Kiinan GP 2017 - jälkipolemiikki

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Miten voi toistua joka vuosi sama virsi, että ei saa autoa balanssiin tai että auto ei sovi käteen? Alkaa jo kyllästyttää tämä selittely. Kyllä muut vaan repii kaiken irti, vaikka auto vikuroisikin.
Ei osaa säätää/pyytää oikeita asioita tehtäväksi säätöihin.
 

Jv

Well-known member
Liittynyt
14.1.2017
Viestit
180
Kimin pitäs jäädä eläkkeelle, jos ei saa nuita pirellejä toimimaan haluamallaan tavalla, mitä tuolla turhaa räpiköimään. Tuntuu että kimillä on ollu vuodesta toisee nuo samat ongelmat. Tuo Kimi räpiköiminen on vähän noloa.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Bottakselle sentään pisteet, että myöntää haastattelussa ihan suoraan mokanneensa. Kimi mumisee taas jotain ympäripyöreitä, eikä ota kantaa oikein mihinkään.
 

Ernst Stavro Blofeld

Well-known member
Liittynyt
25.3.2017
Viestit
274
Sijainti
Canned
Bottaksen ulosanti on itse asiassa erittäinkin laadukasta. Kaverin englanti on jopa suhteellisen hyvää.

Ei tekosyitä vaan nosti kätensä ylös ja totesi itse omat virheensä minkä vuoksi tiimi & hän menetti pisteitä.

Kyllä tästä vielä hyvä kausi Bottakselle tulee. Bahrainia odottaessa - eikä kirveitä kaivoon. Kisoja on vielä *paljon* jäljellä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Ei osaa säätää/pyytää oikeita asioita tehtäväksi säätöihin.
Mä veikkaan, ettei talli myöskään tiedä Räikkösen renkaista mitään. Räikkönen ei osaa antaa renkaiden kunnosta palautetta. Näitä varikkomokia on paljon. Räikkönen osaa myös laittaa omat mokat kätevästi yhteiseen virhepiikkiin. Sai sellaisen kuvan, että räpelsi moottoriasetusten kanssa jälleen jotain.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Bottaksen ulosanti on itse asiassa erittäinkin laadukasta. Kaverin englanti on jopa suhteellisen hyvää.

Ei tekosyitä vaan nosti kätensä ylös ja totesi itse omat virheensä minkä vuoksi tiimi & hän menetti pisteitä.

Kyllä tästä vielä hyvä kausi Bottakselle tulee. Bahrainia odottaessa - eikä kirveitä kaivoon. Kisoja on vielä *paljon* jäljellä.
Kunhan nyt ei vaan ota liikaa itteensä ettei käy perisuomalaisittain.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
Suomalaisittain surkea kisa. Vale pyörähti turva auton perässä ja Kimin puskeva auto ei mennyt mihinkään. Auto ei tehnyt muuta kuin kulutti eturenkaita. Sitten kun tiimi piti vielä Kimiä ulkona kierros tolkulla ylimääräistä vaikka Kimi oli 3 sekkaa hitaampi kuin muut ympärillä. SS rengaskin tais toimia sen yhden kierroksen kun tuli kisan nopeinkierros ja sen jälkeen vauhti huononi jopa alle Vettelin vauhdin joka oli S renkaalla.
Tähän soppaan vielä tuo Kimin auton voimalaitos ongelma niin tulos on sitten tälläinen ...

Kimin auton keula täytyy tosiaan saada nopeesti kuntoon. Kummalisinta on että välillä auto toimii ihan hyvin mutta yleensä ei. Auto taitaa olla todella tarkka renkaistaan. Jos on hivenenkin ero seteissä niin heti alkaa puskeminen.
 

Jv

Well-known member
Liittynyt
14.1.2017
Viestit
180
Taitaa nuo kimin ongelmat johtua ehkä enemmän nuista pirellinrenkaista. Silloin kun kimi ajo lotuksella nii seokset oli pehmeämpiä, jolloin nii hajosi kisoissa (näin ainakin muistelen) jonka seurauksena niitä kovennettii josku 2013 loppupuolella. Myöhemminhän on tullu nuita camper- ja rengaspaine rajoituksia yms.

