F1-Uutisia 2018

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2863
Eikös niillä viime kisassa ollut juuri tilanne että oli uudet osat poistettu ja kulkikin paremmin. Nyt sitten varmaan tarkoitus saada vähän vertailtua. Kimillä ymmärrettävästi ne oletettavasti huonommat osat..
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Eikös niillä viime kisassa ollut juuri tilanne että oli uudet osat poistettu ja kulkikin paremmin. Nyt sitten varmaan tarkoitus saada vähän vertailtua. Kimillä ymmärrettävästi ne oletettavasti huonommat osat..
Nyt Fettelille samat lelut!
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4400
Oli jo aikakin. Williams on todellakin käynyt läpi ison muuutoksen sen jälkeen kun Smedley talliin vuonna 2014 tuli. From Top to Bottom - kirjaimellisesti.

Olen todella nauttinut ajastani Williamsilla. Tiimi on käynyt läpi ison muutoksen sen jälkeen, kun liityin mukaan, ja on ollut ilo olla osa sitä, Smedley kommentoi tallin tiedotteessa.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Rata näyttää ensi silmäyksellä hyvältä, mihin suuntaan tuota kierretään?
 

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
Kumpaan suuntaan ajetaan? Vaikuttaa aika paljon ohituspaikkoihin... :confused:
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Olihan ne muutama historiallinen 30-60 luvun rata samantyylisiä, tosin ne taisi olla rakennettuja lentokentille Ja Saksassa taisi olla joku bahn-viritelmä.

Takaraivossa kummitteli Avus ja sehän se yksi oli, https://fi.wikipedia.org/wiki/AVUS
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
Aluksi olin tätä Vietnamia vastaan, mutta tämän päivän rataprofiilikuvien nähtyä aloin jo innostumaan. Taistelee kyllä Bakun kanssa sarjan parhaasta katuradasta ainakin tämän perusteella. :ahem:
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
On kyllä viimeiseen päälle tehty ohituksia helpottamaan tuo profiili. Nurburgringillä Mercedes-areenan ulostulossa pääsee takanatuleva seuraamaan yleensä lähellä, mutta seuraavalla lyhyellä suoralla siitä ei apua ole, mutta tuossa se voi jopa onnistuakin. 🙂 Tuolle seuraavalle suoralle lähdöstä on paha sanoa, mutta onpahan sillä ainakin mittaa. 😅
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4400
On kyllä viimeiseen päälle tehty ohituksia helpottamaan tuo profiili. Nurburgringillä Mercedes-areenan ulostulossa pääsee takanatuleva seuraamaan yleensä lähellä, mutta seuraavalla lyhyellä suoralla siitä ei apua ole, mutta tuossa se voi jopa onnistuakin. 🙂 Tuolle seuraavalle suoralle lähdöstä on paha sanoa, mutta onpahan sillä ainakin mittaa. 😅
Toi takasuoralle lähtö ei ole optimaalisin kisailun kannalta, kopio Kiinasta jossa seuraaminen aivan peesissä ei ole mahdollista. Pelkkä neulansilmä olisi palveluut kilpailemista paremmin mutta takasuoran pituus pelastaa paljon...
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
713
Nopealla vilkaisulla erittäin hyvä profiili. Ei kaikkien ratojen pidä olla samasta sapluunasta vaan sarjassa pitäisi olla monenmoista eri profiilia tarjolla. Vaikuttaisi ennenkaikkea mekaanista pitoa vaativalta radalta, aeroa on pakko minimoida suorien takia, joten mekaanisen pidon vaikutus korostuu?
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Nopealla vilkaisulla erittäin hyvä profiili. Ei kaikkien ratojen pidä olla samasta sapluunasta vaan sarjassa pitäisi olla monenmoista eri profiilia tarjolla. Vaikuttaisi ennenkaikkea mekaanista pitoa vaativalta radalta, aeroa on pakko minimoida suorien takia, joten mekaanisen pidon vaikutus korostuu?
Hyvä havainto. voi olla ihan mielenkiintoista menoa parin (tai kolmen) suoran jälkeen, ku päästään mutkia paineleen minimisiivillä. Voi kyllä kuskille olla melko tylsä rata. Mut on tuossa pari ihan kivan näköistä pitkää mutkaa, toinen tiukkenee, toinen suoristuu. Järkyttävän pitkä suora antaa mahdollisuuksia. Jospa tuolla ei helpolla karkuun pääse ja jopa sijojen vaihtelu mahdollista useammankin kerran?
 
Ylös