Puolasta ja jostain muualtakin kuului huhua että VW/RedBull kombinaatio olisi tekemässä paluuta ensikaudelle Ogierin kanssa. Tähän samaan liittyy myös se että Ogierin huhutaan olevan aika pettynyt Fordiin... Jännä nähdä toteutuuko tämä...
Jos M-Sport ei saa tehtaan tukea takaisin, niin tuo olisi se toiseksi paras vaihtoehto. Lisää autoja ja merkkejä sarjaan on aina hyvä juttu. Fiestojen kilpailukyky ei välttämättä tulisi jatkossa riittämään tehdastiimejä vastaan, mutta esimerkiksi Suniselle M-Sport olisi silti hyvä paikka kerätä kokemusta.Puolasta ja jostain muualtakin kuului huhua että VW/RedBull kombinaatio olisi tekemässä paluuta ensikaudelle Ogierin kanssa. Tähän samaan liittyy myös se että Ogierin huhutaan olevan aika pettynyt Fordiin... Jännä nähdä toteutuuko tämä...
Tommi ainakin jossakin vaiheessa viime vuonna kertoi, että Tidemand oli hänen mielessään kun mietti kuljettajavalintoja tälle vuodelle. Nyt tänä vuonna mestaruus WRC2-luokassa, niin voisi olla hyvä vaihtoehto 3 kuskiksi ensi kaudelle jos muita vaihtoehtoja ei löydy.Mites muuten WRC2-luokasta Veiby/Tidemand, oisko mahdollista et jompikumpi nousisi sarjaan?
Tidemandilla tosin ei ollut juurikaan vastusta ja hävisi esim Mikkelsenille selvästi, samoin viime kaudella Lapille ja Suniselle hävisi. Toki kehitystä varmasti tapahtuu koko ajan. Veiby on vielä nuori, tarvitsee lisää kokemusta eri ralleista ja varmuutta, mutta vauhtia ja potentiaalia on.Tommi ainakin jossakin vaiheessa viime vuonna kertoi, että Tidemand oli hänen mielessään kun mietti kuljettajavalintoja tälle vuodelle. Nyt tänä vuonna mestaruus WRC2-luokassa, niin voisi olla hyvä vaihtoehto 3 kuskiksi ensi kaudelle jos muita vaihtoehtoja ei löydy.
Olis kova juttu jos tapahtuisi, olisi mahtavaa saada viides tehdastalli ja lisää paikkoja nuorille kuskeille. Tähän kuvioon sopisi Mikkelsenin jääminen pois Citroenilta Saksan jälkeen, eiköhän Mikkelsen olisi tuon tallin kakkoskuski.Puolasta ja jostain muualtakin kuului huhua että VW/RedBull kombinaatio olisi tekemässä paluuta ensikaudelle Ogierin kanssa. Tähän samaan liittyy myös se että Ogierin huhutaan olevan aika pettynyt Fordiin... Jännä nähdä toteutuuko tämä...
Hyvää spekulointia. Itse veikkaan, että mikäli kävisi niin hienosti, että Polon 2017-malli saataisiin loppuviimein esim. Nasse-sedän ja Red Bullin rahoilla mukaan, niin kolmoskuski olisi mallia Nasser itse tai vastaava. Mutta sehän nyt ei paljoa haittaisi, jos sillä verukkeella saataisiin Polo esim. Ogierille ja Mikkelsenille.Olis kova juttu jos tapahtuisi, olisi mahtavaa saada viides tehdastalli ja lisää paikkoja nuorille kuskeille. Tähän kuvioon sopisi Mikkelsenin jääminen pois Citroenilta Saksan jälkeen, eiköhän Mikkelsen olisi tuon tallin kakkoskuski.
Voisi ajatella vaikka seuraavaa
VW: Ogier, Mikkelsen, Tidemand
Toyota: Latvala, Lappi, Suninen
Hyundai: Neuville, Sordo, Paddon
Citroen: Meeke, Breen, Lefebvre
M-Sport: Tänak, Evans, Camilli
Tänak voisi myös vaihtaa paikkaa Sunisen kanssa...
EDIT: Liittyisiköhän tämä Nasser Al-Attiyahin viritys siihen? https://www.motorsport.com/wrc/news/qatar-volkswagen-wrc-project-delayed-to-2018-862446/
Toisaalta Mads vaikuttaa olevan taas niin tyytyväinen omaan tiimiinsä, että lähtisikö enää palkalliseksi?M-Sportin en usko nostavan Camillia enää ykkösluokkaan... sen verran vaisua on ollut. Jospa vaikka Tidemand kolmanteen Fiestaan? Tai josko vaikka OneBet-rahoituksella Östberg (varsinkin, jos Malcolm tarvitsee maksavan kuljettajan)?
