Nuo tuli ihan Zak Brownin suusta:AS:n foorumeilla puhuvat että mäkki vielä auton korjauskiireissä sekoittivat tuumat ja millit/sentit kun säätelivät autoa koitokseen. Ja että on ollut puhetta että "tiimissä idiootteja".
:alppu:* A week before Alonso’s first test in the car, the team realized it didn’t even have a steering wheel.
* McLaren purchased a car from technical partner Carlin, and though the car was orange when McLaren received it, it was not the proper McLaren “papaya orange.” It had to be repainted after the test, and that still had not been completed when Alonso crashed his McLaren-built car last Wednesday.
* His first qualifying run was sabotaged by a tire puncture — which wasn’t detected beforehand because Brown said the team had purchased incorrect tire sensors.
* Alonso went out to practice Sunday with an entirely new setup, but in the frantic changeover a mistake was made in converting inches to the metric system the English team uses and the car scraped and sparked on his first lap.
* McLaren discovered after the qualifying run that the car had the wrong gear ratio setup.
Mielipiteitä?INDYCAR has formed a partnership with Red Bull Advanced Technologies to design an Aeroscreen for enhanced driver cockpit protection that will be implemented for the outset of the 2020 NTT IndyCar Series season, the two organizations announced in a joint news conference at Indianapolis Motor Speedway.
The Aeroscreen is being developed by Red Bull Advanced Technologies to reduce the risk of driver injury from debris or other objects striking the cockpit area. The driver safety innovation that will encompass the cockpit consists of a ballistic Aeroscreen anchored by titanium framework
The Red Bull Advanced Technologies design will consist of a polycarbonate laminated screen that includes an anti-reflective coating on the interior of the screen, an anti-fogging device through an integral heating element and possibly tear-offs, all of which will be produced by integrated third-party companies. Another feature for the drivers will be a cockpit cooling option that will be designed by Dallara, an INDYCAR official supplier, in conjunction with Red Bull Advanced Technologies.
The titanium framework will mount in three areas around the cockpit – the chassis centerline, two-rear side mounts and roll hoop integration – to provide enhanced load-bearing capabilities. The load bearing is expected to be 150 kilonewtons (kN), which would equal the FIA load for the Halo design currently used in Formula One. A kilonewton is equal to approximately 225 pounds, which is a force of gravity rating, not static weight or mass. Force is equal to mass multiplied by acceleration.
Onpa noloa, toivottavasti voi valita NBC:n selostuksen.Viasatilla/Viaplayssa Indy 500:n selostaa Kyllönen ja JJ. JJ:llä toki CART-kokemusta, vaikkakin splitin aikoihin Indy 500 ei siihen sarjaan kuulunut. Ja luulisi tuntevan ainakin nykykuskeista vanhempia.
Mutta en sitten tiedä, mitä odottaa Kyllöseltä. Tulee tämä sitaatti mieleen:
"Indy -sarjan päätösosakilpailu ajetaan Californiassa... voi jum***** enhämmä muista tätä..." (Kyllönen juontaa Ruutulippua)
Toistan itseäni, mutta Kyllösen tekninen asiantuntemus oli välttävällä tasolla jo tämän selostaessa rallia 80-luvulla ("pleksikorit" ym) eikä petraantunut vuosien varrella.Viasatilla/Viaplayssa Indy 500:n selostaa Kyllönen ja JJ. JJ:llä toki CART-kokemusta, vaikkakin splitin aikoihin Indy 500 ei siihen sarjaan kuulunut. Ja luulisi tuntevan ainakin nykykuskeista vanhempia.
Mutta en sitten tiedä, mitä odottaa Kyllöseltä. Tulee tämä sitaatti mieleen:
"Indy -sarjan päätösosakilpailu ajetaan Californiassa... voi jum***** enhämmä muista tätä..." (Kyllönen juontaa Ruutulippua)
Tuossa IMS:n sivuilta.Mikäs Indyn aikataulu oli suomen aikaa ja onko vielä mitään hajua mahdollisista striimeistä jossain?
Milloin viimeksi Indy 500 on julistettu päättyneeksi ennen täyttä mittaa? Sääntö taitaa olla sama kuin Nascarissa: 50% ajettu=täysi kisa.Itselläni kyllä kilpa-autoilun suurin spektaakkeli vie aina voiton Skoda Cupin finaalista. Eri asia sitten, jos pelaamassa olisi kaikki maailman parhaat.
Päätöserä taitaa olla jo käynnissä, kun Indy 500 aikataulun mukaisesti päättyisi. Siis aikataulun mukaisesti, koska Indianapolisiin on ennustettu sateita.
Vahvimmin on ennustettu sateen loppuvan 2-3 tuntia ennen starttia ja sateen riskin kasvavan jälleen 1-2 tuntia startin jälkeen. Saatiinpa siinä ajassa vähintään tarvittavat 101 kierrosta ajettua tai ei, niin 500 mailia voitaisiin silti mahdollisesti ajaa täyteen loppuiltapäivästä, jolloin ennuste on taas parempi.
On myös ennusteita, että sade jatkuisi noin 2pm asti, jolloin sade siirtäisi starttia, mutta iltapäivällä voitaisiin silti ajaa jopa täydet 500 mailia.
2007 keskeytettiin kahdesti. Ensin kierroksella 113, sitten katseltiin Ashley Juddia kolme tuntia radan kuivumista odotellessa ja kisaa jatkettiin, kunnes sade tuli vielä uudestaan 166 kierroksen jälkeen.Milloin viimeksi Indy 500 on julistettu päättyneeksi ennen täyttä mittaa? Sääntö taitaa olla sama kuin Nascarissa: 50% ajettu=täysi kisa.
Löysin ainakin kaksi vaihtoehtoaMuistan että viime vuonna katsoin Indy 500 kisaa jonkun Youtuben kautta toimivan streamin kautta eikä se pahemmin pätkinyt eikä yskinyt.
Jos porukalla on tiedossa hyvin toimivia streameja niin linkittäkää toki. Aika usein kun Indycar-kisoja katsoo niin stream pätkii ja sivusto on täynnä ties mitä aikuisviihde- ja kasinomainoksia.