Volkswagenin vetäytyminen MM-sarjasta [yhdistetty]

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Aikalailla ovet paukkuen sieltä aikanaan lähti joten mulle ehkä pieni ylläri jos sinne menee... Toki mahdollista. Toivotaan että tämä juttu ei vie Lapin mahdollisuuksia kunnon näytönpaikkaan.
Menihän Kimikin takaisin Ferrarille, joten enpä luule että näillä lopulta kauheasti merkitystä. Ilman VW:tä Ogier ei olisi varmaan Citikalta koskaan lähtenytkään kun Huyndai ei ollut vielä tuolloin tulossa, vaan olisi kärsinyt sen kakkoskuskin roolin kunnes Loeb lopetti. Henkilökuntaakin on varmaan tähän mennessä ehtinyt vaihtua, vaikka tuskin kyseessä sellainen asia olikaan vaan pelkkä erimielisyys kuskitaktiikka/strategiasta.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5718
Lappi tekee tässä IS:n jutussa täysin selväksi ettei ole sopimusta Toyotan, eikä kenenkään muunkaan kanssa. EP on kovin pessimistinen ensi kauden ajopaikan suhteen.
Niin tuo Mäkinenkin sanoi, että ainoastaan Hännisen sopimus on tehty. Lopuistakin on sovittu periaatetasolla mutta mitään ei ole lyöty lukkoon virallisesti. (Virallisella tarkoitetaan nyt lakiteknisesti sitovaa sopimusta.)

Minusta tuntuu kyllä siltä, että Tommi on tarkoituksella odottanut yllättäviä uutisia ja kuljettajien vapautumisia, koska Toyotalla on kuitenkin ollut jo nippu kuljettajia odottamassa sopimusta eteensä.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Ehkä Latvala kaipais kirittäjää,joten annetaanko Hänniselle ja Lapille mahdollisuus heti nyt tulevalla kaudella??
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Minusta tuntuu kyllä siltä, että Tommi on tarkoituksella odottanut yllättäviä uutisia ja kuljettajien vapautumisia, koska Toyotalla on kuitenkin ollut jo nippu kuljettajia odottamassa sopimusta eteensä.

Jos Mäkisestä ei tule menestyvää tiimipomoa niin kenties ennustaja :D
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ensi kaudesta näytti olevan tulossa todella mielenkiintoinen, mutta sitten lässähti, kun VW ilmoitti vetäytymisestään. Vai lässähtikö?

Itse ajattelin, että sääntömuutoksista huolimatta VW ja Ogier sarjaa kuitenkin hallitsisivat Volkkarin resurssien takia. Nyt näyttämö on täysin avoin ja tulevaisuus arvaamaton. Toki, yksi tehdastalli vähemmän ja kuskipaikkoja kolme vähemmän kuin odotettiin, mikä hankaloittaa esim. Lapin asemaa, mutta ainakin minun mielenkiintoni vain nousi sen takia, että VW vetäytyi. Nyt on todella luvassa jotain uutta.

Tietysti jokin talli voi nousta dominoimaan ensi kaudellakin, mutta toivottavasti ei.
Eiköhän ensi vuotta pedata vahvasti Meekelle. Citroen tul(l)ee olemaan se dominoiva talli jolle Huyndai yrittää pistää kapuloita rattaisiin - ja varmaan kohtuudella pysytyy haastamaankin tallipisteissä jos ja kun tallipisteitä voidaan metsästää kolmella autolla. Toki jos Ogier eksyy Citruunalle niin asetelma kääntyy taas ihan uuteen asentoon.
Toi-otalle ensi vuosi on joka tapauksessa opettelua, ja toisekseen en oikein usko että Mäkinen olisi saanut Varista vireeseen ilman Lasse Lammen apuja. Lampi se Lanceristakin Mäkiselle voittavan auton teki.
DMACK-MSportilla Titanak voi joissain ralleissa hämmentää Hyundain ja Citruunan hegemoniataistelua.
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Toi-otalle ensi vuosi on joka tapauksessa opettelua, ja toisekseen en oikein usko että Mäkinen olisi saanut Varista vireeseen ilman Lasse Lammen apuja. Lampi se Lanceristakin Mäkiselle voittavan auton teki.
Onko palkkalistoilla Lampi ?
 

super_1600

Well-known member
Liittynyt
22.8.2005
Viestit
362
Citikan tallipomo tarkoitti siis että Ogier kelpaa jos haluaa tulla ilmaiseksi ajamaan(?) Antoi ymmärtää myös että Latvalan on turha soitella.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Citikan tallipomo tarkoitti siis että Ogier kelpaa jos haluaa tulla ilmaiseksi ajamaan(?) Antoi ymmärtää myös että Latvalan on turha soitella.
Antaa vähän sekavia signaaleja. Jotenkin vaikuttaisi että 2018 ovi on auki, mutta nyt mennään toistaiseksi näillä?
Latvalan ja Mikkelsenin on tosiaan turha työn perässä soitella.
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Antaa vähän sekavia signaaleja. Jotenkin vaikuttaisi että 2018 ovi on auki, mutta nyt mennään toistaiseksi näillä?
Latvalan ja Mikkelsenin on tosiaan turha työn perässä soitella.

