin olevan vain ihminen.
20. Keskustelupalstan alueilta, joissa käytetään muunneltua versiota näistä säännöistä, löytyy asiasta informoiva sticky-ketju.
21. Jäähyn kiertäminen, eli foorumille postaaminen toisella nimimerkillä jäähyn ollessa voimassa, johtaa kirjoitusoikeuksien poistoon molempien nimimerkkien osalta.