WRC-kausi 2019

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16232
Sijainti
Tampereen lenkki
jännä nähdä joko Rovanperä saa ensi kaudella laajempaa ohjelmaa WRC-autolla. Aivan huikea potentiaali mutta toisaalta liika kiirehtiminenkään ei välttämättä ole hyvä asia jos kuljettaja ei vielä ole valmis. Tidemandille alkaisin jo suoda näytönpaikkaa WRC-auton ratissa koska näytöt Skodalla alkaa olla kyllä annettu ja ne on vahvat.
Ja näin. Rovanperällä on sopimus Skodalle ensi vuodeksi, ja vielä seuraavaksikin jos ei pääse WRC-tiimiin. Toivottavasti saa ensi kaudelle(kin) hyvän WRC2-ohjelman niin että on kunnon kokemus ralleista ennen kuin hyppää seuraavalle tasolle. Ikää on vasta niin vähän että vaikka ajaisi tämän kauden jälkeen kaksikin WRC2-kautta vielä, olisi silti vuositolkulla muita kuskeja nuorempi kokemukseensa nähden.

Tidemandin vauhdin WRC-autossa näkisin mieluusti.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Wilson sanoi muistaakseni viime tai toissa kaudella että Latvalan palvelukset eivät kiinnosta.
Joo no silloin oli tarjolla Ogier. Entäs jos Ogier, Tänak ja Neuville ei ole tarjolla?
Ei hirveästi varaa valita. Tidemand ja Evans.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2558
Riippuu varmaan paljon Paddonin otteista loppukauden aikana. Nythän Haydenin kausi vasta kunnolla oikeastaan alkaa. Jos suoritusvarmuus jatkuu nyt nähdyn kaltaisena, niin veikkaisin ettei Citikalla olla mitenkään erityisen kiinnostuneita Paddonin palveluksista. Kyllä Huttuselle varmaan muutamaa WRC-kisaa ensi kaudelle sovitellaan, mutta olisikohan ihan kolmosautossa?
Huttusen pitäisi nyt ensin saada muutama onnistuminen edes R5-autolla jotta voisi ylipäätään miettiä tulevaa. Käsittääkseni tämä kausi on toistaiseksi mennyt aika vihkoon, vai onko multa mennyt jotain ohi?
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Breen on yllättänyt minut positiivisesti. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mielestäni hänessä on potentiaalia. Varmuus on ihan ok ja kehitystä tapahtuu. Täytyy seurata tarkemmin tuota rallia, kun kyse on kuitenkin niin vaativasta ja hienosta lajista. Viime aikoina en ole niin ehtinyt perehtyä tähän mukavaan lajiin.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Breen on yllättänyt minut positiivisesti. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mielestäni hänessä on potentiaalia. Varmuus on ihan ok ja kehitystä tapahtuu. Täytyy seurata tarkemmin tuota rallia, kun kyse on kuitenkin niin vaativasta ja hienosta lajista. Viime aikoina en ole niin ehtinyt perehtyä tähän mukavaan lajiin.
Breenin varmuudesta en ole niin vakuuttunut, ajovirheitä pukkaa hänelläkin. Mutta hyvin on kyllä ajanut ja yllättänyt positiivisesti.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Wilson sanoi muistaakseni viime tai toissa kaudella että Latvalan palvelukset eivät kiinnosta.
Niin sanoi ja luulen että hän sai tarpeekseen Latvalan ajovirheistä Fordilla niin ettei enää ota J-M:ää takaisin tiimiinsä. Puolan yleisö-ek töppäilyn jälkeen Wilson meinasi kai antaa kenkää Latvalalle, mutta Jouhki sai pelastettua tilanteen. VW:n lopettamispäätöksen jälkeen ei tainnut mikään muukaan talli olla kiinnostunut palkaamaan Latvalaa, paitsi Toyota. Ja siellähän ajo sitten kulkikin todella mallikkaasti ensimmäisen kauden.

