WRC-kausi 2018

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3611
Sijainti
JKL
Puolasta ja jostain muualtakin kuului huhua että VW/RedBull kombinaatio olisi tekemässä paluuta ensikaudelle Ogierin kanssa. Tähän samaan liittyy myös se että Ogierin huhutaan olevan aika pettynyt Fordiin... Jännä nähdä toteutuuko tämä...
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Puolasta ja jostain muualtakin kuului huhua että VW/RedBull kombinaatio olisi tekemässä paluuta ensikaudelle Ogierin kanssa. Tähän samaan liittyy myös se että Ogierin huhutaan olevan aika pettynyt Fordiin... Jännä nähdä toteutuuko tämä...
Jos M-Sport ei saa tehtaan tukea takaisin, niin tuo olisi se toiseksi paras vaihtoehto. Lisää autoja ja merkkejä sarjaan on aina hyvä juttu. Fiestojen kilpailukyky ei välttämättä tulisi jatkossa riittämään tehdastiimejä vastaan, mutta esimerkiksi Suniselle M-Sport olisi silti hyvä paikka kerätä kokemusta.
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
Mites muuten WRC2-luokasta Veiby/Tidemand, oisko mahdollista et jompikumpi nousisi sarjaan?
Tommi ainakin jossakin vaiheessa viime vuonna kertoi, että Tidemand oli hänen mielessään kun mietti kuljettajavalintoja tälle vuodelle. Nyt tänä vuonna mestaruus WRC2-luokassa, niin voisi olla hyvä vaihtoehto 3 kuskiksi ensi kaudelle jos muita vaihtoehtoja ei löydy.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16067
Sijainti
Tampereen lenkki
Miksi aina oletetaan Ogierin menosta Toyotalle spekuloidessa että Latvala jäisi sinne? Voihan Latvala mennä vaikka Ford/M-Sportille, ollut siellä ennenkin :wink:
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16067
Sijainti
Tampereen lenkki
Tommi ainakin jossakin vaiheessa viime vuonna kertoi, että Tidemand oli hänen mielessään kun mietti kuljettajavalintoja tälle vuodelle. Nyt tänä vuonna mestaruus WRC2-luokassa, niin voisi olla hyvä vaihtoehto 3 kuskiksi ensi kaudelle jos muita vaihtoehtoja ei löydy.
Tidemandilla tosin ei ollut juurikaan vastusta ja hävisi esim Mikkelsenille selvästi, samoin viime kaudella Lapille ja Suniselle hävisi. Toki kehitystä varmasti tapahtuu koko ajan. Veiby on vielä nuori, tarvitsee lisää kokemusta eri ralleista ja varmuutta, mutta vauhtia ja potentiaalia on.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16067
Sijainti
Tampereen lenkki
Puolasta ja jostain muualtakin kuului huhua että VW/RedBull kombinaatio olisi tekemässä paluuta ensikaudelle Ogierin kanssa. Tähän samaan liittyy myös se että Ogierin huhutaan olevan aika pettynyt Fordiin... Jännä nähdä toteutuuko tämä...
Olis kova juttu jos tapahtuisi, olisi mahtavaa saada viides tehdastalli ja lisää paikkoja nuorille kuskeille. Tähän kuvioon sopisi Mikkelsenin jääminen pois Citroenilta Saksan jälkeen, eiköhän Mikkelsen olisi tuon tallin kakkoskuski.

Voisi ajatella vaikka seuraavaa

VW: Ogier, Mikkelsen, Tidemand
Toyota: Latvala, Lappi, Suninen
Hyundai: Neuville, Sordo, Paddon
Citroen: Meeke, Breen, Lefebvre
M-Sport: Tänak, Evans, Camilli

Tänak voisi myös vaihtaa paikkaa Sunisen kanssa...

EDIT: Liittyisiköhän tämä Nasser Al-Attiyahin viritys siihen? https://www.motorsport.com/wrc/news/qatar-volkswagen-wrc-project-delayed-to-2018-862446/
 
Viimeksi muokattu:

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5625
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Olis kova juttu jos tapahtuisi, olisi mahtavaa saada viides tehdastalli ja lisää paikkoja nuorille kuskeille. Tähän kuvioon sopisi Mikkelsenin jääminen pois Citroenilta Saksan jälkeen, eiköhän Mikkelsen olisi tuon tallin kakkoskuski.

