Albert Oil
Hippi ja juntti
Käyks nää kiiwi ja vennääläinen keskenään kilpaa myös loppukauden ajopaikasta vai onko Kvyatin sovittu jatkavan Gaslyn rinnalla loput skabat?
Viimeiset kolme kisaa Toro Rossolla ajavat Kvyat ja Gasly.Käyks nää kiiwi ja vennääläinen keskenään kilpaa myös loppukauden ajopaikasta vai onko Kvyatin sovittu jatkavan Gaslyn rinnalla loput skabat?
Mikäs tähän lie lähde? Planetf1 kertoo aivan toista.Viimeiset kolme kisaa Toro Rossolla ajavat Kvyat ja Gasly.
80-luvulla kaikki alle kolmekybäiset tulokkaat oli täysiä maitopartoja.Tuo Hartleyhän on vanha jätkä, 27v nyt ja marraskuussa täyttää jopa 28v.
Koska viimeksi onkaan ollut näin vanha debytantti? No tarkistelinpa asiaa, ja André Lotterer ajoi 33-vuotiaana vuonna 2014 yhden kisan. Bruno Senna täytti 27 debyyttivuonnaan 2010, mutta oli ensimmäisessä kisassaan velä 26v.
2010:ä pitemmälle en jaksanut katsoa. Eli tämän vuosikymmenen toiseksi vanhin debytantti on tämä Hartley.
Nythän tuossa on hyvä vertailla Hartleyn ja Kvyatin vauhtia kun ajavat samassa kisassa samalla autolla, ja samalla saadaan vähän testattua vielä Kvyatin paineensietokykyäkin. Jos tuloksena on taas virheitä ja romua, ja samalla Hartley osoittaa jonkinlaisia lupauksia siitä että hänestä on F1-kuljettajaksi, niin eiköhän Kvyatin ajohommat ykkösissä olleet tässä.Mikäs tähän lie lähde? Planetf1 kertoo aivan toista.
Sebastien Bourdais oli 29-vuotias ajaessaan debyyttikilpailunsa Australiassa 2008, samoin Cristiano da Matta samassa paikassa viisi (5) vuotta aiemmin.Tuo Hartleyhän on vanha jätkä, 27v nyt ja marraskuussa täyttää jopa 28v.
Koska viimeksi onkaan ollut näin vanha debytantti? No tarkistelinpa asiaa, ja André Lotterer ajoi 33-vuotiaana vuonna 2014 yhden kisan. Bruno Senna täytti 27 debyyttivuonnaan 2010, mutta oli ensimmäisessä kisassaan velä 26v.
2010:ä pitemmälle en jaksanut katsoa. Eli tämän vuosikymmenen toiseksi vanhin debytantti on tämä Hartley.
Tämä tuli vähän yllätyksenä kun ottaa huomioon kyseisen herran "saavutukset" F1-luokassa.Yuji Ide, 31 v. (BHR 2006)
Tuo Hartleyhän on vanha jätkä, 27v nyt ja marraskuussa täyttää jopa 28v.
Koska viimeksi onkaan ollut näin vanha debytantti? No tarkistelinpa asiaa, ja André Lotterer ajoi 33-vuotiaana vuonna 2014 yhden kisan. Bruno Senna täytti 27 debyyttivuonnaan 2010, mutta oli ensimmäisessä kisassaan velä 26v.
2010:ä pitemmälle en jaksanut katsoa. Eli tämän vuosikymmenen toiseksi vanhin debytantti on tämä Hartley.
Sebastien Bourdais oli 29-vuotias ajaessaan debyyttikilpailunsa Australiassa 2008, samoin Cristiano da Matta samassa paikassa viisi (5) vuotta aiemmin.
E: Vielä joitain...
