WRC kausi 2017

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Ogier ei olekkaan kunkku, kun a) ei ole ylivoimaista autoa b)ei saa ykköskuskin asemassa omaan makuun tehtyä autoa
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16067
Sijainti
Tampereen lenkki
Latvala jatkaa ilmeisesti taktiikkaa päästä maaliin joka kisassa voittojen kustannuksella, Argentiinassakin pätkäajoissa harvemmin oli viidettä sijaansa nopeampi.

Neuville kyllä osoittaa mestarin elkeitä, vauhtia on riittänyt kaikissa kisoissa.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Ogier ei olekkaan kunkku, kun a) ei ole ylivoimaista autoa b)ei saa ykköskuskin asemassa omaan makuun tehtyä autoa
Liian myöhään pääsi Fiestaa testaamaan, että olisi saanut vaihdettua kaikki palikat mieleisekseen. Saa nähdä jatkaako ensi kaudella M-Sportilla, jolloin pääsisi kunnolla kehittämään autoa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16067
Sijainti
Tampereen lenkki
Liian myöhään pääsi Fiestaa testaamaan, että olisi saanut vaihdettua kaikki palikat mieleisekseen. Saa nähdä jatkaako ensi kaudella M-Sportilla, jolloin pääsisi kunnolla kehittämään autoa.
Huhuja on että ensi vuonna Fordin tehdastiimi palaisi sarjaan Ogier ykköskuskinaan. Ja vastaavasti pohdintoja, jatkaako Ogier ei-tehdastiimin M-Sportilla enää toista kautta, etenkin jos ei meinaa voittoja tulla enempää.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Huhuja on että ensi vuonna Fordin tehdastiimi palaisi sarjaan Ogier ykköskuskinaan. Ja vastaavasti pohdintoja, jatkaako Ogier ei-tehdastiimin M-Sportilla enää toista kautta, etenkin jos ei meinaa voittoja tulla enempää.
Jep. Mielenkiintoista nähdä, kuinka käy.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Neuville rupee jo lähestymään Ogieria ja Latvalaa. Muut taitaa olla ulkona mm-taistelusta, jos nyt Tänak ei intoudu voittoputkeen. Meeke on kyllä onnistunut pilaamaan omat mahdollisuutensa ihan itse.
Nyt alkaa kyllä Tänakin vahvemman osa-alueen kilpailut. Mestaruus tosin vaatisi pientä dominointia tästä eteenpäin.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16067
Sijainti
Tampereen lenkki
Meeke on kyllä osannut olla kolmessa viime rallissa nopein tai melkein nopein auto, mutta maaliinkin pitäisi päästä. Ehkä Portugalissa onnistaa?
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1367
Minä veikkaan tämän olevan Neuvillen vuosi. Kaksi ekaa kisaa meni pieleen omiin virheisiin, mutta nopeutta on ollut alusta asti. Latvalan (tai oikeastaan Toyotan) vauhti ei ihan vielä tänä vuonna riitä, aavistuksen tullaan perässä. Tietty on mahdollista että se viimeinen silaus löydetään, mutta sen pitää tulla pian. Fordilla tuntuu joka rallissa olevan jotain pientä säätöä joka syö vauhtia. Ennemmin tai myöhemmin tulee Ogierille keskeytys.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Neuville rupee jo lähestymään Ogieria ja Latvalaa. Muut taitaa olla ulkona mm-taistelusta, jos nyt Tänak ei intoudu voittoputkeen. Meeke on kyllä onnistunut pilaamaan omat mahdollisuutensa ihan itse.
Kyllä ne Neuvillenkin mestaruusmahdollisuudet on aika teoreettiset. Jopa JML:n pitäsi käytännössä voittaa neljä kahdeksasta jäljellä olevasta kisasta eikä yhteenkään ohi-kisaan ole varaa ellei Ogier kämmellä jossain myös normaalia enemmän. Mutta sarjan 2. sijasta Nevillellä ja Mari-Jatilla on vielä kova otatus. Monte ja Ruotsi menivät Nevillen osalta ns. ohi, mutta sen jälkeen jälki on ollut aika erinomaista. Jos esim. Portugalissa kärkikolmikko olisi Evans, Tanak, Lappi (ihan missä järjestyksessä vaan) niin pistetaulukko olisi kovin erilainen.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Latvala jatkaa ilmeisesti taktiikkaa päästä maaliin joka kisassa voittojen kustannuksella, Argentiinassakin pätkäajoissa harvemmin oli viidettä sijaansa nopeampi.