Täytyy vielä sanoa Hayden Paddonistakin, että jos joku talli olisi kaukaa viisas, voisi Paddonin palkkaaminen olla fiksu veto. Paddon on kuitenkin jo todistanut olevansa voittovauhtiin kykenevä kuljettaja ja on vielä suht nuorikin. Hyundain nykyauto ei vaan tunnu sopivan hänelle yhtään, on varmaan rakennettu täysin Neuvillen mieltymysten mukaiseksi. Tässä kohtaa siirto esim. Toyotalle tai Citikalle voisi olla hyvä piristysruiske ja luottamuksenosoitus Paddonille ja se piilossa oleva voittovauhti voisi löytyä.
Meekelle tuskin löytyy enää tallipaikkaa. Toivottavasti hän kuuluu rallialojen liiton työttömyyskassaan, niin saisi ainakin hyvät ansiosidonnaiset.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16232
Sijainti
Tampereen lenkki
Breenin varmuudesta en ole niin vakuuttunut, ajovirheitä pukkaa hänelläkin. Mutta hyvin on kyllä ajanut ja yllättänyt positiivisesti.
Breeniltä puuttuu se terävin voittovauhti, mutta varmasti pystyy ajamaan maaliin top 5 vauhtia ja jos edestä tippuu riittävästi ukkoja niin voi olla podiumillakin. Näiden kahden kauden aikana selkeitä ajovirheitä tämän vuoden Argentiinassa ja viime vuoden Australiassa. Sardiniassa hajosi myös auto ehkä oman virheen kautta. Usein on ollut kyllä epäonninen siten että auton hajoamisen takia menee ralli pilalle jo ekana päivänä.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5684
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Breenilläkin alkaa vähitellen tulemaan eteen se vaihe, että sitä vauhtia pitäisi pystyä nostamaan ihan sinne kärjen tuntumaan (hetkittäin tämä toki jossain kisoissa onnistuukin) tai muuten alkaa muut ajamaan työnhaussa sympaattisen irlantilaisen ohi. Toki Breenillä on ollut omat "ongelmansa"; viime kaudesta tuli rikkonainen, kun Citroenilla oli ihme vimma ajattaa Lefebvreä väkisin joissain kisoissa, eikä C3 ollut sekään ihan täydellisessä iskussa. Tämä vuosi menee taas repaleiseksi Citikan kaventuneen budjetin + vanhan mestarin osa-aikaisten esiintymisten johdosta.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Löppösen nimi voidaan vetää Meeken seuraaja-spekulaatioista yli. Hän on selkeästi ilmoittanut ettei omaan juurikaan motivaatiota koko MM-sarjan kiertämiseen. Jos talli haluaa ja RX-aikataulut antavat myöden, niin voi auttaa auton testaamisessa (ja ehkä ajaa kilpaakin kisan tai kaksi). Mutta RX on selkeästi prioriteetti 1.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3432
Sijainti
Lahti
Kova on vauhti kaikkialla, kun kesäkuun ekana on ensi kauden(kin) kuviot jo tehtävä. Sama ilmiö vähän joka lajissa. Aika hektistä, eh?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Miten nuo SR-säännön penaltit oikein lasketaan noin niinkuin kirjan mukaan? Sardiniassa Yazeed al Rajhi ja ranskalainen Piano-mies jäivät jo EK2:lle ja EK3:sta eteenpäin heidän ajakseen on merkitty Martin Prokopin aika +7 minuuttia. Prokop järjestään se toiseksi hitain WRC1 luokan auto. Fransmanni Cyrille Feraud on ollut ihan ajamalla yleensä noin minuutin Prokopiakin hitaampi ja EK1:lla Piano oli Feraudiakin hitaampi.
Sitten EK7:lla Mikkelsenin laskennallinen aika on tasan +7 minuuttia, Pianolla ja Arabilla + 8.13
EK16:lla Latvala saa ajan +10 minuuttia - mistäs tuo ylimääräinen 3 minuuttia tupsahti?
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
768
Miten nuo SR-säännön penaltit oikein lasketaan noin niinkuin kirjan mukaan? Sardiniassa Yazeed al Rajhi ja ranskalainen Piano-mies jäivät jo EK2:lle ja EK3:sta eteenpäin heidän ajakseen on merkitty Martin Prokopin aika +7 minuuttia. Prokop järjestään se toiseksi hitain WRC1 luokan auto. Fransmanni Cyrille Feraud on ollut ihan ajamalla yleensä noin minuutin Prokopiakin hitaampi ja EK1:lla Piano oli Feraudiakin hitaampi.
Sitten EK7:lla Mikkelsenin laskennallinen aika on tasan +7 minuuttia, Pianolla ja Arabilla + 8.13
EK16:lla Latvala saa ajan +10 minuuttia - mistäs tuo ylimääräinen 3 minuuttia tupsahti?
Prokop, Piano, Al-Rajhi ja Feraud ajavat vanhoilla WRC-autoilla, joten heidän aikojaan ei verrata näihin 2017 käyttöön otettujen autojen aikoihin. Pianolle ja Rajhille on merkitty siis seitsemän minuuttia hitaampi aika kuin oman ryhmän ek-voittajalle, tässä tapauksessa Prokopille. Mikkelsenin aika on sitten luonnollisesti +7minuuttia oman ryhmän ek-pohjiin. Latvalan, Sunisen ja Tänakin tapauksessa kyse oli päivän viimeisestä erikoiskokeesta, jonka missaamisesta annetaan seitsemän minuutin sijaan kymmenen minuutin sakko. Tämä kymmenen minuuttia tulee siis vain siinä tapauksessa, jos pelkkä viimeinen ek jää väliin. Jos keskeytys olisi tapahtunut vaikka toiseksi viimeisellä ek:lla, rangaistus olisi ollut 7 minuuttia ek:ta kohden.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Prokop, Piano, Al-Rajhi ja Feraud ajavat vanhoilla WRC-autoilla, joten heidän aikojaan ei verrata näihin 2017 käyttöön otettujen autojen aikoihin. Pianolle ja Rajhille on merkitty siis seitsemän minuuttia hitaampi aika kuin oman ryhmän ek-voittajalle, tässä tapauksessa Prokopille. Mikkelsenin aika on sitten luonnollisesti +7minuuttia oman ryhmän ek-pohjiin. Latvalan, Sunisen ja Tänakin tapauksessa kyse oli päivän viimeisestä erikoiskokeesta, jonka missaamisesta annetaan seitsemän minuutin sijaan kymmenen minuutin sakko. Tämä kymmenen minuuttia tulee siis vain siinä tapauksessa, jos pelkkä viimeinen ek jää väliin. Jos keskeytys olisi tapahtunut vaikka toiseksi viimeisellä ek:lla, rangaistus olisi ollut 7 minuuttia ek:ta kohden.
Tack tack. Tämä selvensi paljon.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1568
Sijainti
Porvoo
Jos tuo on järjestys ja Turkki on ennen Saksan MM rallia, saiskohan AKK vihdoin tahtonsa läpi ja Neste ralli ajettaisiinkin Elokuussa? Firmojen takiahan tuota havittelevat ja aiemmin ongelmana on ollu Panzerplatten aikatauluongelmat jolloin se on määrännyt Neste rallin paikan.
 
Ylös