AnttiL
Reittinörtti
Otetaas tästä taas uusi alku rönsylle
Lisään vielä saman minkä postasin johonkin muuallekin, että tietääkseni varmoja tallipaikkoja ensi vuodeksi ovat vain Tänak Toyotalla, Mikkelsen Hyundailla ja Rovanperä Skodalla. Muuten pakka voi mennä vaikka kokonaan uusiksi.
Latvalan ja Meeken lisäksi Paddonin osalta homma näyttää tällä hetkellä vähän huonolta. Kesän aikana varmaan käydään paljon neuvotteluja ja Paddonin kauden ohjelma on oikeastaan vasta alussa. Ei se Sordon kausikaan Monten jälkeen vielä hyvältä näyttänyt, mutta toki Paddonilla on paljon tekemistä jos meinaa saada yhtä paljon pisteitä kasaan. Samoin Mikkelseniä varmaan hävettää kun Sordolla on enemmän pisteitä vaikka jätti Ruotsin kokonaan väliin.
Yksi kysymys on myös että onko Toyotalla jo paineita saada japanilaiset lupauksensa auton rattiin. Katsutan Pirellien edesauttaman Ruotsin WRC2-voiton lisäksi ei ole oikein näyttöjä näkynyt.
Lisäksi huhuja on Kimi Räikkösen neuvotteluista Toyotan kanssa, toivottavasti jonkinlaisella sponssidiilillä. Entä saisiko Kris Meeke kasaan sponssibudjetin M-Sportin Fiestaan tai Toyotan vuokra-autoon?
No, itse en ehkä olisi valmis vielä hyllyttämään Latvalaa kokonaan, vaikka toki jos se Iltalehden tieto miehen palkasta pitää paikkansa niin sillä rahalla saisi vaikka koko tallille paremmin ajavat vähempipalkkaiset kuskit. Tuntuisi myös vähän hurjalta että Toyotalla olisi sekä Lappi että Suninen, jotka ovat kuitenkin suhteellisen kokemattomia kavereita.Menee kyllä ensi kauden kuljettajaruletti aika mielenkiintoiseksi. Veikkaan kyllä Kris Meeken ralliuran olevan ohi. Tuskin kukaan muukaan talli häntä huolii. Wilsonia voisi toki houkuttaa voittoihin kykenevä brittikuski M-Sportin autoon, mutta siinä tallissa jos missä ollaan tarkkana budjetin ylittävien autonromuttajien kanssa. Meeke voisi hyvinkin siirtyä rallicrossiin tai johonkin muuhun autourheilusarjaan. Latvalallakin taitaa olla viimeinen kausi menossa WRC-tehdaskuljettajana. Ei taida Toyota-sopimus enää jatkua ja sama juttu kuin Meekellä, ettei muita talleja kiinnosta Latvalaa palkata. Jollei sitten Citroen? Mutta varmasti J-M vielä jatkaa tavalla tai toisella rallin parissa. Voi olla Paddoninkin WRC-ura tämän kauden jälkeen ohi. Jos Skoda suunnittelee WRC-luokkaan siirtymistä, heillä on jo kaksi voittajatason kuskia tallissa, joista kannattaa pitää kynsin hampain kiinni. Eli Tidemand ja Rovanperä. Voi olla että heilläkin olisi halua jäädä talliin odottamaan WRC-Skodan tulemista. Suninen on varmasti ensi vuonna täyden sarjan kuski. Talli voisi hyvinkin olla Toyota tai Paddonin/Sordon tilalle Hyundaille. Laitetaan vielä veikkaus ensi kauden kuljettajista:
Toyota: Tänak, Lappi, Suninen
Hyundai: Neuville, Mikkelsen, Sordo
M-Sport: Ogier, Evans, Tidemand
Citroen: Breen, Östberg, Paddon
Lisään vielä saman minkä postasin johonkin muuallekin, että tietääkseni varmoja tallipaikkoja ensi vuodeksi ovat vain Tänak Toyotalla, Mikkelsen Hyundailla ja Rovanperä Skodalla. Muuten pakka voi mennä vaikka kokonaan uusiksi.
Latvalan ja Meeken lisäksi Paddonin osalta homma näyttää tällä hetkellä vähän huonolta. Kesän aikana varmaan käydään paljon neuvotteluja ja Paddonin kauden ohjelma on oikeastaan vasta alussa. Ei se Sordon kausikaan Monten jälkeen vielä hyvältä näyttänyt, mutta toki Paddonilla on paljon tekemistä jos meinaa saada yhtä paljon pisteitä kasaan. Samoin Mikkelseniä varmaan hävettää kun Sordolla on enemmän pisteitä vaikka jätti Ruotsin kokonaan väliin.
Yksi kysymys on myös että onko Toyotalla jo paineita saada japanilaiset lupauksensa auton rattiin. Katsutan Pirellien edesauttaman Ruotsin WRC2-voiton lisäksi ei ole oikein näyttöjä näkynyt.
Lisäksi huhuja on Kimi Räikkösen neuvotteluista Toyotan kanssa, toivottavasti jonkinlaisella sponssidiilillä. Entä saisiko Kris Meeke kasaan sponssibudjetin M-Sportin Fiestaan tai Toyotan vuokra-autoon?
Viimeksi muokannut moderaattori: