Autotoikki v 2.0

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tüvin tilasto 6-7 vuotta vanhoista autoista.

Ei nuo Toyotat ja Fordit niin viattomia ole, kuten joku vielä luulee.
No ihan koko totuuttahan tuo ei kerro kun kyse on katsastustilastoista. Se vain tarkottaa sitä että omistaja vie puutteellisesti huolletun, tarkastetun ja/tai korjatun auton katsastukseen.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Tüvin tilasto 6-7 vuotta vanhoista autoista.
Ei nuo Toyotat ja Fordit niin viattomia ole, kuten joku vielä luulee.
Sakemannien laatima lista on (luonnollisesti?) aika eri näköinen kuin vaikkapa brittien. Brittien luotettavuustilastossa sakemannit ei juhli, jos ei britti-autotkaan. Kärjessä keekoilee nimenomaan japsit.

Sakemannien listalla esim. Audi TT on sijalla 2, brittien listalla TT on vasta sijalla 46.


http://www.reliabilityindex.com/top-100
 
Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
No C4 saatu molemmissa viimoiseksi ja toiseksi viimoiseksi. Lie paska katiska se sitten.
Ei se ole luotettavuudessa viimeinen, se on sadanneksi luotettavin automalli.

En tiedä montako eri automallia on, mutta lienee niitä kuitenkin useita satoja.
Sadan joukkoon pääseminen lienee ihan ok osoitus siitä, että on vähintään keskimääräisen luotettava.

Jos ostaa auton, joka osuu molemmilla listoilla esim. 40 parhaan joukkoon, saanee isolla todennäköisyydellä jo hyvinkin luotettavan bilikan alleen.

Esim. Tuon reliability indeksin keskimääräinen auto saa indeksilukeman 100.
Sadan luotettavimman auton listalla kaikki ovat keskimääräistä luotettavempia, koska sadannen auton vikaindeksi on 85 (eli alle keskimääräisen)
 
Viimeksi muokattu:

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Joka toinen vuosi saa olla jarrupaloja vaihdattamassa. Mikäköhän hittolainen niitä syö, ei ne laahaa tai mitään.
Jarrupaloja ja - levyä vaihdattamassa nyt.

Tämä tais tulla siitä kun nykäisin käsijarrun kerran tappiin asti kun ei meinannut pitää. Sitten ajeltiinkin pari km takajarrut päällä, ennen kuin viisaampi antoi periksi. Eli auto.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Autokorjaaja muistutti kahteen kertaan, että muista käyttää käsijarrua niin pysyy jarrusatulat vetreinä. Käsijarrun käytöstähän tämäkin ongelma alkoi. Se ei vuotta kestä ilman ongelmia.
 

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Liittynyt
15.8.2015
Viestit
2229
Sijainti
Anywhere in the world
Hienoa että käsijarrun saa nykyään päälle nappia painamalla. Olenkin aina pitänyt siitä vivusta vetämistä joillekkin liian monimutkaisena. Omassa autossa se tosin toimii edelleen siitä vivusta.

Ja ikinä niiden sähköisten käsijarrujen kanssa ei ole ollut ongelmia, en ole ainakaan koskaan kuullut.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Se on seuraavassa huollossa sanottava, että saisko tähän 15 vuotta vanhaan koslaan jälkiasennuksena sähkötoimisinen napista painettavan käsijarrun, kun ne nauraa mut F1-forumilta ulos jos ei sellaista ole.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Kyllä tyttären Toyota Avensiksessa on sähköinen seisontajarru. Ja mainittakoon, että ko. auton ovet menevät lukkoon hetikohta liikkeelle lähdön jälkeen ja avautuvat lukituksesta kun auto pysähtyy. Mielestäni aika erikoinen toiminto.
Yhdessä autossani ovet menevät lukkoon liikkeelle lähdön jälkeen, mutta aukeavat vain napista tai avaamalla oven sisäpuolen kahvasta. Ymmärrän logiikan.
 
Ylös