Joppe_001
Well-known member
On se kova! Nyt kaikki on mahdollista.
No olihan Hamiltonilla kuitenkin jotain lämpöongelmia, eikä myöskään lopussa enää mitään tarvetta puristaa täysillä, mikä vähän osaltaan selittää. Mutta toki silti huono viikonloppu Hämiksellä ja Bottas selkeä ykkönen Mersun jäsentenvälisessä.En muista kuka muu tallikaveri olisi ajamalla kuivalla radalla pistänyt Hamiltonia turpaan puolella minuutilla. Ilman ongelmia tai safety caria.
Hamiltonille tulee aina niitä näkymättömiä ongelmia kun tallikaveri on saavuttamattomissa.No olihan Hamiltonilla kuitenkin jotain lämpöongelmia, eikä myöskään lopussa enää mitään tarvetta puristaa täysillä, mikä vähän osaltaan selittää. Mutta toki silti huono viikonloppu Hämiksellä ja Bottas selkeä ykkönen Mersun jäsentenvälisessä.
Samanlaisista lämpöongelmista ilmoitettiin varikolta myös Valtterille. Niinpä tätä veruketta ei voida laittaa Hamiltonin häviön syyksi. Sitäpaitsi Valtteri oli selkeästi Hamiltonia nopeampi koko kisaviikonlopun ajan. Hamilton vaan oli yksinkertaisesti hidas.No olihan Hamiltonilla kuitenkin jotain lämpöongelmia, eikä myöskään lopussa enää mitään tarvetta puristaa täysillä, mikä vähän osaltaan selittää. Mutta toki silti huono viikonloppu Hämiksellä ja Bottas selkeä ykkönen Mersun jäsentenvälisessä.
Ei 2017 autoa ole kyllä Hämikselle tehty vielä montaa vuotta. Tekniikkasäännöt muttui tälle kaudelle sen verran ettei aiempien autojen erinomaisuudesta kyllä enää ole apua. Tallin henkilökunnan ja toimintatavat Lewis kyllä tuntee ja siitä olen samaa mieltä että Bottas on päässyt älyttömön nopeasti sisään talliin ja ajanut käytännössä samantien kilpailukykyistä vauhtia Hamiltonin kanssa. Aika-ajot tasan 2-2. Sochista upea voitto hienolla ajolla ja murskasi Hamiltonin.Niin mutta miksei Hamiltonilla kulkenut? Säädöt vaan pielessä, ja miksei niitä saatu kuntoon? Tuota autoa rakennettu Hamiltonille monta vuotta, ja jo 4. kisassa Valtteri saa sen toimimaan paremmin.
Jep. Aika-ajot tasan 2-2, sekä voitot tasan 1-1! Tästä on hyvä Valtterin jatkaa Hamiltonin "kyykyttämistä".Ei 2017 autoa ole kyllä Hämikselle tehty vielä montaa vuotta. Tekniikkasäännöt muttui tälle kaudelle sen verran ettei aiempien autojen erinomaisuudesta kyllä enää ole apua. Tallin henkilökunnan ja toimintatavat Lewis kyllä tuntee ja siitä olen samaa mieltä että Bottas on päässyt älyttömön nopeasti sisään talliin ja ajanut käytännössä samantien kilpailukykyistä vauhtia Hamiltonin kanssa. Aika-ajot tasan 2-2. Sochista upea voitto hienolla ajolla ja murskasi Hamiltonin.
Itse uskon että tämä oli jonkinlainen työtapaturma Hamiltonille ja tulevissa kisoissa Valtteri ei pääse näin helpolla, voittaa voi toki.Jep. Aika-ajot tasan 2-2, sekä voitot tasan 1-1! Tästä on hyvä Valtterin jatkaa Hamiltonin "kyykyttämistä".
Kuvittelit sitten että joku ei tuota tiedä. Se nyt vaan on aivan eri asia ajaa tallissa pitkään kuin tulla uutena mukaan.Ei 2017 autoa ole kyllä Hämikselle tehty vielä montaa vuotta.
ESPN-toimittaja Laurence Edmondsonin analyysi on samansuuntainen:Jep, edellisessä kisassahan tuo meni toisin päin ja Bottas oli ihan hukassa. Kertoo kyllä siitäkin, että Mersulla taitaa olla vähän epäselvyyksiä auton säätämisen ja renkaiden toimintakuntoon saamisen kanssa.
Mersun renkaiden saaminen optimaaliseen toimintalämpötilaan tuntuu riippuvan monesta asiasta, joiden pitää kaikkien osua kohdalleen samanaikaisesti, ja siksi on vaikea selvittää tarkalleen miksi toinen Mercedeksen kuskeista onnistui Bahrainissa toisen epäonnistuessa ja miksi Sotshissa tilanne kääntyikin toisin päin.Much like Bottas' struggles in the final two stints in Bahrain, Hamilton's lack of pace in Russia appears to centre around an understanding of how to get the best from the tyres. Not only does that cast a new light on Bottas' race two weeks ago, it backs up the theory that the Mercedes has a narrower operating window on Pirelli's new tyres than the Ferrari.
