Volkkari meni vähän niinkuin pilaamaan EP:n ja Sunisen suunnitelmat. No, eiköhän he vielä paikkansa jostakin saa, mutta eri asia joudutaanko odottamaan vieläkin vuosi-pari. Toisaalta täytyy myöntää, että ensi kaudesta voi todellakin tulla huipputasainen ja yllätyksellinen. VW ei ole enää dominoimassa ja ensi kaudella useammallakin kuskilla ja automerkillä on hyvät mahdollisuudet voittoon. Ja maailmanmestarin nimikin voi nyt vaihtua. Luulen, että Citikka pitää suunnitelmansa ja samalla kolmikolla mennään; Meeke lähtee jahtaamaan mestaruutta ykköskuskina ja ehkä ensi vuoden parhaalla autolla. Breen ja Lefebvre keräilee kokemusta ja varmoja tallipisteitä. Hyundailla Neuville ja Paddon antaa kovan vastuksen Meekelle ja ovat varmasti kärkkymässä mestaruutta, jos Meeke ei pysy tiellä. Hyundailla autokin on todennäköisesti lähes samaa tasoa Citroenin kanssa. Sordo jää selkeään kolmoskuskin asemaan ensi kaudella. Sitten on vielä Toyotan ja Fordin kortit pöydällä. Hänninen ajaa Toyotalla yhtä autoa, kun ehti onnekseen kirjoittamaan jo sopimuksen. Luulen, että Toyotaa ajaa myös Ogier tai Latvala, ehkä molemmat. Lapin sauma on lähinnä kolmoskuskina, riippuen mitä Ogi ja J-M tekevät. Tommihan vihjasi jo, että sopimukset muiden kuskien kanssa oli jo allekirjoitusta vaille valmiit, mutta VW:n tilanne muutti kuviot. Käytännössä siis Lappi ja ehkä joku muu (Suninen, Tidemand tms.) oli jo sopinut suullisesti Toyota-pestistä, mutta VW-kolmikko menee neuvotteluissa heidän edelleen. Jos nyt veikata pitää, Toyotan kolmikko on Hänninen, Latvala/Ogier, Lappi. Fordilla paikkoja olisi kai enemmänkin jaossa, eikös Wilson puhunut kuudesta paikasta. Joku/jotkut VW-kolmikosta varmasti tiensä löytää Fordille. Vaikea toisaalta uskoa, että Ogier alentuisi voittajatiimistä nelinkertaisena mestarina M-sportille menemään. Latvala taas viihtyi aikoinaan hyvin Fordilla, että ehkä hän palaa sinne mielellään. Mikkelsen ehkä myös Fordille. M-Sportilta/ D-Mackilta voisi jäädä paikkoja vielä Lapille ja Sunisellekin, jos yhteensä nämä tiimit kuudella autolla meinaa kruisailla. Vielä veikkausta: M-Sportilla Tänak, Latvala, Mikkelsen. D-Mackilla Camilli, Suninen, Östberg/Lappi? Saapa nähdä. Vaikka MM-sarjan tilanne toisaalta harmittaa, niin pitkään aikaan ei ole ollut näin jännittävää kuljettajarulettia tallipaikkojen jaossa. Ja jos Ogi, Latvala ja Mikkelsen Toyotan tai Fordin leipiin päätyvät, ei taida heillä olla mitään jakoa MM-taistossa. Kovaa menevät varmasti autolla kun autolla, mutta ei se ranskan seppokaan ihan ihmeisiin sentään pysty. Meeke on mestari.