Voisi ajatella vaikka seuraavaa

VW: Ogier, Mikkelsen, Tidemand
Toyota: Latvala, Lappi, Suninen
Hyundai: Neuville, Sordo, Paddon
Citroen: Meeke, Breen, Lefebvre
M-Sport: Tänak, Evans, Camilli

Tänak voisi myös vaihtaa paikkaa Sunisen kanssa...

EDIT: Liittyisiköhän tämä Nasser Al-Attiyahin viritys siihen? https://www.motorsport.com/wrc/news/qatar-volkswagen-wrc-project-delayed-to-2018-862446/
Hyvää spekulointia. Itse veikkaan, että mikäli kävisi niin hienosti, että Polon 2017-malli saataisiin loppuviimein esim. Nasse-sedän ja Red Bullin rahoilla mukaan, niin kolmoskuski olisi mallia Nasser itse tai vastaava. Mutta sehän nyt ei paljoa haittaisi, jos sillä verukkeella saataisiin Polo esim. Ogierille ja Mikkelsenille.

M-Sportin en usko nostavan Camillia enää ykkösluokkaan... sen verran vaisua on ollut. Jospa vaikka Tidemand kolmanteen Fiestaan? Tai josko vaikka OneBet-rahoituksella Östberg (varsinkin, jos Malcolm tarvitsee maksavan kuljettajan)?

Hännisellä alkaa olla nyt viimeiset hetket tehdä tulosta. Kelkka voi vielä kääntyä, mikäli Suomesta ja Saksasta/Kataloniasta tulee oikeasti hyvä tulos. Väläytykset ei enää oikein riitä - ralli kestää kolme päivää ja sen mittainen ehjä suoritus olisi nyt puristettava.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16067
Sijainti
Tampereen lenkki
M-Sportin en usko nostavan Camillia enää ykkösluokkaan... sen verran vaisua on ollut. Jospa vaikka Tidemand kolmanteen Fiestaan? Tai josko vaikka OneBet-rahoituksella Östberg (varsinkin, jos Malcolm tarvitsee maksavan kuljettajan)?
Toisaalta Mads vaikuttaa olevan taas niin tyytyväinen omaan tiimiinsä, että lähtisikö enää palkalliseksi?

Camillin suhteen olen sinänsä itsekin samaa mieltä, mutta jos paikkoja tulisi yhtäkkiä paljon lisää niin kai Camilli seuraavaksi paras olisi Ellei sitten juuri kävisi niin että Nasser itse ajaisi kolmatta Poloa ja Tidemandille menisi kolmas Fiesta. Ja toisaalta, tarvitaanhan sinne R5-autoon tilaa Rovanperälle ;)

Hännisellä alkaa olla nyt viimeiset hetket tehdä tulosta. Kelkka voi vielä kääntyä, mikäli Suomesta ja Saksasta/Kataloniasta tulee oikeasti hyvä tulos. Väläytykset ei enää oikein riitä - ralli kestää kolme päivää ja sen mittainen ehjä suoritus olisi nyt puristettava.
Hännisellähän oli Puola ihan puhdas kisa, mitä nyt autossa oli jotain pientä häikkää, mutta toisaalta ei ajamalla ollut kertaakaan top viidessä pätkäajoissa ja ekan päivän jälkeen pitkälti top kympin ulkopuolella.
 