Mikäs vika Latvalassa maailman toiseksi nopein kuljettaja ajoittain niin kai sellainen kelpaa minne vaan ?
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Mikäs vika Latvalassa maailman toiseksi nopein kuljettaja ajoittain niin kai sellainen kelpaa minne vaan ?
Ehkä sitikka hakee sitä nopeinta? Toisekseen Latvalan kausi meni täysin penkin alle ja olet niin hyvä kuin viimeinen kautesi oli.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Mikäs vika Latvalassa maailman toiseksi nopein kuljettaja ajoittain niin kai sellainen kelpaa minne vaan ?
Se vika että aivan liian useasti se nopeus tyssää kiveen, puuhun, ojaan tms. Ei muutu Jari Matin tavat, runsas virheiden määrä huippuvauhdin ohella on olennainen osa tätä pakettia. Valitettavasti.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
No Citikalle sitten ja eikun menoks..tiedä vaik tulis sitten se MM.
 

super_1600

Well-known member
Liittynyt
22.8.2005
Viestit
362
Jotenkin sellanen kutina perseessä että Ogier menee Mäkiselle.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Antaa vähän sekavia signaaleja. Jotenkin vaikuttaisi että 2018 ovi on auki, mutta nyt mennään toistaiseksi näillä?
Latvalan ja Mikkelsenin on tosiaan turha työn perässä soitella.
Mahtaako PSA-konsernin isoilla irtisanomisilla olla tekemistä asian kanssa? Ogierin hankinta isolla palkalla voi olla vaikeasti perusteltavissa, jos samaan aikaan tehtailta potkitaan joukoittain ihmisiä ulos. Eli paikka voisi löytyä, jos palkkatoive on maltillinen?
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Östberg taitaa olla todennäköisin tippuja mm-sarjasta. Sitten Latvala. Noh, jos näin käy niin saapahan täydellä palkalla lämmitellä torppaa siihen asti kunnes se romahtaa.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Östberg taitaa olla todennäköisin tippuja mm-sarjasta. Sitten Latvala. Noh, jos näin käy niin saapahan täydellä palkalla lämmitellä torppaa siihen asti kunnes se romahtaa.
Hmm Norja-paska doping maa?Uus DDR?

Ei vaan ei noita rallikuskeja viittis nyt alkaa heti syytelemään,vaik Norjan hiihto veetuttaakin.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Volkkari meni vähän niinkuin pilaamaan EP:n ja Sunisen suunnitelmat. No, eiköhän he vielä paikkansa jostakin saa, mutta eri asia joudutaanko odottamaan vieläkin vuosi-pari. Toisaalta täytyy myöntää, että ensi kaudesta voi todellakin tulla huipputasainen ja yllätyksellinen. VW ei ole enää dominoimassa ja ensi kaudella useammallakin kuskilla ja automerkillä on hyvät mahdollisuudet voittoon. Ja maailmanmestarin nimikin voi nyt vaihtua. Luulen, että Citikka pitää suunnitelmansa ja samalla kolmikolla mennään; Meeke lähtee jahtaamaan mestaruutta ykköskuskina ja ehkä ensi vuoden parhaalla autolla. Breen ja Lefebvre keräilee kokemusta ja varmoja tallipisteitä. Hyundailla Neuville ja Paddon antaa kovan vastuksen Meekelle ja ovat varmasti kärkkymässä mestaruutta, jos Meeke ei pysy tiellä. Hyundailla autokin on todennäköisesti lähes samaa tasoa Citroenin kanssa. Sordo jää selkeään kolmoskuskin asemaan ensi kaudella. Sitten on vielä Toyotan ja Fordin kortit pöydällä. Hänninen ajaa Toyotalla yhtä autoa, kun ehti onnekseen kirjoittamaan jo sopimuksen. Luulen, että Toyotaa ajaa myös Ogier tai Latvala, ehkä molemmat. Lapin sauma on lähinnä kolmoskuskina, riippuen mitä Ogi ja J-M tekevät. Tommihan vihjasi jo, että sopimukset muiden kuskien kanssa oli jo allekirjoitusta vaille valmiit, mutta VW:n tilanne muutti kuviot. Käytännössä siis Lappi ja ehkä joku muu (Suninen, Tidemand tms.) oli jo sopinut suullisesti Toyota-pestistä, mutta VW-kolmikko menee neuvotteluissa heidän edelleen. Jos nyt veikata pitää, Toyotan kolmikko on Hänninen, Latvala/Ogier, Lappi. Fordilla paikkoja olisi kai enemmänkin jaossa, eikös Wilson puhunut kuudesta paikasta. Joku/jotkut VW-kolmikosta varmasti tiensä löytää Fordille. Vaikea toisaalta uskoa, että Ogier alentuisi voittajatiimistä nelinkertaisena mestarina M-sportille menemään. Latvala taas viihtyi aikoinaan hyvin Fordilla, että ehkä hän palaa sinne mielellään. Mikkelsen ehkä myös Fordille. M-Sportilta/ D-Mackilta voisi jäädä paikkoja vielä Lapille ja Sunisellekin, jos yhteensä nämä tiimit kuudella autolla meinaa kruisailla. Vielä veikkausta: M-Sportilla Tänak, Latvala, Mikkelsen. D-Mackilla Camilli, Suninen, Östberg/Lappi? Saapa nähdä. Vaikka MM-sarjan tilanne toisaalta harmittaa, niin pitkään aikaan ei ole ollut näin jännittävää kuljettajarulettia tallipaikkojen jaossa. Ja jos Ogi, Latvala ja Mikkelsen Toyotan tai Fordin leipiin päätyvät, ei taida heillä olla mitään jakoa MM-taistossa. Kovaa menevät varmasti autolla kun autolla, mutta ei se ranskan seppokaan ihan ihmeisiin sentään pysty. Meeke on mestari.
 
Ylös