F1-Uutisia 2018

Checo

Member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
11
Eiköhän tuo kimin ajaminen tule ihan rakkaudesta lajiin. Saa se varmasti ihan mukavaa palkkaakin. Sitä kun on koko elämänsä rakentanut reenaamiselle ja ajamiselle niin ei se niin mukavaa ole lopettaa. Varsinkin kun suorituksille on vielä kysyntää, vaikka varmasti parempiakin on olemassa. Tulee ihan mieleen Selänne. Kauankos sillä oli one more year? Ainakin 3 vuotta. Eikä varmasti ollut top5 pelaajia siihen aikaan mutta erittäin hyvä kuitenkin.

Varmaan Kimikin muistaa 2 vuoden rallitauolla että ei se ryyppääminen ja muu ylimääränen aika aina niin herkkua ole. Pitää olla sisältöä elämässä.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
3078
Kyllähän se aika kypsältä tuohon touhuun vaikutti silloin ennen rallitaukoa, eikä ihan motivaatio tainnut ollakaan kohdallaan. Sieltähän nuo "ajaa rahasta" ja "ei motivaatiota" -jutut varmaan edelleen kumpuaa, tosin ei noita nyt nykyisin kyllä kamalasti näe. Vasta viime aikoina on alkanut paistaa enemmän tuo rakakudesta lajiin -asenne läpi.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Kimi toteaa tuolloin että "saakeli että on komean näköisiä autoja" ja jatkaa edelleen.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7630
Brawnin mukaan 2021 autot menettävät toisen auton perässä 30 % vähemmän downforcea kuin nykyiset.
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
255
Kimin tehtyä paluun F1-sarjaan Lotuksella piti voittamisen olla lähtökohtaisesti mahdotonta, mutta niin vain Kimi heti ensimmäisellä kaudella voitti yhden kisan ja sijoittui loppupisteissä kolmanneksi.

Kimi voi siis hyvinkin saada Sauberinkin kulkemaan yllättävänkin hyvää vauhtia, varsinkin kun Sauberilla entuudestaan tuttu suunnittelija joka tietää millaisen auton Kimi haluaa ja osaa siksi suunnitella Kimille auton joka sopii hänelle kuin hanska käteen.
Kaudella 2011 (siis vuotta ennen kuin KR liittyi talliin (silloin nimellä Lotus-Renault) , se oli vankassa keskikastissa, tallisijoitus viides, 73 pistettä ja kaksi podiumiakin varsin keskinkertaisten kuljettajien hankkimina.

Sauber taas oli hännänhuippu vuonna 2017, viisi pistettä. Tänä vuonna tähän mennessä kasassa 19 pistettä, toiseksi viimeinen, edellä vain umpisurkeata Williamsia.
 

disclaime

Well-known member
Liittynyt
11.10.2012
Viestit
89
https://www.youtube.com/watch?v=9MgBTXUnYKo

Elviksellä on jälleen hyviä pointteja. Eli onko tämän kuskiruletin suurin häviäjä Seb Vet! Ite mietin nimittäin ihan samaa. Mitenpä kävi Sebin ku Ricciardo tuli ihan puskista ja alko pistää nokkaan. No pasmathan siinä sekosi.
Ihan hetken jo katkerana toivoin, että LeCrashi mokaa Ferkulla. Nyt toivon että se saa Vettelin hommat sekasin. Eli voiko tässä käydä lopulta niin, että Ferrari on se suurin häviäjä!