Viimeksi muokattu:

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5625
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Hännisellähän oli Puola ihan puhdas kisa, mitä nyt autossa oli jotain pientä häikkää, mutta toisaalta ei ajamalla ollut kertaakaan top viidessä pätkäajoissa ja ekan päivän jälkeen pitkälti top kympin ulkopuolella.
Joo, ilman teknisiä ongelmia oli ajollisesti puhdas. Tiedä sitten onko tullut tallilta minkälaista ohjeistusta sen jälkeen kun Lappi putosi pois pelistä. Toki se puhdas kisa pitäisi saada myös tekniikan puolesta. Puolassa turbo (?) oikutteli, Sardiniassa ohjaustehostin. Jospa se Suomessa osuisi kohdalleen... Mutta totta, Puolassa ei kyllä ensimmäisenä päivänäkään (kun auto kai suurinpiirtein oli iskussa) oikein kulkenut.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Jos M-Sport ei saa tehtaan tukea takaisin, niin tuo olisi se toiseksi paras vaihtoehto. Lisää autoja ja merkkejä sarjaan on aina hyvä juttu. Fiestojen kilpailukyky ei välttämättä tulisi jatkossa riittämään tehdastiimejä vastaan, mutta esimerkiksi Suniselle M-Sport olisi silti hyvä paikka kerätä kokemusta.
Ehkä Ogierissä on itsessään vika, koska Tänäk on nyt kaksi viimeisintä rallia meinannut jopa voittaa ja toisen voittanut. Ogier tuntuu olevan sellanen perus-ranskIs.

Mitä tulee VW-RedBull paluuseen, niin aika varmaa jos nämä öljy yms.sheikit jotain suunnitelee, niin se varmaa tapahtuu ja kun rahasta ei ole kiinni. Wolkkarikin varmaa on hyvillään jos merkkinsä saa häpeälisen vetäytymisen kautta taas mukaan. Autoo on testattu jo pari vuotta se on varmaa kohtalaisen valmis paketti vuodelle 2018, kuhan sitten testaavat sitä loppuvuoden.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16067
Sijainti
Tampereen lenkki
Jokohan Nil Solans ajaa ensi kaudella WRC2:ssa? Tulisi varmaan kovat skabat Veibyn kanssa ja vielä Rovanperä hämmentämään soppaa joissain kisoissa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5718
En tiedä mitä meinaat perus ranskiksella, mutta jotenkin on jäänyt semmoinen kuva itselle et Ogier on kovempi valittaja kuin Monsiéur Loeb.
Lööppi ajeli voitosta voittoon tallinsa keisarina vuosikymmenen verran, joten hänellä ei ollut syytä valittamiseen. Eikä varsinkaan julkiseen valittamiseen. Ogier on nyt vieraalla maalla eikä täysin sitoutunut talliinsa, joten hänen on helpompi purkautua mediallekin. Se voi myös heikentää hänen suoritustasoaan kisoissa, jos jokainen pieni vastoinkäyminenkin laitetaan "tallin piikkiin" tai ajatellaan, että isommassa tallissa näitä ei varmaankaan tulisi.

Mitä tulee VW-RedBull paluuseen, niin aika varmaa jos nämä öljy yms.sheikit jotain suunnitelee, niin se varmaa tapahtuu ja kun rahasta ei ole kiinni. Wolkkarikin varmaa on hyvillään jos merkkinsä saa häpeälisen vetäytymisen kautta taas mukaan. Autoo on testattu jo pari vuotta se on varmaa kohtalaisen valmis paketti vuodelle 2018, kuhan sitten testaavat sitä loppuvuoden.
Red Bullin osuus tuossa paluussa olisi kuitenkin nimellinen. Enemmän he makselevat näkyvyydestä Ogierin ympärillä kuin oikeasti tukevat kilpatallia. Näkeehän sen jo Fordin nykytilanteestakin: Ogierin ei tarvitsisi ruikuttaa, että Fordin on löydettävä iso sponsori varmistaakseen hänen palveluksensa, jos jo nykyään tallia sponssaava Red Bull laittaisi hieman lisää rahaa likoon.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Jossain spekuloitiin että jos näillä näytöillä ei Detroitin päästä irtoa lisää rahaa ja tehdastallin statusta, niin Wilson vetänee siitä omat johtopäätöksensä ja lopettaa tehdastallin imitoimisen. Jatkossa sitten M-Sport rakentaisi vain autoja maksukykyisille ja -haluisille asiakkaille ja ehkä tarjoaisi rahaa vastaan myös huoltopalveluita. Red Bull ei ole ratkaisu koska he enintään maksavat Ogierin ajamiset ja eivät ole mitenkään sitoutuneet Wilsonin pajan tukemiseen.
 
Ylös