Lunssila
Well-known member
- Liittynyt
- 6.6.2008
- Viestit
- 18217
Nimenomaan ripotteloo. Ei kuitenkaan tarvetta kuivapyörille.
https://www.motorsport.com/indycar/news/alonso-worried-qualifying-indy-mclaren/4390602/Fernando Alonso recognizes that McLaren-Chevrolet still have a fight on their hands to make the field for the 103rd Running of the Indianapolis 500.
Asked if he was worried about his qualifying prospets, he responded: “I am, yes. I think it's the same for everyone.
Vuonna 1997 oli jopa 35 ajajaa mukana, mutta pääsaääntöisesti turvallisuuden vuoksi osallistujamäärä on rajoitettu 33:een vuodesta 1934 alkaen. Tämä on tehty radan koon vuoksi.Edelleen vaikea ymmärtää perusteluja miksi osallistujamäärää näillä ilmoittautumisilla pitää rajoittaa. Autot ovat turvallisempia kuin ennen, pyrkiviä osallistujia on vähemmän ja osallistumisen kustannukset ovat ilmeisesti suhteessa huomattavasti korkeammat kuin muutama vuosikymmen sitten. Päästäisivät vaan nuo kaikki kisaan mukaan.
Jos pyrkiviä osallistujia olisi vaikka 50 niin silloinkin olisi mahdollisuuksia esim. jakaa lähtöryhmittelyt kahteen erilliseen osaan pienellä välillä. Pitkässä kisassa nousut takaakin on mahdollisia.
https://www.indianapolismotorspeedway.com/events/indy500/history/indy-500-traditions-faqs/faqsAfter 40 cars started in the inaugural race in 1911, the Contest Board of the American Automobile Association (AAA), the sanctioning body at the time, mandated a formula for limiting the size of a starting field according to the size of the track. It was determined that the safe distance between each car spread equally around a course would be 400 feet, thereby limiting the 2.5-mile Indianapolis Motor Speedway to 33 cars.
Tuossa taidetaan tarkoittaa vain sitä, että mistä tuo 33 on tullut.Vuonna 1997 oli jopa 35 ajajaa mukana, mutta pääsaääntöisesti turvallisuuden vuoksi osallistujamäärä on rajoitettu 33:een vuodesta 1934 alkaen. Tämä on tehty radan koon vuoksi.
https://www.indianapolismotorspeedway.com/events/indy500/history/indy-500-traditions-faqs/faqs
Olivat näköjään muodostaneet allianssin Carlin-tallin kanssa ja myös Carlinin kolmesta omasta autosta kaksi jäi tuloslistan viimeiseksi Alonson kanssa. Eli helvetin hyvin valittu yhteistyökumppani taas kerran. Vaihtoehtoja heillä tuskin oli mutta silti. Carlin näyttää aloittaneen indyissä vasta viime kaudella eli talli on vielä hyvin sekaisin itsekin ja on miehittänyt lähinnä gridin hitaampaa puoliskoa. Mitähän ihmettä McLaren odotti?Enemmän taisi olla vikaa McLarenissa/tiimissä kuin Alonsossa. Liian ylimielinen asenne.
Huhun mukaan täksi päiväksi hankkivat Andrettilta iskunvaimentimet ja Penskeltä auton asetukset, joka kuvastaa homman homman epätoivoisuutta, ettei voinut aiemmin turvautua apuun kun ongelmia selvästi oli.
Perinne ja hype osastoon tämä varmaankin menee. Tosin kallis hype kun katsojiakin oli vain kourallinen (jos fyysisiä katsojia edes tarvitsee) . Jos tämä hype lajin kannalta tarvitaan niin silloin olisi hyvä että aina karsittaisiin x määrä osallistujia oli osallistujamäärä mikä tahansa. Turvallisuuden osalta on vaikea kommentoida, kai teoriassa aina turvallisempaa mitä vähemmän autoja radalla.Tuossa taidetaan tarkoittaa vain sitä, että mistä tuo 33 on tullut.
En mä nyt voi uskoa, että tuolloin tehdyllä turvavälilaskemalla olisi mitään merkitystä nykypäivänä. :frank:
Eli syy olisi pikemmin "koska perinne". Lisäksi tuo Bump Day (nyt Last Row ja vitsikkäästi Slow 6) on oma hypensä ja shownsa, vaikka näidän ulosjäävien sponsorit ei siitä varmaan tykkää.
Tässähän se onkin. Nyt McLaren tavallaan teki käänteisesti sen mitä Michael Andretti teki McLarenilla 90-luvun alussa. Vain rusinat pullassa kiinnostivat.McLarenin olisi pitänyt osallistua joko viime kauden lopun ovaalikisoihin tai alkukauden kisoihin vaikkeivat ne olekaan ovaaleja, mutta olisi auto tullut tutummaksi.
En usko tuota ennen kuin tulee Alonson omasta suusta. Osa-aikainen ohjelma tai koko kausi olisi jo voinut toteutua, mutta siltojen poltto Hondan suuntaan ja myös se että Hondalle vissiin oli ongelma Toyota/WEC-sopimus taisi pilata jo aika monta mahdollisuutta toisissa talleissa.Alonsolla on mediassa paljon suunnitelmia mutta ei häntä Indycar kiinnosta sarjana.
Mikäs pointti tässä nyt oli? Andrettihan ajeli koko kauden alusta alkaen McLarenilla, kunnes sai potkut. Andretti on sanonut, että Dennis yritti savustaa häntä ulos heti ensimmäisestä kisasta alkaen eli yritti saada Häkkistä autoon.Tässähän se onkin. Nyt McLaren tavallaan teki käänteisesti sen mitä Michael Andretti teki McLarenilla 90-luvun alussa. Vain rusinat pullassa kiinnostivat.