Luulis että jos kyse olisi vain pienistä säätö ongelmista nii ne olis korjattu jo ajat sitten. Fykkösissä on kuitenki käsittääkseni niin laajat säätö mahdollisuudet autoissa.
Toivottavasti nuo etupään ongelmat ratkaistaa pian. Jotenkin pelkään että ongelma ei tuu muuttumaa, jos renkaat pysyy tälläisinä koko loppukauden.
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Kummasti se Vettel (ja Alonso 2014) sopeuttaa ajotyylinsä auton mukaiseksi. Se on se, joka erottaa huiput hyvistä. Samanlaisia ne molempien Ferrarien etupäät lähtökohtaisesti on.
 

Jv

Well-known member
Liittynyt
14.1.2017
Viestit
180
Kummasti se Vettel (ja Alonso 2014) sopeuttaa ajotyylinsä auton mukaiseksi. Se on se, joka erottaa huiput hyvistä. Samanlaisia ne molempien Ferrarien etupäät lähtökohtaisesti on.
Tuota minäkin oon mietty, että miks Kimillä on nii suuria vaikeuksia mukauttaa ajoaan. Varmaan Kimille on sieltä Sauber ja Mclaren ajoilta juurtunu joku tietty ajotyyli mitä on sit näin vähän vanhemmalla iällä ollut vaikea muuttaa.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Olihan Kimin ja Valen kisa vaisu. Siitä ei pääse yli eikä ympäri, mutta mä en ymmärrä tätä suomalaista ''kannustamista'', että kun heikommin menee, niin vaaditaan lopettamaan ja yms. Jos Kimi ja Vale ajaisivat Suomen GP:ssä (jota ei ole) huonosti, niin huutelisiko yleisö Kimille ja Valtterille että ei teistä ole yhtään mihinkään.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Olihan Kimin ja Valen kisa vaisu. Siitä ei pääse yli eikä ympäri, mutta mä en ymmärrä tätä suomalaista ''kannustamista'', että kun heikommin menee, niin vaaditaan lopettamaan ja yms. Jos Kimi ja Vale ajaisivat Suomen GP:ssä (jota ei ole) huonosti, niin huutelisiko yleisö Kimille ja Valtterille että ei teistä ole yhtään mihinkään.
Totta ihmeessä. Se on joidenkin elämäntehtävä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9518
Sijainti
Helsinki
Taitaa nuo kimin ongelmat johtua ehkä enemmän nuista pirellinrenkaista. Silloin kun kimi ajo lotuksella nii seokset oli pehmeämpiä, jolloin nii hajosi kisoissa (näin ainakin muistelen) jonka seurauksena niitä kovennettii josku 2013 loppupuolella. Myöhemminhän on tullu nuita camper- ja rengaspaine rajoituksia yms.

Luulis että jos kyse olisi vain pienistä säätö ongelmista nii ne olis korjattu jo ajat sitten. Fykkösissä on kuitenki käsittääkseni niin laajat säätö mahdollisuudet autoissa.
Toivottavasti nuo etupään ongelmat ratkaistaa pian. Jotenkin pelkään että ongelma ei tuu muuttumaa, jos renkaat pysyy tälläisinä koko loppukauden.
Näin se oli Alkukaudella 2013 renkaat hajosivat herkemmin, kunnes Red Bull pakotti muuttamaan rengasseoksia. Toisin sanoen: ko. vuoden mm-taistelu ratkesi jo Silverstonessa.

Molemmilta suomikuskeilta heikot kisat, no heidän tarkoitus on tänä vuonna auttaa Vetteliä ja kaikkien rakastamaa Hamiltonia MM-taistossa. Max ja Magnussen ajoivat erinomaisesti tämään. Jos perjantainanolisi ajettu normaalit treenit, ehkä Kimin ja Valen mahdollisuudet podiumille olisivat kohentuneet.
 
Viimeksi muokattu:

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
713
Mitä mieltä olitte Vettelin ensimmäisen varikko stopin ajoituksesta?

Mielestäni typerä hetki tulla sisään. Olosuhteet huomioiden turvallinen sija kaksi alla ja otetaan riski vaihtoehto! Ainoana järkevänä selityksenä näkisin halun "vaikuttaa" tuomaristoon mahdollisen rangaistuksen langettamista vähentääkseen. Toki tuo ei saisi vaikuttaa tuomaristoon tietenkään. Oikea strategia olisi ollut jatkaa ulkona ja antaa letkan levittyä ajan kanssa ja seurata Hamiltonin tekemisiä, heikkouksia ja vahvuuksia. Lähtökohtaisesti olen itse siinä käsityksessä, että turva-auto tilanteessa varikkopysähdys kannattaa lähtökohtaisesti tehdä, jos sille on lähiaikoina tarvetta, mutta virtuaaliturva-auto jaksolla on jopa huonompi pysähtyä, kuin ilman turva-autoa? Mielipiteitä?