Why Lewis was off the pace
He had a sub-par weekend by his own account. He talked about it afterwards, he wasn’t happy all weekend. He tried to speak privately with people at Mercedes and to understand, and to also look at the video. Those who watched the Channel 4 coverage over the weekend would have seen a qualifying analysis of Lewis vs Vettel, you could see in the last sector of the race that Lewis was asking for a lot of grip from the front end that wasn’t there. Mercedes clearly didn’t have the performance over the final sector, but Valtteri did a better job of coping with it: Lewis tried to attack the corners and push on, whereas Valtteri mentally accepted that and was more ‘we don’t have the grip, I’m just going to bring it back and under-drive the front end.’ The track surface is so unique that it favours a driver that does that. There was lots of talk about trying to switch on the front tyres and drivers unable to light them up. I think that favours someone who is willing to sacrifice the entry speed a little bit, holding off to get the apex and exit – Valtteri was better than Lewis at that. He’s also always been good at Sochi, even at Williams, because he’s good at under-driving the front end.
TS: Aarnio-Wihuri Bottaksen menestyksen kummisetänäF1:n Venäjän GP:n tyytyväisimpiin katsojiin kuului lahtelainen yrittäjälegenda Jouko Kemppi. Hitsausteknologiassa maailmanlaajuiseksi peluriksi kehittynyt perheyhtiö Kemppi Oy lähti tukemaan tuntematonta nastolalaista moottoriurheilijaa jo vuonna 2006 ja on kulkenut tämän rinnalla siitä saakka.
– Väistyvä toimitusjohtajamme Anssi Rantasalo löysi meille Valtteri Bottaksen. Valtteri on läpi vuosien täyttänyt kymmenkertaisesti meille antamansa lupaukset. Sotshissa hän saavutti vuosikausia rohkeasti julkituomansa tavoitteen eli kuljettajien maailmanmestaruuden välietapin, yhtiön hallituksen puheenjohtajuuden viime vuonna jättänyt Kemppi sanoo.
Onhan tuo hienoa että pienestä Suomesta löytyy tällaisia pitkän aikavälin tukijoita.Bisnespatruuna Antti Aarnio-Wihurilla oli ikimuistoinen vapunaatto. Autourheilumme kummisetä nautti täysin siemauksin Valtteri Bottaksen ensimmäisestä Grand Prix -voitosta.
Samalla sukuyhtiö Wihuri oli logoineen näkyvästi ensi kertaa suomalaisen Grand Prix -voittajan partnerina.
Aarnio-Wihuri on tukenut Bottaksen uraa pitkään, aina siitä asti, kun Rauno Bottas pyysi häneltä pojalleen pientä avustusta renkaiden hankkimiseksi kartingautoon.
– 15 vuotta siinä meni. Koko ajan olen uskonut, että Valtterista on huipulle asti. Se on totuus, peltotöistä Kaarinan Kuusistosta tavoitettu Aarnio-Wihuri summaili.
Wihuri:Suomalaisyhtiöiden tuki ja kuljettajan lahjakkuus avasivat 2012 sauman Williams-tallin testikuljettajaksi, ja sille tielle Bottas kuninkuusluokkaan jäi.
– Silloin toinen vaihtoehto oli kaudessa jopa 3–5 miljoonaa euroa maksava GP2-luokka. Mutta pidimme järkevämpänä ja F1-tavoitteelle riskittömämpänä ottaa heti Williamsin tarjoama paikka. Haluan muistuttaa, ettei Valtteri ole missään nimessä niin sanottu ostokuljettaja. Jos tuollaisen ajopaikan haluaa F1-talliin ostaa, hinta on jopa kymmeniä miljoonia euroja, Kemppi muistuttaa.
Taustavoimana hänellä oli ratkaiseva vaikutus siihen, että Bottas valittiin maailmanmestari Nico Rosbergin korvaajaksi Mercedekselle.
– Toto Wolff sanoi minulle suoraan, että ilman meidän tukeamme se toinen kuljettaja (Pascal Wehrlein) olisi saanut paikan. Sillä toisella ei ollut rahaa, mutta me olimme Valtterin sponsorina. Se oli sellaista historiaa, Aarnio-Wihuri paljasti Turun Sanomille.
Meillä on näköjään hyvin erilainen näkemys siitä, miten määritellään melko tunnettu...'Melkein tuntematon moottoriurheilija' oli kuitenkin jo vuonna 2006 melko tunnettu mikäli vain vähänkin jaksoi seurata muitakin moottoriurheiluluokkia...