Kovin on rajatut määritteet. Jos Sauber olisikin Manoria selkeästi jäljessä, mutta Wehrlein on Sauberin selkeä ykkönen, ei se uran jatkon kannalta turha siirto ollut.^Saapi nähdä, osoittautuuko Wehrleinin siirto täysin turhaksi eli häviääkö Sauber ensi kaudella Manorille.
En kyllä tiedä, sopisko tämä paremmin tonne IL-uutisiinKaudeksi 2016 Ferrarin F1-autoon palannut valkoinen väri häipyy jälleen tulevan kauden autosta. Väristä on tullut italialaistiimille historian menestyksestä huolimatta epäonnen symboli.
Ferrari jäi kaudella 2016 kokonaan ilman osakilpailuvoittoja, vaikka edellinen vuosi lupaili parempaa tulevaisuutta.
Edellisen kerran tiimi ajoi valkoinen väripalkki autossaan kaudella 1993, jolloin Ferrari tarpoi syvällä suossa. Jean Alesi ja Gerhard Berger saavuttivat kauden aikana kolme palkintopallisijaa, mikä oli toki yhden parannus edelliskauden suorituksiin.
Kannattaako siellä edes väkisin kituuttaa? Virginin/Marussian/Manorin piste-ennätys yhdeltä kaudelta taitaa olla 2 ja paras sijoitus kolmanneksi viimeinen. Vaikea kuvitella, että tuo talli tuottaisi voittoa rahassakaan. Toki nuorilta poistuu ponnahduslauta, mutta ketä siellä olisi muutenkaan ensi kaudella ajanut, parin kauden kokemuksen omaavat uransa laskusuhdanteessa olevat Gutierrez ja Nasr?Manorin ajelut ovat hyvin todennäköisesti ohi, jos ei pian löydy rahaa/ostajaa.
http://news.sky.com/story/manor-f1-team-8206lines-up-administrator-as-cash-runs-out-10719424
Mielummin vaikka 8 tallia kuin 11, jos taisto näiden kahdeksan välillä olisi tasaisempaa kuin tällä hetkellä.Onhan tuo 20 auton gridi masentavan näköistä. 26 autoa ja enemmän pitäisi olla joka viikonloppu kisaamassa.
Pian Force India ja Sauberkin kuolevat, Silverstone tippumassa kalenterista, kisoista tehdään 2x40min sprintit ja halo tulee kaudella 2018, niin ei paljoa kiinnosta sarja vaikka Bottas ajaisi mestaruudesta.![]()
Brands Hatchissa tuskin on tilaa paddock-aluelle.Silverstone aikoo vetäytyä fprmulakartalta: http://www.skysports.com/f1/news/12433/10719351/silverstone-considering-terminating-british-gp-contract
Missä sitten ajetaan Britannian Gp? Donington ja Brands Hatch pitäisi täysin tilkeröidä.
Doningtonissahan olisi valmiit suunnitelmatkin, mutta jutun mukaan Donington ei ole kiinnostunut. Kaksi rataa on kuulemma jo osoittanut kiinnostusta, mutta oli ne mitkä tahansa, niin melkoiset muutostyöt tarvitaan.Silverstone aikoo vetäytyä fprmulakartalta: http://www.skysports.com/f1/news/12433/10719351/silverstone-considering-terminating-british-gp-contract
Missä sitten ajetaan Britannian Gp? Donington ja Brands Hatch pitäisi täysin tilkeröidä.
Ei tosiaankaan, mikään ei ole vastenmielisempää kuin harvalukuinen kilvanajo. Toivottavasti isot tallit realisoivat sen 3 auton suunnitelman jos ei ole tarpeeksi talleja.Mielummin vaikka 8 tallia kuin 11, jos taisto näiden kahdeksan välillä olisi tasaisempaa kuin tällä hetkellä.
Keksin montakin paljon vastenmielisempää asiaa, mutta mitä F1:een tulee, niin tottakai haluaisin täyden gridin, eli 26 autoa. Mieluiten tietysti hyvinvoivilla talleilla. Kolmen auton mahdollisuus on FIAsta ja FOMista kiinni, jos automäärä laskee liian alhaiseksi. Taitaa olla säännöissäkin (tai Concordessa).Ei tosiaankaan, mikään ei ole vastenmielisempää kuin harvalukuinen kilvanajo. Toivottavasti isot tallit realisoivat sen 3 auton suunnitelman jos ei ole tarpeeksi talleja.
Ongelma vain on siinä, että mikäli kuluja ei saada aisoihin niitä pikkutalleja ei pian enää ole ja sen jälkeen on pakko sallia kolmen auton ajattaminen, tai F1-sarjaa ei enää ajeta lainkaan.Ei kiitos. Viimeiset kaudet olivatkin olleet mielenkiintoisia, kun Mercedes olisi napsinut kolmoisvoittoja joka kisassa. Ja Verstappenille ei olisi riittänyt Espanjassa, että 2 mersua kolaroi keskenään, vaan olisi vaatinut 3 mersun keskeytystä.
Kisat ovat nykyään strategia- ja insinööripuolelta niin suunniteltuja, ja huipputallien luotettavuus sitä luokkaa, että pikkutallien kamppailu voi olla ainoa tekijä, mikä tuo lisäväriä kisaan.
Sitten osalla ei ole varaa ajattaa kolmea autoa ja kohta nekin kuolee pois. Sen jälkeen viivalla on 4 Mersua, Red Bullia, Ferraria ja McLarenia. Ja kas enää 16 autoa.Ongelma vain on siinä, että mikäli kuluja ei saada aisoihin niitä pikkutalleja ei pian enää ole ja sen jälkeen on pakko sallia kolmen auton ajattaminen, tai F1-sarjaa ei enää ajeta lainkaan.
Tuossa on vaan se ongelma, että vähemmän autoja = vähemmän tapahtumia.Keksin montakin paljon vastenmielisempää asiaa, mutta mitä F1:een tulee, niin tottakai haluaisin täyden gridin, eli 26 autoa. Mieluiten tietysti hyvinvoivilla talleilla. Kolmen auton mahdollisuus on FIAsta ja FOMista kiinni, jos automäärä laskee liian alhaiseksi. Taitaa olla säännöissäkin (tai Concordessa).
Itse en kolmen auton sääntöä kannata ilman jonkinlaista lisäehtoa kolmannen auton kuskeille. Muuten homma menee kuten hiihdossa norjalaisten kanssa. Pahimmillaan yhdeksän ensimmäistä sijaa menee kolmelle tallille - mahdollisesti vielä talleittain jakautuneena. Itse ainakin pidän sitä harvaa gridiä huonompana vaihtoehtona. Mielummin näkisin vaikka kahden tallin systeemejä, kuten Red Bull on jo jonkin aikaa harrastanut.
Ratkaisun pitäisi kuitenkin lähteä todellisesta ongelmasta, joka on raha. Jos ei muuten saada riittävästi talleja ruudukkoon ja riittävän tasapäistä kilvanajoa, niin sitten on kaksi ratkaisuvaihtoehtoa (jotka eivät ole toisensa poissulkevia): enempi standardointi tai toimiva kulukatto.
Tosin, tuon sanottuani myönnän, että jos grid on vajaa, niin tv-ohjauksella saisi paljon korjattua. Paljon se onkin 80- ja 90- luvuista parantunut, mutta jos kuvaus aina löytäisi sen porukan, jossa tapahtuu, niin autojen vähäistä määrää ei niin huomaisi lähdön jälkeen.