Vertailuna kauden avaukseen, nyt myös uudet tekniset säännöt näyttivät mahdollistavan ohittamisen ainakin näissä epätyypillisissä sääolosuhteissa, modernilla pitkän suoran tarjoamalla radalla, joka lienee avauskilpailun rataprofiilia tyypillisempi rataprofiili tällä kaudella.
Sanoisin itse, että ohitusten määrä ja vaikeus tänään oli juuri sellainen kuin sen haluaisinkin olevan. Vaikea sanoa miten kuivalla ja lämpimällä kelillä olisi tilanne ollut. Tänään nähtiin ohituksia joita todella voi arvostaa, ei pelkästään sijoitusten vaihtoja avautuvan takasiiven avulla, kuten viimeisillä kuluneilla kausilla.
Pitäisin optimaalisena tilanteena ohitusten vaikeuden suhdetta rataprofiiliin niin, että kuluvan kauden kalenterin radoissa olisi merkittävää variointia tämän suhteen. Lähes mahdottomasta Monacosta, helppoon johonkin ylipitkään suoraan esim. Baku. Toisilla radoilla joutuisi siis valitsemaan erilaisen strategian kuin toisilla.
Sadekelin ja sekakelin kilpailut sinänsä eivät koskaan tarjoa kovin hyvää materiaalia analyyseille, koska odottamattomia tapahtumia on liikaa ja virheellisiä tai heikkoja valintoja ja suorituksia tuppaa tulemaan liikaa.