JoneZi
User
- Liittynyt
- 17.3.2012
- Viestit
- 7572
Latvala odottaa kuumeisesti Jyskälää https://twitter.com/JariMattiWRC/status/1149952557940445185
Minä uskallan väittää, että minä tulen nappaamaan voiton mikäli Toyota antaa minulle WRC auton ajettavaksi.Minä uskallan väittää, että Toyota tulee nappaamaan kolmoisvoiton mikäli autot kestävät loppuun asti ja sekä Latvala että Meeke pysyvät tiellä loppuun asti.
Ovatko neuvottelut kenties pitkälläkin ja jälki-ilmoittautumiskuponki jo postissa?Minä uskallan väittää, että minä tulen nappaamaan voiton mikäli Toyota antaa minulle WRC auton ajettavaksi.
Jos noin olisi, uskallus väitteeseen saattaisi heiketä.Ovatko neuvottelut kenties pitkälläkin ja jälki-ilmoittautumiskuponki jo postissa?
Saako täällä kiroilla? VM:ltä näyttäs tulleen täydellinen riman alitus verrattuna aikaisempiin vuosiin. Reittikuvaukset on tehty ilmeisesti recce-videoiden pohjalta eikä niistä ilmene juurikaan enempää, kuin mitä ei recce-videoista kävisi ilmi. Katselupaikkoja ei mainita sanallakaan, pätkät on luokiteltu neljällä värillä, vihreä on "kovapintainen, leveä ja erittäin vauhdikas valtiontie", oranssi "nopea, kapeampi kylätie", punainen "kapea ja hidas, pinnaltaan pehmeämpi kylä/metsäautotie". Näiden lisäksi on mustalla katkoviivalla merkitty ne osuudet joissa on "hyppyjä ja nypyn ylityksiä".Miltäs VM:n kisaopas näyttää? Kannattaako napata lehtihyllystä mukaan? Keskisuomalaisen virallinen opas näyttää olevan internet-version läpi käytyä aika onneton.
Oliko tää Ässämäki? Jos on, niin kyllä sinne voisi vähän punaistakin piirtää. Toinen tieosuus on kapeampaa ja viimeinen pehmeämpää. Toisaalta yksityisteilläkin on aika nopeat osuudet, rytmi vaan vaihtuu muuallakin kuin risteyksessä...Käytännössä tämä tarkoittaa esim. Äänekosken kohdalla että reitti on piirretty oranssilla viime vuotta yksinkertaisempaa karttaan, lukuunottamatta keskivaiheilla olevaa lyhyttä visiittiä isommalla tiellä, joka on vihreällä. Tekstiosuudessa puhutaa myös hyppysuorasta, eli ne näyttäisivat unohtuneen merkata karttaan? Hakkuupaikassa on VM:n mielestä hyppy..
Oli! Sen verran hatutti törsätä 12 euroa tuohon että meni pätkätki sekaisin :yuck: Pidi tuosta entisestä koska se oli hyvä paikan päällä, jos tuli suunnitelmiin muutoksia niin pystyi hanskaamaan hyvän kartan avulla, mutta tuossakin ollaan samalla tasolla Keskisuomalaisen kanssa.Oliko tää Ässämäki?
Joo aikamoista huttua on nyt. Toisesta on ilmeisesti yksinkertaisille liian hankalien oikeiden karttojen tilalle laitettu sellaiset, joissa ei ole mitään informaatiota. Mutta onpa helppo lukea. Toisessa on niin paljon kahvilan ja invapaikan sun muun merkkejä, että varsinaisista pikkuteistä ei saa mitään selkoa. Seuraa opasteita maastossa..Saako täällä kiroilla? VM:ltä näyttäs tulleen täydellinen riman alitus verrattuna aikaisempiin vuosiin. Reittikuvaukset on tehty ilmeisesti recce-videoiden pohjalta eikä niistä ilmene juurikaan enempää, kuin mitä ei recce-videoista kävisi ilmi. Katselupaikkoja ei mainita sanallakaan, pätkät on luokiteltu neljällä värillä, vihreä on "kovapintainen, leveä ja erittäin vauhdikas valtiontie", oranssi "nopea, kapeampi kylätie", punainen "kapea ja hidas, pinnaltaan pehmeämpi kylä/metsäautotie". Näiden lisäksi on mustalla katkoviivalla merkitty ne osuudet joissa on "hyppyjä ja nypyn ylityksiä".
Käytännössä tämä tarkoittaa esim. Ässämäen kohdalla että reitti on piirretty oranssilla viime vuotta yksinkertaisempaa karttaan, lukuunottamatta keskivaiheilla olevaa lyhyttä visiittiä isommalla tiellä, joka on vihreällä. Tekstiosuudessa puhutaa myös hyppysuorasta, eli ne näyttäisivat unohtuneen merkata karttaan? Hakkuupaikassa on VM:n mielestä hyppy.. Karttoihin on merkitty värien lisäksi ainostaa lähtö ja maali. Keskilakana on ennallaan.
