WRC-kausi 2020

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1530
Sijainti
Porvoo
Oma veikkaus koosteena huhuista:
Safari on siinä 16.7. viikonlopussa, siitä 3 viikon välein Jyskälä, Uusi-Seelanti, Turkki, Wales, Saksa, Japani. Täten siis Turkki ja Wales jatkavat osapuolleen samoilla kalenteripaikoilla kuin tänä vuonna. Saksa siirtyy Katalonian paikalle ja Japani Australian paikalle, Uusi-Seelanti taas Saksan paikalle.
Meinaat että Jyväskylä on käytännössä samalla paikalla kuin tänä vuonnakin, huolimatta NEP jutuista?

Itse uskon että se kk kesätauko tulee tuon Safarin jälkeen, ja sitten mennään 3 viikon välein poikkeuksena Saksa ja Wales 2 viikkoa, eli aika samoilla pakoilla kuin tänäkin vuonna:
Jyväskylä 20-23.8
Turkki 10-13.9
Wales 1-10.10
Saksa 15-18.10
Uusi-Seelanti 5-8.11
Japani 26-29.11
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki
Oma veikkaus koosteena huhuista:

Alkuvuosi järjestyksessä Monte, Ruotsi, Meksiko kuten tähän asti. Korsikan paikalle siirtyy Chile, sen jälkeen Argentiina, sitten vielä Sardinia ja Portugali, mutta niiden paikka ratkaisee onko kesätauko 2x3 viikkoa vai puolitoista kuukautta putkeen.

Safari on siinä 16.7. viikonlopussa, siitä 3 viikon välein Jyskälä, Uusi-Seelanti, Turkki, Wales, Saksa, Japani. Täten siis Turkki ja Wales jatkavat osapuolleen samoilla kalenteripaikoilla kuin tänä vuonna. Saksa siirtyy Katalonian paikalle ja Japani Australian paikalle, Uusi-Seelanti taas Saksan paikalle.
No, ei se ihan pieleenkään mennyt :D
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3535
Sijainti
JKL
Saksa voi syysliukkailla olla jännä kisa...
 
Viimeksi muokattu:

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Kyllähän tuo kalenteri ihan hyvältä näyttää. Mukavaa kun tulee vähän vaihtelua ja uusia mantereitakin. Kanadan kisa olis kyllä sellainen, mikä olis hieno vielä nähdä joskus kalenterissa. Safarin ja etenkin Uuden-Seelannin paluu on iso plussa. Ja parempi näin, että Neste Rallyn ajankohta pysyy elokuun alussa. Safarin sijoittuminen heinäkuun puoliväliin tarkoittaa myös sitä, että sekä Jyskälän testit, Viron ralli ja Autoglym-ralli siirtyvät hieman eri ajankohtaan tuosta perinteisestä heinäkuun puolivälistä. Joko heinäkuun alkuun tai loppuun.
Japanin ralli päätöskisana on herättänyt vähän närää, mutta ei se minusta ainakaan hassummalta kuulosta. Onpahan ainakin mielenkiintoinen päätös siinä mielessä, että kisa on kaikille uusi ja myös vahva automaa, johon MM-ralli ehdottomasti kuuluu. On ainakin TGR:n näyttävä päättää kausi Japaniin, jos sattuisi merkkimestaruus ensi vuonna tulemaan.
Onko muuten kovin usein (tai koskaan) ollut tilannetta, että ranska ei isännöi ainuttakaan mm-rallia koko kaudella? Korsika on kuitenkin ollut melkein aina mukana tai sitten Alsacen kisa. Onhan Monte Carlo toki käytännössä ranskassa, mutta virallisesti kuitenkin Monaco on se isäntämaa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki
Onko muuten kovin usein (tai koskaan) ollut tilannetta, että ranska ei isännöi ainuttakaan mm-rallia koko kaudella? Korsika on kuitenkin ollut melkein aina mukana tai sitten Alsacen kisa. Onhan Monte Carlo toki käytännössä ranskassa, mutta virallisesti kuitenkin Monaco on se isäntämaa.
2009. Ei Montea, Korsikaa eikä Alsacea.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki
Jaa, oli toi mun veikkaus sen suhteen pielessä, että Wales siirtyy toiseksiviimeiseksi kisaksi lokakuun loppuun, ja Saksa ajetaan lokakuun alussa (tämänvuotisen Walesin paikalla)
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
carl sanoi:
Onko muuten kovin usein (tai koskaan) ollut tilannetta, että ranska ei isännöi ainuttakaan mm-rallia koko kaudella? Korsika on kuitenkin ollut melkein aina mukana tai sitten Alsacen kisa. Onhan Monte Carlo toki käytännössä ranskassa, mutta virallisesti kuitenkin Monaco on se isäntämaa.
2009. Ei Montea, Korsikaa eikä Alsacea.
Kuin myös 1996, jolloin sekä Monte että Korsika olivat ainoastaan F2-kisoja.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1530
Sijainti
Porvoo
Ekat fiilikset on vähän latteat. Assu kisoja liian vähän. Espanja olisi saanut jäädä ja olla kokonaan asfaltilla ja unohtaa Turkki nyt kun Safarikin on kalenterissa.

