F1-Uutisia 2019

  • Viestiketjun aloittaja hila
  • Aloituspäivämäärä

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
Harmi homma. Rich Energy oli sellainen suorasanainen ja viihdyttävä sponsori, joita kaivataan näiden pukuherra Santanderien yms. joukkoon.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Harmi homma. Rich Energy oli sellainen suorasanainen ja viihdyttävä sponsori, joita kaivataan näiden pukuherra Santanderien yms. joukkoon.
Tallit varmaan kaipaavat sellaisia miltä saa maksut ajallaan ja mielellään runsaina.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5746
Harmi homma. Rich Energy oli sellainen suorasanainen ja viihdyttävä sponsori, joita kaivataan näiden pukuherra Santanderien yms. joukkoon.
Pelkkää paskaahan he suolsivat. Varastivat logon muualta eikä rahaa ollut, pelkkiä tekosyitä ja selityksiä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13813
Pelkkää paskaahan he suolsivat. Varastivat logon muualta eikä rahaa ollut, pelkkiä tekosyitä ja selityksiä.
Tekosyytäkin lähtöön oli keksitty varuiksi kun puhuttiin toisen energiajuomatallin, Red Bullin, haastamisesta ja sitten kun jäätiin kauas niin oltiin olevinaan pettyneitä. Tired Bull tuo Haas vaikka ok talli keskikastiin onkin.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Prostia referoidaan mediassa että olisi sanonut Hulkenbergin olevan niin "negatiivinen" kuljettajana/tiimissä että ainakin
hän kannattaa voimakkaasti Oconia Renaultille Hulkin penkille.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5746
Jotkin mediat ovat varmasti pistelleet omiaankin mutta minulle jäi se käsitys, ettei Hülkenberg jaa ruusuja huonosta kehityksestä ja se on Postin mielestä negatiivinen asenne. Hän myös kertoi tallin panostavan jo kauteen 2021 ja odottaa ensi kaudesta tulevan jopa tätä vuotta huonomman. Talliin halutaan sen vuoksi epätoivoinen b-sarjalainen, joka kyllä pitää päänsä kiinni.
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Jotkin mediat ovat varmasti pistelleet omiaankin mutta minulle jäi se käsitys, ettei Hülkenberg jaa ruusuja huonosta kehityksestä ja se on Postin mielestä negatiivinen asenne. Hän myös kertoi tallin panostavan jo kauteen 2021 ja odottaa ensi kaudesta tulevan jopa tätä vuotta huonomman. Talliin halutaan sen vuoksi epätoivoinen b-sarjalainen, joka kyllä pitää päänsä kiinni.
Kuulostaa samanlaisilta jutuilta tämä (ja muut mitä viime aikoina hulkista renaultin suunnalta kuullut) kuin Kimin motivaatiotarinat 2009.
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
En kyllä ymmärrä tuota Hulkin dissaamista. Prost kutsuu häntä negatiiviseksi ja heti perään itse heittää että ensi vuosi sujuu kuitenkin huonosti :rolleyes:

Joku Palmer aikoinaan ansaitsikin potkut, mutta Hulk oli viime vuonna pisteissä 7. eli b-sarjan mestari. Tänä vuonna ei ole ollut merkittävästi Ricciardoa hitaampi ja auton suorituskyky ja luotettavuus saattavat vääristää tilastoja hieman Ricciardon hyväksi.

Haasille Hulkia kovasti huhutaan, mutta se saattaisi olla askel taaksepäin uralla. Menisi mieluummin vaikka Formula E:hen tai johonkin missä hänen ajotaitojaan arvostetaan. Se jännä tilastokukkanen että eniten kisoja ilman palkintosijaa ei kerro kuskista loppujen lopuksi paljoakaan. Onhan Strollikin ollut podiumilla :eek:
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2153
Hulkkihan ei varsinaisesti saanut kenkää. Renault tarjosi vuoden sopparia + optiota vuodelle 21. Taitaa Nicokin tietää että ensi vuoden auto tulee olemaan susi kun ei tuohon suostunut, vaan halusi suoraan kahden vuoden sopparin.

