F1-uutisia 2017

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Viimeksi muokannut moderaattori:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Isot pamput ei ikinä opi. Jos jotkut osat standardoidaan, niin tallit käyttävät sen rahan johonkin muuhun kohtaan autossa. Budjettikattoa ei tule, koska Ferrari ei sitä hyväksy.
Tottakai, mutta strategisesti oikeiden osien standardoimisella voidaan tasoittaa rahakkaiden tallien kilpailuetua. Sitähän tuossa haetaan, että pienemmäläkin budjetilla olisi mahdollisuus pärjätä (paremmin).
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1424
Tottakai, mutta strategisesti oikeiden osien standardoimisella voidaan tasoittaa rahakkaiden tallien kilpailuetua. Sitähän tuossa haetaan, että pienemmäläkin budjetilla olisi mahdollisuus pärjätä (paremmin).
No, ei. Kuten edellä kirjoitettiin, rahatallit käyttää sitten enemmän rahaa aerodynamiikkaan tai johonkin muuhun.
Itsellä pelko, että mottoripuolta standartoidaan jotenkin ja sitten häipyy joku/ja Mersu & Renault.
Tuohan on itse asiassa Ferrarillekin huono juttu. Silloinhan Ferrarin "maailman mestaruudelle" nauraisi aidan seipäätkin:nope:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
No, ei. Kuten edellä kirjoitettiin, rahatallit käyttää sitten enemmän rahaa aerodynamiikkaan tai johonkin muuhun.
Itsellä pelko, että mottoripuolta standartoidaan jotenkin ja sitten häipyy joku/ja Mersu & Renault.
Tuohan on itse asiassa Ferrarillekin huono juttu. Silloinhan Ferrarin "maailman mestaruudelle" nauraisi aidan seipäätkin:nope:
öh? Siinäpä käyttäkööt? Edelleenki pointti on, että vähemmällä rahallakin päästäisiin parempiin tuloksiin, kun enemmän palasia olisi kaikille samat => vähemmän mitä kehittää => vähemmän etua per dollari. Mitä vähemmän etua per dollari, sitä enemmän pitää miettiä miten niitä dollareita käyttää. Rahaa se nyt kuitenki on ja tarkoitus olisi kokonaisuudessaan plussalla pysyä, vaikka tallitoiminta miinusta tuottaiskin.

ei noilla yritetä suojella isojen tallien rahankäyttöä, vaan pienempien tallien.

edit: mielestäni esim. Etusiivekkeen voisi standardoida. Näin alkajaisiksi. Täysin turha rahasyöppö. Tietty focus siirtyy sit enemmän sen taakse, mut.. yks muuttuja vähemmän silti :D
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Pohjalevyn ja jousituksen voisi standardisoida, ne ei näy päälle päin.
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2389
Autosportin Codling suoltaa vaihteeksi kohtuullisen löysää.

http://www.iltalehti.fi/formulat/201708212200341147_fo.shtml
Linkissä on siis tämä juttu:

F1-toimittaja lataa kovaa tekstiä Kimi Räikkösestä - pyytää lopettamaan uran: "Yksi historian surullisimmista tapauksista"

Autosport-lehden toimittajan mielestä Kimi Räikkönen on vain muisto menneestä F1-tähdestä.

- Autosportin Stuart Codlingin mielestä Kimi Räikkösen parhaat vuodet ovat vain muisto.
- Brittitoimittajan mukaan Räikkösen pitäisi hyväksyä faktat ja lopettaa F1-ura.

Stuart Codling pohtii sivustolla, mihin katosi se Räikkönen, joka loisti vielä nuoruusvuosinaan.

- Muistan seisseeni Jochen Rindtin kurvin kohdalla Itävallan GP:n harjoituksissa vuonna 2002. Ainoa kuljettaja, joka pystyi vastaamaan Michael Schumacherin vauhtiin, oli Räikkönen. Aiemmin nokkimisjärjestyksessä oli ollut Mika Häkkinen, mutta hänen lopettamisensa jälkeen 22-vuotias Räikkönen näytti täyttävän ne saappaat, Codling muistelee laajassa artikkelissaan.

Hän listaa suomalaistähden erittäin epämiellyttävään joukkoon.

- F1-historiassa alisuorittajien lista on ollut pitkä, mutta yksi surullisimmista tapauksista on mies, jolla oli mahdollisuudet voittaa maailmanmestaruus useammin kuin kerran, Codling täräyttää viitaten Räikköseen.

Toimittaja kuitenkin arvostaa sitä, että Räikkönen suostui Lotus-vuosinaan tekemään kunnianhimoisesti töitä tallin eteen, vaikka hänen sai palkkansa vasta kauden 2012 päätteeksi.

Silti hänen mielestään aika on ajanut jo suomalaisesta.

- Purrut kynnet ja jäinen käytös viittaavat "Jäämiehen" sisäisiin riivaajiin, niin kuin viittaavat myös rääkymisensä paineen alla, Codling kiroittaa viitaten tämän kauden Bakun GP:hen, jossa Räikkönen valitti radiossa ohjausratista.