Saksa voi toki olla ihan mielenkiintoinen:
Näin on Rallit.fi sivuilla: "Saksan asvalttiralli ajetaan puolestaan vasta lokakuussa. Viime vuosina kisa on ollut ohjelmassa elokuun loppupuolella. Uusi ajankohta saattaa tarkoittaa sitä, että viinitarhaerikoiskokeilla ei välttämättä enää ajeta sadonkorjuukauden takia."
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki
Turkki on kuitenkin ihan erilainen kisa kuin Kenia. Turkissa ajetaan teknisiä vuoristoteitä kivikoissa. Keniassa taas ajetaan tasaisilla savanneilla ja plantaaseilla pitkiä suoria ja ysikymppejä, välillä ehkä myös jotain kärrypolkuja ja pehmeitä osuuksia. Keniassa voi olla tosi nopeitakin osuuksia, mutta vauhti hidastuu enemmän tien huonon kunnon kuin mutkien takia.

Se on toki kiistämätön fakta, että asvalttia on nyt tasan kolme kisaa kun normaalisti sitä olisi kolme ja puoli, mutta ei se ero nyt ihan hirveän dramaattinen ole. Mixed surface -kisan menettäminen on jossain mielessä henkinen tappio, mutta ymmärrän myös, että se on hankala talleille.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1530
Sijainti
Porvoo
Turkki on kuitenkin ihan erilainen kisa kuin Kenia. Turkissa ajetaan teknisiä vuoristoteitä kivikoissa. Keniassa taas ajetaan tasaisilla savanneilla ja plantaaseilla pitkiä suoria ja ysikymppejä, välillä ehkä myös jotain kärrypolkuja ja pehmeitä osuuksia. Keniassa voi olla tosi nopeitakin osuuksia, mutta vauhti hidastuu enemmän tien huonon kunnon kuin mutkien takia.
Lähinnä hain että Safarikin on "kestävyyskisa" ja siten kuten Turkkikin niin ei kovin vauhdikas. Eli siksi mielestäni Turkin olisi voinut jättää pois, varsinkaan kun se ei ole mikään yleisömenestys. (toki tässäkin talleille tuleva raha ratkaisee)

Se on toki kiistämätön fakta, että asvalttia on nyt tasan kolme kisaa kun normaalisti sitä olisi kolme ja puoli, mutta ei se ero nyt ihan hirveän dramaattinen ole. Mixed surface -kisan menettäminen on jossain mielessä henkinen tappio, mutta ymmärrän myös, että se on hankala talleille.
Pointti olikin että sitä assua voisi olla enemmän, ei vaan verrattuna viime vuoteen. Enkä kyllä kaipaa mixed surface kisaa, musta ajatus Espanjasta kokonaan asfaltilla (esim. Barcelonan pohjoispuolella) oli hyvä, mutta 2020 tuota ei nyt sit ajeta.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3535
Sijainti
JKL
Espanjan MM-rallin voisi siirtää Kanarian saarille... El Corte Ingles on mahtava ralli...
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5083
Sijainti
Parc Fermé
Novoijumalauta, pari kesän kohokohtaa ensivuonna päällekkäin.

Perkeles, ensivuonna reitin miettiminen menee tarkaksi.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Ensifiilikset kalenterista:

+ Uusi-Seelanti
+ Jyskälä raahattu myöhemmäksi (vielä muutama piiru niin avot)
+ Uudet kisat ihan yleisellä tasolla
+ Sarjan paluu Afrikkaan

- Kausi päättyy Japaniin
- Ei puhdasta assukisaa ennen loppukautta

Odotin huhuista huolimatta paljon vähemmän "uutta". Vaikka Korsikan poisjäänti hieman henkilökohtaisesti korpeaakin, niin kokonaisuuteen täytyy kyllä olla tyytyväinen. Rallin DNA:han kuuluu kuitenkin vahvasti uudistuminen ja siihen huutoon ensi vuoden kalenteri vastaan niin hyvin kuin se vain nykyolosuhteissa on mahdollista.
 
Ylös