Vuosi 2021 tulee todennäköisesti sekoittamaan pakkaa huolella. Hülkenberg on niitä kuskeja jotka taistelisivat mestaruudesta oikeassa autossa (mun mielipide). Miehen status on kuitenkin sellainen, että vaihtoehdot ovat vähissä, eli kannattaa pelata upporikasta tai rutiköyhää ja hakeutua esim Haasille nimenomaan vuotta 2021 silmällä pitäen.

Toki kausi 2020 on mielenkiintoinen sinänsä jos useammalla tallilla tulee olemaan ns. siirtymäkauden auto. Mersu ja Ferrari + ehkä RBR varmaan panostavatkin ensi kauteen täysillä, mutta McLarenista ja Renault’sta alaspäin katsottuna voivat voimasuhteet olla ihan mitä vaan.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
914
Mielenkiinnolla odotan sitä, miten rengas rengasta vasten -tilanteissa noilla matalammilla kumeilla käy, oletettavasti vanteilla on suurempi riski kolista toisiinsa sen sijaan että vain kumi ja kumi tai kumi ja vanne vastaisivat.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kanttareiden ylitys muuttuu ehkä eniten. Nyt rengas on toiminut iskunvaimintena mukana, kun osutaan terävään korokkeeseen. Mutta autoa ei voi tulevaisuudessa säätää niin pehmeäksi, että voitaisiin ajaa samalla tavalla. Tai voi, mutta se on muualla liian pehmeä.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Tarkoittaako tämä mahdollisesti sitä ettei tulevaisuudessa enään mennä kanttarien yli haipakkaa hyödyntäen asvalttisia turva-alueita?

Lähetetty minun SM-N960F laitteesta Tapatalkilla
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Tosi mielenkiintoista. Mitenkähän lienee rajoitetaanko jarrukomponettien kokoa jotenkin. Tehdäänkö vanteesta jotenkin joustava (kuvassakin kaksi osainen), kompensoimaan aiemman renkaan jousto-ominaisuutta?
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
"Ferrarin F1-pomo paljasti huiman suunnitelman jo ensi kaudeksi – aika-ajot muuttumassa rajuksi kisaamiseksi" Iltasanomat.

Printtikisa ok, mutta ei käännetty järjestys.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5746
Tarkoittaako tämä mahdollisesti sitä ettei tulevaisuudessa enään mennä kanttarien yli haipakkaa hyödyntäen asvalttisia turva-alueita?
En usko. Jos autot alkavat järjestään hajoilla "normaalista ajamisesta" niin FIA joko käskee suunnittelemaan lujemmat tukivarret tai sitten ongelmalliset kanttarit uusitaan.

Toinen kanttareiden rajun käytön ongelma on renkaan elastisuuden kumoaminen, jotta renkaan kontakti tiehen säilyy hyvänä. Tämä ongelma kaiketi vähenee eli rengasmallin vaihtaminen voi jollain tapaa auttaakin kanttareiden käyttöä.

Minulla vaan on ollut jo pitkään sellainen näkemys, että nykyautojen jousitus kokonaisuudessaan on niin erinomainen, että sen vuoksi kanttareiden väärinkäytöstä on tullut arkipäivää, koska autoa voi ajaa kuin hiekkakirppua. Siksi en usko, että ajotapa muuttuisi mainittavasti nykyisestä.

Tosi mielenkiintoista. Mitenkähän lienee rajoitetaanko jarrukomponettien kokoa jotenkin. Tehdäänkö vanteesta jotenkin joustava (kuvassakin kaksi osainen), kompensoimaan aiemman renkaan jousto-ominaisuutta?
Miten se nyt on kaksiosainen? Vanne, myös uusi malli, on valettua magnesiumia eikä todellakaan sisällä iskareita.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Ja muutkin lehdet.

Mutta siis suunnitelmahan on vanha kuin taivas, mutta ehkä nyt pointti oli että tallit päässet noin suurinpiirtein sopuun että kokeilevat.
 
Ylös