Ei milloinkaan, mutta sanoinkin että edellisillä Mercedes kausilla on välillä tullut Heikki Kovalainen mieleen Bottaksen otteista. 2019 Australian kisa oli kaikkea muuta.Milloin Kovalainen löylytti Hamiltonia 20s verran? Bottas oli liian lepsu viime kauden loppuun asti, nyt näkyy miehen olemuksessa uusi tuleminen.
Korkeintaan viime kauden lopulla pl. Venäjän GP. Kauden 2017 Bottaksen tasolla ei Heikki koskaan ajanut.edellisillä Mercedes kausilla on välillä tullut Heikki Kovalainen mieleen Bottaksen otteista.
Sanoi myös että kova tuuli aiheutti hankaluuksia (se jarrumissikin tuli puuskasta) ja ettei saanut rytmiä päälle, kun olosuhde muuttui koko ajan.Olihan tuo vähän heikkoa suorittamista pirteää starttia lukuunottamatta. Vähän osu tuuri kuitenkin kohdilleen ja lopputulos hyvä. Ilmeisesti oli vähän ongelmaa setupin tms kanssa kun valitteli huonoa balanssia, mutta toivottavasti kyytiä löytyy taas seuraavissa kisoissa. Ei ole tuollaisiin varaa jos voitoista meinaa tosissaan ajaa.
Jos auto ei ole balanssissa, ajaminen hankaloituu entisestään tuulen voimasta entisestään.Sama tuulihan se oli siellä muillakin
Rakas, tuulen nopeus muuttuu välillä, ja sitä ilmiötä kutsutaan puuskaksi. Toisella kierroksella Bottaan jarrutukseen sattui juuri ko. ilmiö ja hukkasi siksi jarrutuksen.Sama tuulihan se oli siellä muillakin
Muistanko väärin, ajoiko Rosberg Bahrainissa samalla lailla joku vuosi pitkäsi tuulen vuoksi? Moni suomalainen nauroi selitykselle, mutta niin se vain on kuten kuvasit.Rakas, tuulen nopeus muuttuu välillä, ja sitä ilmiötä kutsutaan puuskaksi. Toisella kierroksella Bottaan jarrutukseen sattui juuri ko. ilmiö ja hukkasi siksi jarrutuksen.
Sitten on ihan ajotyylillisiä eroja, miten rytmittää ajonsa ja paljonko epävakaat olosuhteet haittaavat kutakin kuljettajaa.
Myös Lewis veteli viime vuonna Bakussa pitkäksi pääsuoran jarrutuksen tuulen takia.Muistanko väärin, ajoiko Rosberg Bahrainissa samalla lailla joku vuosi pitkäsi tuulen vuoksi? Moni suomalainen nauroi selitykselle, mutta niin se vain on kuten kuvasit.
E: taisi olla Yhdysvaltojen GP, jota muistelen. https://www.suomif1.com/2015/10/nico-rosberg-syyttaa-tuulta-mokastaan/
Tää oli toka kisa. Naurettavaa tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhden kisan perusteella, vaikka Hamilton olikin Bahrainista parempi.Noniin, eli Australian uho oli juuri niin naurettavaa, kun saattoi olettaa. Kyllä se tiedettiin jo ennalta, että Bottas silloin tällöin pystyy voittaa, jos ei tarvii tehdä tilaa Hamiltonille ja moottoritehot säädetty tappiin. Kun nyt voittaisi edes 60% siitä mitä Hamilton siinä kovaa tavoitetta.
Itse analysoin hiukan kisaa tänään. Bottashan tosiaan säästeli moottoria, kun ajeli neljäntenä. Käytännössä ei olisi päässyt ohittamaan edellä ajavia ja Verstappen 7s päässä. Heti kun Leclercin ongelmat alkoivat, vauhti nousi huimasti.Tää oli toka kisa. Naurettavaa tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä yhden kisan perusteella, vaikka Hamilton olikin Bahrainista parempi.
Väitätkö muuten ihan tosissasi että Australiassa Bottas olisi voittanut sen takia että moottoritehot säädetty tappiin? Mitäs järkeä siinä jatkon kannalta yli 20 sekunnin johtoasemassa?
Tässä voi hyvin olla järkeä. Toki tuo ero Verstappeniin oli noin 4 sekuntia mutta heti kun haistoi mahdollisuuden ohittaa Leclerc, vauhtia alkoi löytymään kummasti lisää ja ero myös takana ajaneeseen Verstappeniin alkoi kasvaa.Itse analysoin hiukan kisaa tänään. Bottashan tosiaan säästeli moottoria, kun ajeli neljäntenä. Käytännössä ei olisi päässyt ohittamaan edellä ajavia ja Verstappen 7s päässä. Heti kun Leclercin ongelmat alkoivat, vauhti nousi huimasti.
Eli nykyään ei voi yhtään päätellä kuskien vauhtia aikaeroista toisiinsa nähden. Taitaa olla melkoista säästörallia. Samoin muovipussi Bottaksen siivessä aiheutti aerodynaamisia ongelmia, mikä voi selittää muuten auton äkkiarvaamattoman käytöksen. Pussihan lepattaa...
Veikkaan, että Hamiltonin hyökätessä Vettelin kimppuun, Mercedeksen tehoruuvit oli käännetty kaakkoon.