F1-uutisia 2017

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
^Saapi nähdä, osoittautuuko Wehrleinin siirto täysin turhaksi eli häviääkö Sauber ensi kaudella Manorille.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13814
^Saapi nähdä, osoittautuuko Wehrleinin siirto täysin turhaksi eli häviääkö Sauber ensi kaudella Manorille.
Kovin on rajatut määritteet. Jos Sauber olisikin Manoria selkeästi jäljessä, mutta Wehrlein on Sauberin selkeä ykkönen, ei se uran jatkon kannalta turha siirto ollut.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Ensi vuonna nähtäneen entistä punaisempi Ferrari, kun talli luopuu "epäonnen" väristään valkoisesta:
Kaudeksi 2016 Ferrarin F1-autoon palannut valkoinen väri häipyy jälleen tulevan kauden autosta. Väristä on tullut italialaistiimille historian menestyksestä huolimatta epäonnen symboli.

Ferrari jäi kaudella 2016 kokonaan ilman osakilpailuvoittoja, vaikka edellinen vuosi lupaili parempaa tulevaisuutta.

Edellisen kerran tiimi ajoi valkoinen väripalkki autossaan kaudella 1993, jolloin Ferrari tarpoi syvällä suossa. Jean Alesi ja Gerhard Berger saavuttivat kauden aikana kolme palkintopallisijaa, mikä oli toki yhden parannus edelliskauden suorituksiin.
En kyllä tiedä, sopisko tämä paremmin tonne IL-uutisiin :D
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Manorin ajelut ovat hyvin todennäköisesti ohi, jos ei pian löydy rahaa/ostajaa.

http://news.sky.com/story/manor-f1-team-8206lines-up-administrator-as-cash-runs-out-10719424
Kannattaako siellä edes väkisin kituuttaa? Virginin/Marussian/Manorin piste-ennätys yhdeltä kaudelta taitaa olla 2 ja paras sijoitus kolmanneksi viimeinen. Vaikea kuvitella, että tuo talli tuottaisi voittoa rahassakaan. Toki nuorilta poistuu ponnahduslauta, mutta ketä siellä olisi muutenkaan ensi kaudella ajanut, parin kauden kokemuksen omaavat uransa laskusuhdanteessa olevat Gutierrez ja Nasr?
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Onhan tuo 20 auton gridi masentavan näköistä. 26 autoa ja enemmän pitäisi olla joka viikonloppu kisaamassa.
Pian Force India ja Sauberkin kuolevat, Silverstone tippumassa kalenterista, kisoista tehdään 2x40min sprintit ja halo tulee kaudella 2018, niin ei paljoa kiinnosta sarja vaikka Bottas ajaisi mestaruudesta.:(
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Onhan tuo 20 auton gridi masentavan näköistä. 26 autoa ja enemmän pitäisi olla joka viikonloppu kisaamassa.
Pian Force India ja Sauberkin kuolevat, Silverstone tippumassa kalenterista, kisoista tehdään 2x40min sprintit ja halo tulee kaudella 2018, niin ei paljoa kiinnosta sarja vaikka Bottas ajaisi mestaruudesta.:(
Mielummin vaikka 8 tallia kuin 11, jos taisto näiden kahdeksan välillä olisi tasaisempaa kuin tällä hetkellä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Silverstone aikoo vetäytyä fprmulakartalta: http://www.skysports.com/f1/news/12433/10719351/silverstone-considering-terminating-british-gp-contract

Missä sitten ajetaan Britannian Gp? Donington ja Brands Hatch pitäisi täysin tilkeröidä.
Doningtonissahan olisi valmiit suunnitelmatkin, mutta jutun mukaan Donington ei ole kiinnostunut. Kaksi rataa on kuulemma jo osoittanut kiinnostusta, mutta oli ne mitkä tahansa, niin melkoiset muutostyöt tarvitaan.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Mielummin vaikka 8 tallia kuin 11, jos taisto näiden kahdeksan välillä olisi tasaisempaa kuin tällä hetkellä.
Ei tosiaankaan, mikään ei ole vastenmielisempää kuin harvalukuinen kilvanajo. Toivottavasti isot tallit realisoivat sen 3 auton suunnitelman jos ei ole tarpeeksi talleja.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Ei kiitos. Viimeiset kaudet olivatkin olleet mielenkiintoisia, kun Mercedes olisi napsinut kolmoisvoittoja joka kisassa. Ja Verstappenille ei olisi riittänyt Espanjassa, että 2 mersua kolaroi keskenään, vaan olisi vaatinut 3 mersun keskeytystä.

Kisat ovat nykyään strategia- ja insinööripuolelta niin suunniteltuja, ja huipputallien luotettavuus sitä luokkaa, että pikkutallien kamppailu voi olla ainoa tekijä, mikä tuo lisäväriä kisaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei tosiaankaan, mikään ei ole vastenmielisempää kuin harvalukuinen kilvanajo. Toivottavasti isot tallit realisoivat sen 3 auton suunnitelman jos ei ole tarpeeksi talleja.
Keksin montakin paljon vastenmielisempää asiaa, mutta mitä F1:een tulee, niin tottakai haluaisin täyden gridin, eli 26 autoa. Mieluiten tietysti hyvinvoivilla talleilla. Kolmen auton mahdollisuus on FIAsta ja FOMista kiinni, jos automäärä laskee liian alhaiseksi. Taitaa olla säännöissäkin (tai Concordessa).