Tuossa edellä mainitussa tarkastelussa tulee unohtaa seuraavalla(?) kierroksella tapahtunut seinään ajo pääsuoralla, joka antoi muille vielä tuurilla ilmaisen varikkostopin, koska letka ajatettiin kokonaisuutena varikon lävitse. Tätä tilannetta olisi kiinnostava tutkia tarkemmin, koska epäilen joidenkin kuljettajien hidastelleen tuolla sääntöjen rajamailla. Erikoista oli ettei siellä tullut ilmeisesti yhtään "unsafe release"- tutkintaakaan. Miten se on käytännössä muka mahdollista jos kukaan ei hidastele kielletysti?

Ferrarin myöhemmät virheet Kimin kanssa ovat selviö. Hieman ihmettelen myös, kuvittelivatko jotku tiimit aidosti ajavansa tuplapitkän stintin lopussa kuivankelin renkailla? Etukäteen näkisin sen olevan niin korkean riskin vaihtoehto, varsinkin ilman perjantai treenien dataa renkaiden käytöksestä, etten itse olisi edes harkinnut moista. Eli näittäis että sekä Ferrari, että Mersu molemmat ovat aika sekaisin noissa strategisissa valinnoissaan välillä (huomioi myös australian kisa). Nähtäväksi jää ratkeaako kuljettajien mestaruus sen eduksi, jonka talli tekee vähemmän taktisia virheitä...
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Olihan Kimin ja Valen kisa vaisu. Siitä ei pääse yli eikä ympäri, mutta mä en ymmärrä tätä suomalaista ''kannustamista'', että kun heikommin menee, niin vaaditaan lopettamaan ja yms. Jos Kimi ja Vale ajaisivat Suomen GP:ssä (jota ei ole) huonosti, niin huutelisiko yleisö Kimille ja Valtterille että ei teistä ole yhtään mihinkään.
Todellakin huutelisi. Se on suomalaisessa luonteessa niin tiukasti, että aina pitää olla nöyränä ja pyytelemässä anteeksi, kun saa hävetä jonkun muun puolesta.
Toki kyllähän tuolla luonteella paljon saadaan aikaankin, kun aina etsitään asioista niitä negatiivisia puolia ensin, jotta niitä voi parantaa, mutta kyllä se myös raskasta on. Sitten kun jollain vielä menee hyvin, niin se on sitten sitä, että "Mitäköhän tuokin nyt luulee olevinaan" ja oikein toivotaan epäonnistumista ja sitten kun se tulee, niin ollaan huutelemassa, että mitäs mitä sanoin, turhaan edes yritit taas saa hävetä.

Olihan se nolo moka Valtterilta, mutta on näitä kovemmillekin mestareille sattunut. Hyvä avausviikonloppu kuitenkin ja ei sitä yksi heikko kisa pilaa, vaikka moni nimimerkki onkin jo roviolle laittamassa. Eilen kuitenkin kelpo aika-ajo myös.

Kimiltä vaatisi kyllä tasonnostoa jatkossa. Bahrainissa on kulkenut ihan hyvin viime vuosina, joten toivottavasti ensimmäinen podium saataisiin sieltä.

Pakko se on kyllä myöntää, että onhan nuo sadekisat viihdyttäviä lottoja välillä, mutta tuntuu että suomalaisittain ehkä on parempi kun vain pysytään kuivemmilla keleillä :D
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Bottaksen ulosanti on itse asiassa erittäinkin laadukasta. Kaverin englanti on jopa suhteellisen hyvää.
Suhteellisen hyvää? Sata kertaa selkeämpää kuin vaikka Buttonilla jonka radioviesteistä ei yleensä ymmärtänyt juurikaan mitään.
Toisekseen eikö suomalaisten tapaa lausua englannin kieltä pidetä yhtenä maailman selkeimpinä ja ymmärrettävimpinä joten ihmekös tuo.
 
Ylös