Kun on itse ikänsä tehnyt asiakaspalvelutyötä, sitä on oppinut odottamaan pieniä perusasioita myyjiltä tai jää helposti kaupat tekemättä.
Tänään valitsin autoliikkeen sivuilta myyjän sen perusteella, että kielivalikoimaansa ei kuulunut ruotsi. Soitin hänelle, kerroin mistä autosta olen kiinnostunut ja kysyin onko tuttu laite? Vastasi hieman huvittuneena, että ei ole ja sanoi "voivansa soittaa mulle takaisin myöhemmin, nyt on paha paikka".
Tunnin odotin ja laitoin seuraavalle myyjälle sähköpostia.
Ei se ole vaikeaa. Myynti. Huvittunut suhtautuminen asiakkaan kysymykseen ja ylimielinen suhtautuminen, että voin säälistä soittaa sulle takaisin sen sijaan, että pahoittelisi kiirettä ja kysyisikö voiko soittaa myöhemmin olivat tällä kertaa nopea ja vaivaton tapa delegoida kauppa kollegalle.