Mutta tuota Kimin siirtoa tässä on joutunu kuutioimaan. Ite tuuumasin tämmöstä. Eli nämä sarjan omistajat on tajunnu, että sarjasta katoaa iso osa uskottavuutta, jos Alonso ja Kimi lähtee samana vuonna pois. Kaks lajin suurta legendaa. Ne laski että Alonso meni jo. Mutta Kimi voidaan pitää. Ehkä ameriikan viiksimiehet pisti Kimille salkullisen ja pari käteistä ja pyys jäämään pariksi vuodeksi. Tämän päälle Sauperi maksaa jokusen lantin. Ja joha se ny Kimille raha kelpaa, etenki kun sen saa melko helpolla. Seku ajelee vaan. Eikä tarvi ressata niin pöljänä mediahommista jne.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Toto on luvannut Oconille tulevaisuudessa paikkaa Mersulta ja uskoo mestaruuksiin. Kuitenkin sättii muita (Rellu ja McLaren) siitä, etteivät ota mersu-miestä talliinsa. Kannattaisko sitten potkasta Hamilton tai Bottas pois, jos ei suostu purkamaan sopimusta Oconin kanssa?

Red Bull -pomo vastaa Toto Wolffin haukkuihin: ”Kirjoita shekki, niin ajopaikka löytyy”

Mercedeksen tallipomon Toto Wolffin muihin F1-talleihin kohdistama kritiikki Esteban Oconin sivuuttamisesta kuskimarkkinoilla on turhaa, sillä asia olisi ratkaistavissa rahalla, sanoo Red Bullin Christian Horner.

Wolff sätti Oconia piirittäneitä talleja, jotka hänen mukaansa pettivät lupauksensa. Päällikön mukaan Mercedes-suojatilla oli kesällä kaksi sopimustarjousta pöydällä, mutta on nyt jäämässä kokonaan ilman paikkaa.

LUE MYÖS: Mercedes-pomo raivoissaan F1-kuskinsa kohtalosta: ”Ihmisillä ei ole munaa pysyä puheissaan!”

Kritiikin on helppo kuvitella kohdistuvan erityisesti Renault’n leiriin. Red Bull -pomo Hornerin mukaan Wolff ei ole itse tehnyt riittävästi Oconin uran edistämiseksi.

– Toton ongelma taitaa tällä hetkellä olla se, että hänellä on lahjakkaita kuskeja, muttei vapaita paikkoja. Siitä tulee noille kavereille iso ongelma ensi vuonna, Horner ennustaa.

– Me olemme investoineet tiimiimme. Jos Toto kirjoittaa shekin, olen varma, että hän saa paikan Williamsilta, Horner tokaisee Sky Sportsille.

Hornerin mukaan Mercedeksellä on ainakin kaksi superlupausta, Ocon ja George Russell, joiden kuuluisi päätyä ennen pitkää F1-kärkitiimeihin. Tällä hetkellä Lewis Hamilton ja Valtteri Bottas ovat kuitenkin miehittäneet ykköstiimin paikat.

– Toton täytyy ehkä päästää heidät vapaaksi, koska on sääli nähdä noiden jätkien jäävän ilman F1-paikkaa vain sen takia, mihin he ovat tehneet sopimuksen
, Horner kommentoi.

​​​​​​​Mercedeksellä tie ykköstiimiin ei ole tällä hetkellä niin selvä kuin kilpailijoilla. Ferrarilla Sauber on selvä kakkostiimi, ja Red Bullilla Toro Rosso on tunnetusti täysin emoyhtiön hallinnassa.
Totolla on munia enemmän kuin koreja.

https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/red-bull-pomo-vastaa-toto-wolffin-haukkuihin-kirjoita-shekki-niin-ajopaikka-loytyy/7072728#gs.7fL6BX0
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Giovinazzin asema on 'mielenkiintoinen'. Ferrari saa asettaa toisen Sauber-kuskeista, Kimi on tehnyt sopimuksen itsenäisesti. Sauberin johtokunnassa taustahenkilöitä Vandoornen ja Ericssonin takaa ja Kvjat on siirtymässä Toro Rossolle. Lisäksi Giovinazzin simulaattorityötä on kovasti arvostettu, joten molempia Ferrari ei voi menettää.

Vettelillä on sopimusta 2020 asti. Ennen lähtemistä en usko ainakaan tässä vaiheessa.
 