Olisin ymmärtänyt tämän Tuulilasilta...
Eikös se johtunut siitä yksinkertaisesta syystä, että AKK solmi Suomen MM-rallin mediasopimuksen toisen lehtitalon kanssa ja samaan pakettiin kuului myös katsojaoppaan eksklusiivisuus.Oliko 2010-luvun taitteessa kun VM lopetti virallisena katsojaoppaana olemisen, ja mikä tähän mahdollisesti oli syynä?
Nopealla katsauksella vain vuonna 2003 on ajettu enemmän kilsoja kahdella ekalla Jyskälän metsäpätkällä (Jukojärvi 22 + Kruununperä 20). Sitä ei lasketa jos välissä on voinut huoltaa. 2015 käytiin myös lähellä neljänkympin rajaa.Pieni konkreettinen spekulaatio. Ralli alkaa perjantaina Oittilalla, melkein 20-kilsaisella pätkällä. Jos säädöt ei ole kohdillaan tai itseluottamus puuttuu, niin täällä tulee takkiin. Tämä koskee erityisesti ailahtelevia kavereita kuten Latvala ja Lappi, mutta toisaalta myös uusiin autoihin hyppääviä Paddonia ja Breeniä.
Viime vuonna eka pätkä oli Moksi. Siellä rytmi vaihtui useaan kertaan hitaasta nopeaan, Oittilassa taas ajetaan alussa pitkään pientä ja lopussa pitkään isoa. Vaikea sitten sanoa onko Oittila sen puolesta helpompi avauspätkä, kun ehtii hakea tietyypin mukaista fiilistä ennen kuin sen taas hukkaa eri tyyliselle tielle. Toisaalta se Moksi on sitten heti seuraava pätkä, taas 20-kilsainen ennenkö pääsee muuttelemaan klikkejä ja muita säätöjä, jos ne nyt ei ole vielä kohdillaan.
Nojuu, kyllä sillon(kin) oli lakanamallin kartta ja gt-kartta aika kovat sanat niiden pätkäpiirrosten tukena. Mutta perille löydettiin jopa pikku-Henkan kartanluvulla. Nykyään on vaan paljon krantumpi siitä, mihin menee katsomaan.No, Suurajo-oppaassa oli vielä 90-luvulla käsin piirretyt kartat
Ainakin Neste Rallin Facebook sivuilla oli lista opasta myyvistä huoltoasemista.Mistä ihmeestä tuota virallista opasta löytää paperisena? Vai onko tämäkin myynnissä vain näillä lippuja myyvillä asemilla muttei muilla Neste-asemilla?
Hyvä nosto tämä. Jos jatkospekuloi erityisesti Lapin ja Latvalan osalta, niin vähän kärjistettynä voisi veikata, että Oittila ja Moksi määrittelevät hyvin pitkälle koko rallin kulun näiden kahden kohdalla. Hyvät ajat (top 3) näille kahdelle, niin kaikki on mahdollista (paitsi Tänakin lyöminen). Jos taasen molemmissa tulee takkiin sen n. 0,5s/km vs. toiseksi nopein (Tänak "saakin" mennä karkuun), niin siinä menee Lapilla ainakin loppupäivä mököttäessä ja Latvalalla kaikkia mahdollisia ruuveja säädellessä. Ja senhän tietää, mitä näistä yleensä seuraa. Ero kärkeen ei ainakaan kapene.Pieni konkreettinen spekulaatio. Ralli alkaa perjantaina Oittilalla, melkein 20-kilsaisella pätkällä. Jos säädöt ei ole kohdillaan tai itseluottamus puuttuu, niin täällä tulee takkiin. Tämä koskee erityisesti ailahtelevia kavereita kuten Latvala ja Lappi, mutta toisaalta myös uusiin autoihin hyppääviä Paddonia ja Breeniä.
Viime vuonna eka pätkä oli Moksi. Siellä rytmi vaihtui useaan kertaan hitaasta nopeaan, Oittilassa taas ajetaan alussa pitkään pientä ja lopussa pitkään isoa. Vaikea sitten sanoa onko Oittila sen puolesta helpompi avauspätkä, kun ehtii hakea tietyypin mukaista fiilistä ennen kuin sen taas hukkaa eri tyyliselle tielle. Toisaalta se Moksi on sitten heti seuraava pätkä, taas 20-kilsainen ennenkö pääsee muuttelemaan klikkejä ja muita säätöjä, jos ne nyt ei ole vielä kohdillaan.