Itse en kolmen auton sääntöä kannata ilman jonkinlaista lisäehtoa kolmannen auton kuskeille. Muuten homma menee kuten hiihdossa norjalaisten kanssa. Pahimmillaan yhdeksän ensimmäistä sijaa menee kolmelle tallille - mahdollisesti vielä talleittain jakautuneena. Itse ainakin pidän sitä harvaa gridiä huonompana vaihtoehtona. Mielummin näkisin vaikka kahden tallin systeemejä, kuten Red Bull on jo jonkin aikaa harrastanut.

Ratkaisun pitäisi kuitenkin lähteä todellisesta ongelmasta, joka on raha. Jos ei muuten saada riittävästi talleja ruudukkoon ja riittävän tasapäistä kilvanajoa, niin sitten on kaksi ratkaisuvaihtoehtoa (jotka eivät ole toisensa poissulkevia): enempi standardointi tai toimiva kulukatto.

Tosin, tuon sanottuani myönnän, että jos grid on vajaa, niin tv-ohjauksella saisi paljon korjattua. Paljon se onkin 80- ja 90- luvuista parantunut, mutta jos kuvaus aina löytäisi sen porukan, jossa tapahtuu, niin autojen vähäistä määrää ei niin huomaisi lähdön jälkeen.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7213
Ei kiitos. Viimeiset kaudet olivatkin olleet mielenkiintoisia, kun Mercedes olisi napsinut kolmoisvoittoja joka kisassa. Ja Verstappenille ei olisi riittänyt Espanjassa, että 2 mersua kolaroi keskenään, vaan olisi vaatinut 3 mersun keskeytystä.

Kisat ovat nykyään strategia- ja insinööripuolelta niin suunniteltuja, ja huipputallien luotettavuus sitä luokkaa, että pikkutallien kamppailu voi olla ainoa tekijä, mikä tuo lisäväriä kisaan.
Ongelma vain on siinä, että mikäli kuluja ei saada aisoihin niitä pikkutalleja ei pian enää ole ja sen jälkeen on pakko sallia kolmen auton ajattaminen, tai F1-sarjaa ei enää ajeta lainkaan.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ongelma vain on siinä, että mikäli kuluja ei saada aisoihin niitä pikkutalleja ei pian enää ole ja sen jälkeen on pakko sallia kolmen auton ajattaminen, tai F1-sarjaa ei enää ajeta lainkaan.
Sitten osalla ei ole varaa ajattaa kolmea autoa ja kohta nekin kuolee pois. Sen jälkeen viivalla on 4 Mersua, Red Bullia, Ferraria ja McLarenia. Ja kas enää 16 autoa.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Keksin montakin paljon vastenmielisempää asiaa, mutta mitä F1:een tulee, niin tottakai haluaisin täyden gridin, eli 26 autoa. Mieluiten tietysti hyvinvoivilla talleilla. Kolmen auton mahdollisuus on FIAsta ja FOMista kiinni, jos automäärä laskee liian alhaiseksi. Taitaa olla säännöissäkin (tai Concordessa).

Itse en kolmen auton sääntöä kannata ilman jonkinlaista lisäehtoa kolmannen auton kuskeille. Muuten homma menee kuten hiihdossa norjalaisten kanssa. Pahimmillaan yhdeksän ensimmäistä sijaa menee kolmelle tallille - mahdollisesti vielä talleittain jakautuneena. Itse ainakin pidän sitä harvaa gridiä huonompana vaihtoehtona. Mielummin näkisin vaikka kahden tallin systeemejä, kuten Red Bull on jo jonkin aikaa harrastanut.

Ratkaisun pitäisi kuitenkin lähteä todellisesta ongelmasta, joka on raha. Jos ei muuten saada riittävästi talleja ruudukkoon ja riittävän tasapäistä kilvanajoa, niin sitten on kaksi ratkaisuvaihtoehtoa (jotka eivät ole toisensa poissulkevia): enempi standardointi tai toimiva kulukatto.

Tosin, tuon sanottuani myönnän, että jos grid on vajaa, niin tv-ohjauksella saisi paljon korjattua. Paljon se onkin 80- ja 90- luvuista parantunut, mutta jos kuvaus aina löytäisi sen porukan, jossa tapahtuu, niin autojen vähäistä määrää ei niin huomaisi lähdön jälkeen.
Tuossa on vaan se ongelma, että vähemmän autoja = vähemmän tapahtumia.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8804
Sijainti
Vantaa
Itse olen monta kertaa miettinyt kuinka pienille talleille saataisiin rahaa. Olen makustellut päässäni ajatusta, että jokaiselle tallille annettaisiin "oma kisa". Sen kisan aikana tulostasosta riippummatta näytettäisiin X-määrä aikaa televisiossa. Täällä pienet tallit saisivat myös näkyvyyttä ja houkuteltua sponsoreita, mahdollisesti ison potinkin yhden kisan ajaksi. Tämä konsepti pitäisi toteuttaa harkiten enkä edes tiedä onko katsojan vinkkelistä miten luontevasti toteutettavissa, ettei katselunautinto kärsi.
 
Ylös