Liian myöhään pääsi Fiestaa testaamaan, että olisi saanut vaihdettua kaikki palikat mieleisekseen. Saa nähdä jatkaako ensi kaudella M-Sportilla, jolloin pääsisi kunnolla kehittämään autoa.Ogier ei olekkaan kunkku, kun a) ei ole ylivoimaista autoa b)ei saa ykköskuskin asemassa omaan makuun tehtyä autoa
Huhuja on että ensi vuonna Fordin tehdastiimi palaisi sarjaan Ogier ykköskuskinaan. Ja vastaavasti pohdintoja, jatkaako Ogier ei-tehdastiimin M-Sportilla enää toista kautta, etenkin jos ei meinaa voittoja tulla enempää.Liian myöhään pääsi Fiestaa testaamaan, että olisi saanut vaihdettua kaikki palikat mieleisekseen. Saa nähdä jatkaako ensi kaudella M-Sportilla, jolloin pääsisi kunnolla kehittämään autoa.
Jep. Mielenkiintoista nähdä, kuinka käy.Huhuja on että ensi vuonna Fordin tehdastiimi palaisi sarjaan Ogier ykköskuskinaan. Ja vastaavasti pohdintoja, jatkaako Ogier ei-tehdastiimin M-Sportilla enää toista kautta, etenkin jos ei meinaa voittoja tulla enempää.
Nyt alkaa kyllä Tänakin vahvemman osa-alueen kilpailut. Mestaruus tosin vaatisi pientä dominointia tästä eteenpäin.Neuville rupee jo lähestymään Ogieria ja Latvalaa. Muut taitaa olla ulkona mm-taistelusta, jos nyt Tänak ei intoudu voittoputkeen. Meeke on kyllä onnistunut pilaamaan omat mahdollisuutensa ihan itse.
Jotenkin semmoinen mutu et Fordin heikoin lenkki on vaihdelaatikkoon ja voimansiirtoon liittyvä. Alkukaudella ainakin Tänakilla reistaillut nuo.Fordilla tuntuu joka rallissa olevan jotain pientä säätöä joka syö vauhtia.
Kyllä ne Neuvillenkin mestaruusmahdollisuudet on aika teoreettiset. Jopa JML:n pitäsi käytännössä voittaa neljä kahdeksasta jäljellä olevasta kisasta eikä yhteenkään ohi-kisaan ole varaa ellei Ogier kämmellä jossain myös normaalia enemmän. Mutta sarjan 2. sijasta Nevillellä ja Mari-Jatilla on vielä kova otatus. Monte ja Ruotsi menivät Nevillen osalta ns. ohi, mutta sen jälkeen jälki on ollut aika erinomaista. Jos esim. Portugalissa kärkikolmikko olisi Evans, Tanak, Lappi (ihan missä järjestyksessä vaan) niin pistetaulukko olisi kovin erilainen.Neuville rupee jo lähestymään Ogieria ja Latvalaa. Muut taitaa olla ulkona mm-taistelusta, jos nyt Tänak ei intoudu voittoputkeen. Meeke on kyllä onnistunut pilaamaan omat mahdollisuutensa ihan itse.
Sekin on ihan kelpo taktiikka jos vain ei ottaisi Ogierilta päihin 4/5 kisassa.Latvala jatkaa ilmeisesti taktiikkaa päästä maaliin joka kisassa voittojen kustannuksella, Argentiinassakin pätkäajoissa harvemmin oli viidettä sijaansa nopeampi.
Neuville kyllä osoittaa mestarin elkeitä, vauhtia on riittänyt kaikissa kisoissa.
En olisi noin ehdoton Neuvillen suhteen. Hän kuitenkin on ollut nopein wrc-kuski tällä kaudella.Kyllä ne Neuvillenkin mestaruusmahdollisuudet on aika teoreettiset. Jopa JML:n pitäsi käytännössä voittaa neljä kahdeksasta jäljellä olevasta kisasta eikä yhteenkään ohi-kisaan ole varaa ellei Ogier kämmellä jossain myös normaalia enemmän. Mutta sarjan 2. sijasta Nevillellä ja Mari-Jatilla on vielä kova otatus. Monte ja Ruotsi menivät Nevillen osalta ns. ohi, mutta sen jälkeen jälki on ollut aika erinomaista. Jos esim. Portugalissa kärkikolmikko olisi Evans, Tanak, Lappi (ihan missä järjestyksessä vaan) niin pistetaulukko olisi kovin erilainen.
Eiköhän se perinteisesti siellä syyskuussa, tai joulukuussa viimeistään selviä mistä sitä rahaa tulee.https://www.rallye-magazin.de/index.php?id=336&tx_ttnews[tt_news]=86597&tx_ttnews[year]=2017&tx_ttnews[month]=05&tx_ttnews[day]=18
Ogier haluaisi jo pian tietää M-Sportin ensi kauden rahoituskuvioista, jotta voisi päättää ensi kauden tallipaikkansa ajoissa. Tosin Wilson ei itsekään vielä oikein tiedä rahakuvioista.
Hyundain ja Citroenin kaikilla kuskeillahan on sopimukset ensi kaudelle
http://int-media.citroen.com/en/andreas-mikkelsen-compete-citroën-rally-italia-sardegnavoisiko tuohon autoon yrittää istuttaa vaikka Mikkelseniä?
Citikalla vaan on sopimus jo kaikille kuskeille ensi kaudeksikin (samoin kuin Hyundailla). Ellei sitten Lefebvren sopimusta voisi jatkaa vaikka WRC2-puolella tai nelosautossa?Hieno homma! Jos sopimusta ensi kaudesta ei vielä ole, niin toivottavasti sellainen tehdään. Citikalta olisi järjetöntä jättää Mikkelsen palkkaamatta.
Jos Citroenilla on aikomus vielä menestyä, niin Lefebvren kaltaisen kuskin sopimus ei voi olla este ottaa Mikkelseniä. Ainakin näin haluan uskoa.Citikalla vaan on sopimus jo kaikille kuskeille ensi kaudeksikin (samoin kuin Hyundailla). Ellei sitten Lefebvren sopimusta voisi jatkaa vaikka WRC2-puolella tai nelosautossa?