Mitä mieltä olitte Vettelin ensimmäisen varikko stopin ajoituksesta?
Mielestäni typerä hetki tulla sisään. Olosuhteet huomioiden turvallinen sija kaksi alla ja otetaan riski vaihtoehto! Ainoana järkevänä selityksenä näkisin halun "vaikuttaa" tuomaristoon mahdollisen rangaistuksen langettamista vähentääkseen. Toki tuo ei saisi vaikuttaa tuomaristoon tietenkään. Oikea strategia olisi ollut jatkaa ulkona ja antaa letkan levittyä ajan kanssa ja seurata Hamiltonin tekemisiä, heikkouksia ja vahvuuksia. Lähtökohtaisesti olen itse siinä käsityksessä, että turva-auto tilanteessa varikkopysähdys kannattaa lähtökohtaisesti tehdä, jos sille on lähiaikoina tarvetta, mutta virtuaaliturva-auto jaksolla on jopa huonompi pysähtyä, kuin ilman turva-autoa? Mielipiteitä?
Tuossa edellä mainitussa tarkastelussa tulee unohtaa seuraavalla(?) kierroksella tapahtunut seinään ajo pääsuoralla, joka antoi muille vielä tuurilla ilmaisen varikkostopin, koska letka ajatettiin kokonaisuutena varikon lävitse. Tätä tilannetta olisi kiinnostava tutkia tarkemmin, koska epäilen joidenkin kuljettajien hidastelleen tuolla sääntöjen rajamailla. Erikoista oli ettei siellä tullut ilmeisesti yhtään "unsafe release"- tutkintaakaan. Miten se on käytännössä muka mahdollista jos kukaan ei hidastele kielletysti?
Ferrarin myöhemmät virheet Kimin kanssa ovat selviö. Hieman ihmettelen myös, kuvittelivatko jotku tiimit aidosti ajavansa tuplapitkän stintin lopussa kuivankelin renkailla? Etukäteen näkisin sen olevan niin korkean riskin vaihtoehto, varsinkin ilman perjantai treenien dataa renkaiden käytöksestä, etten itse olisi edes harkinnut moista. Eli näittäis että sekä Ferrari, että Mersu molemmat ovat aika sekaisin noissa strategisissa valinnoissaan välillä (huomioi myös australian kisa). Nähtäväksi jää ratkeaako kuljettajien mestaruus sen eduksi, jonka talli tekee vähemmän taktisia virheitä...