Hännisellähän oli Puola ihan puhdas kisa, mitä nyt autossa oli jotain pientä häikkää, mutta toisaalta ei ajamalla ollut kertaakaan top viidessä pätkäajoissa ja ekan päivän jälkeen pitkälti top kympin ulkopuolella.Hännisellä alkaa olla nyt viimeiset hetket tehdä tulosta. Kelkka voi vielä kääntyä, mikäli Suomesta ja Saksasta/Kataloniasta tulee oikeasti hyvä tulos. Väläytykset ei enää oikein riitä - ralli kestää kolme päivää ja sen mittainen ehjä suoritus olisi nyt puristettava.
Joo, ilman teknisiä ongelmia oli ajollisesti puhdas. Tiedä sitten onko tullut tallilta minkälaista ohjeistusta sen jälkeen kun Lappi putosi pois pelistä. Toki se puhdas kisa pitäisi saada myös tekniikan puolesta. Puolassa turbo (?) oikutteli, Sardiniassa ohjaustehostin. Jospa se Suomessa osuisi kohdalleen... Mutta totta, Puolassa ei kyllä ensimmäisenä päivänäkään (kun auto kai suurinpiirtein oli iskussa) oikein kulkenut.Hännisellähän oli Puola ihan puhdas kisa, mitä nyt autossa oli jotain pientä häikkää, mutta toisaalta ei ajamalla ollut kertaakaan top viidessä pätkäajoissa ja ekan päivän jälkeen pitkälti top kympin ulkopuolella.
Ehkä Ogierissä on itsessään vika, koska Tänäk on nyt kaksi viimeisintä rallia meinannut jopa voittaa ja toisen voittanut. Ogier tuntuu olevan sellanen perus-ranskIs.Jos M-Sport ei saa tehtaan tukea takaisin, niin tuo olisi se toiseksi paras vaihtoehto. Lisää autoja ja merkkejä sarjaan on aina hyvä juttu. Fiestojen kilpailukyky ei välttämättä tulisi jatkossa riittämään tehdastiimejä vastaan, mutta esimerkiksi Suniselle M-Sport olisi silti hyvä paikka kerätä kokemusta.
En tiedä mitä meinaat perus ranskiksella, mutta jotenkin on jäänyt semmoinen kuva itselle et Ogier on kovempi valittaja kuin Monsiéur Loeb.Ogier tuntuu olevan sellanen perus-ranskIs.
Tommilla oli jossain haastattelussa niin leveä hymy Tänakista kysyttäessä, että varmasti siellä on jotain viritystä taustalla.Tänakin Toyotalle menosta huhuillaan taas...
Lööppi ajeli voitosta voittoon tallinsa keisarina vuosikymmenen verran, joten hänellä ei ollut syytä valittamiseen. Eikä varsinkaan julkiseen valittamiseen. Ogier on nyt vieraalla maalla eikä täysin sitoutunut talliinsa, joten hänen on helpompi purkautua mediallekin. Se voi myös heikentää hänen suoritustasoaan kisoissa, jos jokainen pieni vastoinkäyminenkin laitetaan "tallin piikkiin" tai ajatellaan, että isommassa tallissa näitä ei varmaankaan tulisi.En tiedä mitä meinaat perus ranskiksella, mutta jotenkin on jäänyt semmoinen kuva itselle et Ogier on kovempi valittaja kuin Monsiéur Loeb.
Red Bullin osuus tuossa paluussa olisi kuitenkin nimellinen. Enemmän he makselevat näkyvyydestä Ogierin ympärillä kuin oikeasti tukevat kilpatallia. Näkeehän sen jo Fordin nykytilanteestakin: Ogierin ei tarvitsisi ruikuttaa, että Fordin on löydettävä iso sponsori varmistaakseen hänen palveluksensa, jos jo nykyään tallia sponssaava Red Bull laittaisi hieman lisää rahaa likoon.Mitä tulee VW-RedBull paluuseen, niin aika varmaa jos nämä öljy yms.sheikit jotain suunnitelee, niin se varmaa tapahtuu ja kun rahasta ei ole kiinni. Wolkkarikin varmaa on hyvillään jos merkkinsä saa häpeälisen vetäytymisen kautta taas mukaan. Autoo on testattu jo pari vuotta se on varmaa kohtalaisen valmis paketti vuodelle 2018, kuhan sitten testaavat sitä loppuvuoden.