Autotoikki v 2.0

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Polttoainetaloudellisempi kun on matalampi.
Kannattaisi ehkä huomioida Suomen maanteiden kunto ennen kuin menee tekemään päätöksen alustan madaltamisesta, koska erityisesti hiekkatiet muuttuvat kelirikkoaikaan varsinaiseksi perunapelloksi ja päällystetyt tiet pääteitä lukuunottamatta tuppaavat olemaan varsin epätasaisia.

Mutta mikäli ajat autolla lähinnä pääteillä ja taajama-alueiden kaduilla, ongelmaksi madalletulla alustalla varustetulle autolle muodostuvat korkeintaan hidastetöyssyt.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Onko tuosta polttoainetaloudellisuudesta tutkittua tietoa? Jos ajot koostuisivat motarilla suhauttelusta, eikä lähimain kotia olisi hidastetöyssyjä, niin varmasti sillä jonkun desin säästäisi.
 

Örfil

Guest
Kannattaisi ehkä huomioida Suomen maanteiden kunto ennen kuin menee tekemään päätöksen alustan madaltamisesta, koska erityisesti hiekkatiet muuttuvat kelirikkoaikaan varsinaiseksi perunapelloksi ja päällystetyt tiet pääteitä lukuunottamatta tuppaavat olemaan varsin epätasaisia.
En ole koskaan nähnyt perunaa viljeltävän hiekkateillä, joten havaintosi on väärä.

T: harza
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Enkä oikein ymmärrä huonokuntoisuuden määritelmäksi perunapeltoa. Tai no, onhan se penkkirivi poikkipäin mentäessä sellainen. Ja perinteinen akka-auralla tai kuokalla tehty pottukylvö ja työn jälki aika monella muistoissa.
Mutta periaatteessa (isoimmat ) ammattiviljelijät pyrkivät nykyisin saamaan perunapellon tosi tasaiseksi ennen penkkiin kylvöä.
Käytetään varsin järeitä maansiirtoja ja tasauksia.



ja tulos silmää hivelevä:



http://www.jari-keranen.fi/187829729
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Madallussarjojakin on monenlaisia. Omassa kiesissä on bemarin tehtaan madallussarja ja se on mukulakivikadullakin parempi ajaa kun mikään muu omistamani auto, joists yhdessäkään ei madista ole ollut.
Hidastetöyssyistä kärsiäkseen madalluksen on oltava jo todella reipas.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Onko tuosta polttoainetaloudellisuudesta tutkittua tietoa? Jos ajot koostuisivat motarilla suhauttelusta, eikä lähimain kotia olisi hidastetöyssyjä, niin varmasti sillä jonkun desin säästäisi.

On kai siitä kun kaikissa ecomalleissa on madallettu alusta juuri siitä syystä.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Madallussarjojakin on monenlaisia. Omassa kiesissä on bemarin tehtaan madallussarja ja se on mukulakivikadullakin parempi ajaa kun mikään muu omistamani auto, joists yhdessäkään ei madista ole ollut.
Hidastetöyssyistä kärsiäkseen madalluksen on oltava jo todella reipas.
Useimmat pöljäkkeet jarruttaa voimakkaasti ennen 'hyppyriä' jolloin auto niiaa ja jousitus valmiiksi kasassa. Mutta vanha rossari, ja haluan painottaa sanaa vanha, antaa snadisti hanaa hyndän kohdalla.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Madallussarjojakin on monenlaisia. Omassa kiesissä on bemarin tehtaan madallussarja ja se on mukulakivikadullakin parempi ajaa kun mikään muu omistamani auto, joists yhdessäkään ei madista ole ollut.
Hidastetöyssyistä kärsiäkseen madalluksen on oltava jo todella reipas.
Ei se missään nimessä huono ollut se tehtaan satsi, päinvastoin.

Tarvetta oli vaan hieman toisenlaiselle autolle.


Mökkitiellä M-Sport bemmi oli itseasiassa jopa parempi kuin IV Golf. Maavaraa oli enemmän ja jousitus ei antanut liikaa myöten kuopissa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Madallussarjojakin on monenlaisia. Omassa kiesissä on bemarin tehtaan madallussarja ja se on mukulakivikadullakin parempi ajaa kun mikään muu omistamani auto, joists yhdessäkään ei madista ole ollut.
Hidastetöyssyistä kärsiäkseen madalluksen on oltava jo todella reipas.
Juuri näin. Tässä tapauksessa on kyseessä hyvin maltillisesta sentin tehdasmadalluksesta. Ei mistään teinibemarin biltemamadalluksesta.
 
Ylös