- Aina on joku, jonka mielestä hänen ajotyyliinsä sopiva auto saa hänet kukoistamaan. Nuo tekosyyt ovat vain menneisyyttä, eivät pidä enää paikkaansa.

"Fakta on se..."

Codlingin mielestä Räikkönen on jäänyt Ferrarilla ajavan tallikaverinsa Sebastian Vettelin varjoon.

- Fakta on se, että hän jää jatkuvasti Vettelin taakse. Vettel ymmärtää, miten autoa kehitetään ja pyytää lisätapaamisia talliväen kanssa, jotta he voivat käydä dataa läpi uudestaan ja uudestaan.

Loppuun brittitoimittaja lataa kovan tuomion.

- Kimi Räikkösen on aika tajuta, että hän on saavuttanut kaiken, joka oli saavutettavissa F1:ssä ja tehdä tilaa toiselle jännittävämmälle kuskille. Voisin sanoa, että lopeta ennen kuin on liian myöhäistä, mutta se juna meni jo.

Lähde: Autosport (tunnukset vaativa artikkeli)

ANSSI KARJALAINEN
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mikä jutussa ei mielestäsi pidä paikkaansa? Oletan että olet eri mieltä toimittajan kanssa, kun sanot.
Fakta on se, että hän jää jatkuvasti Vettelin taakse. Vettel ymmärtää, miten autoa kehitetään ja pyytää lisätapaamisia talliväen kanssa, jotta he voivat käydä dataa läpi uudestaan ja uudestaan
Tänä vuonna Vettel on voittanut neljä osakilpailua, joista kahdessa Räikkönen pelattiin tallin toimesta Vettelin taakse. Kokonaisuutena Räikkösen kausi ei ole ollut kehuttava ja siten Ferrarin päätös luovuttaa Räikkösen voitot Vettelille on täysin ymmärrettävä, muttei se Räikköstä noiden kisojen osalta Vetteliä kehnommaksi tee.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1374
Tänä vuonna Vettel on voittanut neljä osakilpailua, joista kahdessa Räikkönen pelattiin tallin toimesta Vettelin taakse. Kokonaisuutena Räikkösen kausi ei ole ollut kehuttava ja siten Ferrarin päätös luovuttaa Räikkösen voitot Vettelille on täysin ymmärrettävä, muttei se Räikköstä noiden kisojen osalta Vetteliä kehnommaksi tee.
Kaksi kisaa yhdestätoista on melko heikko saldo, eikä mielestäni kumoa alkuperäistä väitettä.
 

SweetSuite

Well-known member
Liittynyt
5.9.2009
Viestit
279
Jep, elikkäs klikinsäästäjäversio tässä. Vuoden sopparilla jatketaan :thumbup::thumbup:

https://yle.fi/urheilu/3-9791018

Kimi Räikkönen jatkosopimukseen Ferrarin kanssa

Kimi Räikkönen jatkaa italialaistallin palveluksessa kauden 2018.

Kimi Räikkönen on tehnyt Ferrarin Formula 1 -tallin kanssa yhden vuoden jatkosopimuksen. Ferrari julkaisi tiistaina verkkosivuillaan tiedotteen kauden 2018 kattavasta sopimuksesta.

Räikkösen, 37, nykyinen sopimus Ferrarin kanssa olisi päättynyt vuodenvaihteessa. Vuonna 2007 Ferrarillaan maailmanmestaruuteen ajanut Räikkönen palasi maranellolaisten rattiin kaudeksi 2014 viiden vuoden tauon jälkeen.

Kuluvalla kaudella Räikkönen on ajanut neljästi palkintopallille ja on MM-sarjassa 11 osakilpailun jälkeen viidentenä. F1-pisteiden kärjessä on Räikkösen tallitoveri Sebastian Vettel, jonka sopimus Ferrarin kanssa päättyy tähän kauteen.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Mahtihomma. Ens vuonna (vuoden aikana) saattaakin sitten olla isompi kierros kuskien kesken tiedossa.

Vielä kun Valtterin jatko varmistuu, niin olisi herkkua suomalaisille. Ja toki myös Vettelin jatkoa toivon.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4296
Sijainti
Maalla
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Harmillista Autosportin toimittajan kannalta. Onhan tuo nähty kisojen jälkeisissä pisteytyksissä Autosportin Kimi vihan. Vanha jaksaa vielä. :thumbup:
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6268
Noniin! Toivottavasti ei jää Australia 2013 Kimin viimeiseksi voitoksi. :alppu:
 

Mr Hindsight

Well-known member
Liittynyt
20.3.2016
Viestit
1145
Mitäpä sitä toimivaa parivaljakkoa, Schumia ja Barrichelloa, vaihtamaan. Pitääkin tästä lähteä keskustaan kuuntelemaan kuinka innoissaan Kimi on asiasta.
 
Ylös