Kemper

Well-known member
Liittynyt
11.5.2006
Viestit
634
Sijainti
Västra Götaland
https://www.youtube.com/watch?v=9MgBTXUnYKo

Elviksellä on jälleen hyviä pointteja. Eli onko tämän kuskiruletin suurin häviäjä Seb Vet! Ite mietin nimittäin ihan samaa. Mitenpä kävi Sebin ku Ricciardo tuli ihan puskista ja alko pistää nokkaan. No pasmathan siinä sekosi.
Ihan hetken jo katkerana toivoin, että LeCrashi mokaa Ferkulla. Nyt toivon että se saa Vettelin hommat sekasin. Eli voiko tässä käydä lopulta niin, että Ferrari on se suurin häviäjä!

Mutta tuota Kimin siirtoa tässä on joutunu kuutioimaan. Ite tuuumasin tämmöstä. Eli nämä sarjan omistajat on tajunnu, että sarjasta katoaa iso osa uskottavuutta, jos Alonso ja Kimi lähtee samana vuonna pois. Kaks lajin suurta legendaa. Ne laski että Alonso meni jo. Mutta Kimi voidaan pitää. Ehkä ameriikan viiksimiehet pisti Kimille salkullisen ja pari käteistä ja pyys jäämään pariksi vuodeksi. Tämän päälle Sauperi maksaa jokusen lantin. Ja joha se ny Kimille raha kelpaa, etenki kun sen saa melko helpolla. Seku ajelee vaan. Eikä tarvi ressata niin pöljänä mediahommista jne.
Ei kannata vertailla. Talli, ajanjakso, ja asioita ympäröivät detaljit ovat täysin erilaisia, eivätkä rinnastettavissa toisiinsa. Kaudet eivät ole veljiä keskenään ja se mitä Redarilla tapahtui vuonna 2014 ei korreloi mitenkään sen kanssa, mitä Ferrarilla tapahtuu ensi vuonna.
Silloin elettiin aikaa, jolloin Vettel oli vetänyt neljä mestaruutta putkeen ja oliko niin, että tiesi jo silloin 2014 alussa, että se kausi tulee joka tapauksessa jäämään viimeiseksi Red Bullilla, ja kun vielä huomasi varsin pian, että sitä viidettä mestaruutta putkeen ei tule, niin kaudesta 2014 taisi tulla vähän sellainen "luu ulkona-mestaruuskrapula-välivuosi". Etenkin, kun Sebin tekeminen ennen tuota ko. kautta ja sen jälkeen, on ollut ihan eri levelillä. Mitään ei Ricciardolta pois, mutta toisissa olosuhteissa tilanne olisi saattanut olla ihan erilainen.
Liikaa ei kannata takertua historiaan, eikä varsinkaan hakea viiden takaisista tapahtumista laastaria, Ferrarin, Kimiä koskevan päätöksen mahdollisesti aiheuttamalle haavalle.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9472
Mitä Oconiin tulee, niin näkisin että Mersu haluaa pitää hänet vaihtoehtona kaudelle 2020. Mikäli Bottaksen optio käytetään, Ocon vapautuu muualle. Mikäli optiota ei käytetä, Ocon korvaa Bottaksen.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mitä Oconiin tulee, niin näkisin että Mersu haluaa pitää hänet vaihtoehtona kaudelle 2020. Mikäli Bottaksen optio käytetään, Ocon vapautuu muualle. Mikäli optiota ei käytetä, Ocon korvaa Bottaksen.
Taitaa ajaa simulaattorilla ens kaudella ja olla varakuskina. Vale ajaa tallipaikastaan ensi kaudellakin.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
https://www.youtube.com/watch?v=9MgBTXUnYKo

Elviksellä on jälleen hyviä pointteja. Eli onko tämän kuskiruletin suurin häviäjä Seb Vet! Ite mietin nimittäin ihan samaa. Mitenpä kävi Sebin ku Ricciardo tuli ihan puskista ja alko pistää nokkaan. No pasmathan siinä sekosi.
Ihan hetken jo katkerana toivoin, että LeCrashi mokaa Ferkulla. Nyt toivon että se saa Vettelin hommat sekasin. Eli voiko tässä käydä lopulta niin, että Ferrari on se suurin häviäjä!