Ralph Friman, 27 v. (AUS 2003)
Narain Karthikeyan & Tiago Monteiro, 28 v. (AUS 2005)
Yuji Ide, 31 v. (BHR 2006)
Kukaan näistä yllämainituista kuljettajista ei myöskään ajanut formuloissa korkeintaan kuin 2½ kautta, ja kaikkien saavutukset jäivät todellakin vähäisiksi, joten tilastojen valossa Hartleystäkään ei ole enää näin vanhalla iällä mihinkään. Mutta ei kai kukaan mitään odottanutkaan...Tämä tuli vähän yllätyksenä kun ottaa huomioon kyseisen herran "saavutukset" F1-luokassa.
Alkaa kuskipaikat siis olemaan aikalailla täynnä. Pari jämäpaikkaa vissiin vielä auki.Alonso jatkaa McLarenilla.
Jep. 70-luvun tulokkaista valtaosa aloitti tavoitteellisen autourheilu-uransa vasta ajokortti-iässä (noin 20v), joten formuloihinkin noustiin vasta lähempänä kolmeakymmentä. Tietty poikkeuksiakin oli.1990-luvun yli 25-vuotiaista debytanteista kuusi (Frentzen, Panis, Salo, Irvine, de la Rosa, Hill) ylsi yli 100 GP:n uraan, mutta sen jälkeen ollaan debyytti-iässä menty merkittävästi alaspäin. Toisaalta se on peruja jo siitä, että pienempiin formuloihinkin mennään nuorempana.
Tarkoittaa sitä, että kuten Horner jossain sanoi, talli rakennetaan Maxin ympärille. Ricciardo lähtenee Ferrarille tai Mersulle 2019.Verstappen ajaa Red Bullilla ainakin vuoteen 2020.
Bottaan mahdollisuudet jatkaa Mersulla paranivat monta pykälää. Jos ei ensi kaudella romahtele, niin todennäköisyydet jopa jatkon puolella. Verstappen sellainen kuski jonka tieltä raivataan kaikki Hamiltonia tai Vetteliä lukuunottamatta.Tarkoittaa sitä, että kuten Horner jossain sanoi, talli rakennetaan Maxin ympärille. Ricciardo lähtenee Ferrarille tai Mersulle 2019.
Lisätään vielä Formula1.comin uutinen Maxin 3 vuoden sopimuksesta. https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2017/10/verstappen-commits-to-another-three-years-with-red-bull.html
Jossain väitettiin, ettei Williams olisi kiinnostunut Ericssonin palveluksista. Toisaalta Williams ei välttämättä tarvi toista maksukuskia, koska Strollin miljardit.Jos Wehrlein on liian nuori Williamsille niin miten olisi Marcus Ericcson? Menee kyllä omissa papereissa Di Restan ohitse tällä hetkellä ja ikäkin on sopiva eli 27. Vaikka Ericcson on tehnyt helppoja virheitä, niin mielestäni pärjännyt ihan hyvin Wehrleiniä, sekä Nasria vastaan kahtena viime kautena. Lisäksi sponsorirahoja tulisi myös varmasti. Tässä tapauksessa Sauberilla olisi kova kuskikaksikko, eli Wehrlein ja Leclerc :thumbup: . Anyway luulisi, että parempia vaihtoehtoja olisi kuin reservistä kaivettu Di Resta.
Jos Wehrlein on liian nuori Williamsille niin miten olisi Marcus Ericcson?
Nyt oikeesti!Jossain väitettiin, ettei Williams olisi kiinnostunut Ericssonin palveluksista.
Itselleni tämä sopimus oli kyllä tässä vaiheessa suuri yllätys! Verstappen käytännössä pystyi itse valitsemaan tallinsa ja teki sen jo näkemättä alkavan tai alkavien kausien tallien suorituskykyä. Erikoinen ratkaisu. Tosin uskon Red Bullin olevan kyllä vahvassa nosteessa, mutta ajattelin että Max kattoo kaikkien kortit ennen jatko sopimusta.Verstappen ajaa Red Bullilla ainakin vuoteen 2020.