Neuville kyllä osoittaa mestarin elkeitä, vauhtia on riittänyt kaikissa kisoissa.
Sekin on ihan kelpo taktiikka jos vain ei ottaisi Ogierilta päihin 4/5 kisassa.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Kyllä ne Neuvillenkin mestaruusmahdollisuudet on aika teoreettiset. Jopa JML:n pitäsi käytännössä voittaa neljä kahdeksasta jäljellä olevasta kisasta eikä yhteenkään ohi-kisaan ole varaa ellei Ogier kämmellä jossain myös normaalia enemmän. Mutta sarjan 2. sijasta Nevillellä ja Mari-Jatilla on vielä kova otatus. Monte ja Ruotsi menivät Nevillen osalta ns. ohi, mutta sen jälkeen jälki on ollut aika erinomaista. Jos esim. Portugalissa kärkikolmikko olisi Evans, Tanak, Lappi (ihan missä järjestyksessä vaan) niin pistetaulukko olisi kovin erilainen.
En olisi noin ehdoton Neuvillen suhteen. Hän kuitenkin on ollut nopein wrc-kuski tällä kaudella.
Toki keskeytyksiä ei enää sietäisi tulla.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16067
Sijainti
Tampereen lenkki
WRC2-sarjassa vähän hassu tilanne nyt kun Tidemand sai neljännen voiton vähän kuin lahjaksi. Sunisella on nyt siis kolme kilpailua ja kolme kakkossijaa, Tidemandilla neljä voittoa ja Mikkelsenillä kaksi voittoa sekä keskeytys. Seitsemästä kisasta saa käyttää kuusi parasta tulosta. Suninen on jo jättänyt ilmoittautumatta Sardiniaan ja tulee ajamaan Puolan ja Neste rallin WRC:llä, joten jäljelle jää kauden neljä vikaa rallia, jotka pitäisi kaikki ajaa. Näihin mahtuu vielä Saksa ja Wales, jotka on ns. pakollisia, eli voitto ei niistä helpolla irtoa. Jos ajatellaan teoriassa että Suninen voittaa kaikki neljä kilpailua ja Tidemand tulee edes kahdessa niistä toiseksi, ovat he tasapisteissä (kummallekin neljä voittoa ja kaksi kakkossijaa). Suniselle ei siis riitä pelkkä varma voittoputki, vaan Tidemandillakin pitää olla vähän epäonnea. No, eiköhän Sunisen tavoite ole kuitenkin jo WRC2-mestaruutta korkeammalla...voi olla myös että Mikkelsen pääsee kesken kautta ison WRC:n puolelle, joten Tidemand saa aika rauhassa voittaa WRC2-mestaruuden. Mikkelsenille tosin on tulossa Sardiniasta helppo voitto, jos ei hölmöile kuten Portugalissa.
 
Viimeksi muokattu:

talpela

Well-known member
Liittynyt
1.4.2011
Viestit
665
Sijainti
lohja
On se Ogier vain kova. Taisi tulla nyt Portugalissa se ratkaiseva askel 5. peräkkäiseen mestaruuteen. Uuden auton myötä sai vielä lisää itseluottamusta Hoppaan, niin vaikea nähdä muiden pystyvät haastamaan.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
https://www.rallye-magazin.de/index.php?id=336&tx_ttnews[tt_news]=86597&tx_ttnews[year]=2017&tx_ttnews[month]=05&tx_ttnews[day]=18

Ogier haluaisi jo pian tietää M-Sportin ensi kauden rahoituskuvioista, jotta voisi päättää ensi kauden tallipaikkansa ajoissa. Tosin Wilson ei itsekään vielä oikein tiedä rahakuvioista.

Hyundain ja Citroenin kaikilla kuskeillahan on sopimukset ensi kaudelle
Eiköhän se perinteisesti siellä syyskuussa, tai joulukuussa viimeistään selviä mistä sitä rahaa tulee. :D

Lefebvressä sitikka haukkasi kyllä kakkaa. Pahimmillaan tuli r5 tahtiin Portugalissa. Joudummeko seuraamaan häntä vielä ensi kaudella?
Meinaakohan Sheikki Qassimi ajella kaikki kisat, vai voisiko tuohon autoon yrittää istuttaa vaikka Mikkelseniä?
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Hieno homma! Jos sopimusta ensi kaudesta ei vielä ole, niin toivottavasti sellainen tehdään. Citikalta olisi järjetöntä jättää Mikkelsen palkkaamatta.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16067
Sijainti
Tampereen lenkki
Hieno homma! Jos sopimusta ensi kaudesta ei vielä ole, niin toivottavasti sellainen tehdään. Citikalta olisi järjetöntä jättää Mikkelsen palkkaamatta.
Citikalla vaan on sopimus jo kaikille kuskeille ensi kaudeksikin (samoin kuin Hyundailla). Ellei sitten Lefebvren sopimusta voisi jatkaa vaikka WRC2-puolella tai nelosautossa?

Breen on kyllä hoitanut hommansa hienosti, kaverista on tulossa uusi Dani Sordo - ei tee virheitä joskaan vauhti ei voittoon riitä, ja asvaltilla kulkee melkein paremmin kuin soralla. Meekellä on ollut vaikeuksia, mutta ainakin osoittanut että vauhtia riittää tarvittaessa.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Citikalla vaan on sopimus jo kaikille kuskeille ensi kaudeksikin (samoin kuin Hyundailla). Ellei sitten Lefebvren sopimusta voisi jatkaa vaikka WRC2-puolella tai nelosautossa?
Jos Citroenilla on aikomus vielä menestyä, niin Lefebvren kaltaisen kuskin sopimus ei voi olla este ottaa Mikkelseniä. Ainakin näin haluan uskoa.
 
Ylös