Mutta tuota Kimin siirtoa tässä on joutunu kuutioimaan. Ite tuuumasin tämmöstä. Eli nämä sarjan omistajat on tajunnu, että sarjasta katoaa iso osa uskottavuutta, jos Alonso ja Kimi lähtee samana vuonna pois. Kaks lajin suurta legendaa. Ne laski että Alonso meni jo. Mutta Kimi voidaan pitää. Ehkä ameriikan viiksimiehet pisti Kimille salkullisen ja pari käteistä ja pyys jäämään pariksi vuodeksi. Tämän päälle Sauperi maksaa jokusen lantin. Ja joha se ny Kimille raha kelpaa, etenki kun sen saa melko helpolla. Seku ajelee vaan. Eikä tarvi ressata niin pöljänä mediahommista jne.
Tää on tosiaan Vettelin kannalta varmaan ikävin tilanne kun asiaa pohtii. Ensinnäkin talli toimi vastoin ns. huippukuljettajansa toiveita ja palkkasi Leclercin. Vettel tietää, että häntä ei enää tulla suosimaan yhtään tallin sisällä, jos Leclerc pystyy vastaaviin suorituksiin. Vastassa on nyt tallin oman akatemian kaveri, josta povaillaan Ferrarille pitkäikäistä kuljettajaa tulevaisuutta ajatellen. Ei siis mielestäni kysymystäkään kummalle talli tulee toivomaan mestaruutta.

Uskon, että tuo tulee olemaan Vettelille hyvin vaikea tilanne henkisesti. Koko Ferrariuran hän on koittanut saada tallin puolelleen noilla italialaisilla radioviesteillä jne. Käytännössä ainoa posiitivinen lopputulos Vettelin kannalta olisi se, että Leclerc on selkeästi häntä hitaampi ja tätä kautta Vettel säilyttäisi asemansa tallin ykköskuskina.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
933
Tää on tosiaan Vettelin kannalta varmaan ikävin tilanne kun asiaa pohtii. Ensinnäkin talli toimi vastoin ns. huippukuljettajansa toiveita ja palkkasi Leclercin. Vettel tietää, että häntä ei enää tulla suosimaan yhtään tallin sisällä, jos Leclerc pystyy vastaaviin suorituksiin. Vastassa on nyt tallin oman akatemian kaveri, josta povaillaan Ferrarille pitkäikäistä kuljettajaa tulevaisuutta ajatellen. Ei siis mielestäni kysymystäkään kummalle talli tulee toivomaan mestaruutta.

Uskon, että tuo tulee olemaan Vettelille hyvin vaikea tilanne henkisesti. Koko Ferrariuran hän on koittanut saada tallin puolelleen noilla italialaisilla radioviesteillä jne. Käytännössä ainoa posiitivinen lopputulos Vettelin kannalta olisi se, että Leclerc on selkeästi häntä hitaampi ja tätä kautta Vettel säilyttäisi asemansa tallin ykköskuskina.
Niin, kyllähän tuon Leclercin palkkaamisen voisi nähdä jopa pienenä epäluottamuslauseena Vetteliä kohtaan. Jos Vettel onnistuisi takomaan Räikkösen tuella mestaruuksia, niin tuskimpa olisi ollut niin kiirettä alkaa palkkaamaan nuorta talenttia Vettelin tallikaveriksi. Nyt näyttäisi siltä, että talli kokeilee kahden kärjen taktiikkaa, kun ei edelliset yhden kärjen taktiikat ole tuoneet haluttuja tuloksia.
 
Ylös