WRC-kausi 2020

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3348
Sijainti
Lahti
Kukaan ei vaikuta huolestuneelta Ogierin sopeutumisesta Toyotaan. Eikä hänen varmuudestaan. Eikä hänen nopeudestaan. Eikä motivaatiostaan. Kallellakin taitaa olla kaikki samat neljä ässää hallussaan. Evans taitaa olla se katsomaton kortti. Jos ei muuta, niin Elfynistä saa hauskaa sisäkamerakuvaa kun sillä on sellainen hoopo ilme naamalla kun oikein painaa menemään:) Kova ukko se on hänkin. Hyvä kolmikko.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Jotenkin on sellainen fiilis, että ensi vuonna Ogier on vahvin mestariehdokas. Auto ja mies kykenee voittoihin ja sekin on nähty, että Ogier tuntuu sopeutuvan autoon kuin autoon. Sen sijaan Tänakilla voi olla Hyundain kanssa enemmän opettelemista, kun auto on rakennettu Neuvillen käteen sopivaksi, eikä kukaan muukaan ole päässyt nopeasti sinuiksi Hyundain kanssa.
Evans on vähän kysymysmerkki, mutta ajoasento on varmasti se tuttu "hätääntynyt peura ajovaloissa"-etukumara, jossa hän vispaa rattia sen näköisenä, että -" uijjuijui, hirveä vauhti..koskahan osuu johonkin!.."
Rovanperä on oikeastaan vielä suurempi kysymysmerkki. Kokoajan puhutaan, että Kalle lähtee opettelemaan ja keräämään kokemusta, mutta tarkemmin ajateltuna en ihmettelisi, vaikka sieltä tulisi jo tulokaskaudella koviakin tuloksia, vaikka podiumsijoituksia. Se tekemisen varmuus on vaan sitä luokkaa, että odotan suurella mielenkiinnolla mm. Ruotsin rallia.
Jos nyt Lappi vielä saisi sen M-Sport-paikan, niin kyllähän ensi kaudesta ihan mielenkiintoinen saadaan Citroenin vetäytymisestä huolimatta. Ja Latvalan esiintyminen muutamissa MM-ralleissa tuo kyllä mukavasti lisäväriä kauteen. Ilmeisesti rahoitus on jo järjestynyt kahteen MM-ralliin, kun ne hän on varmuudella luvannut ajaa. Mikähän taho on rahoittajana, vai onko peräti oma rahapussi?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Jotenkin on sellainen fiilis, että ensi vuonna Ogier on vahvin mestariehdokas. Auto ja mies kykenee voittoihin ja sekin on nähty, että Ogier tuntuu sopeutuvan autoon kuin autoon. Sen sijaan Tänakilla voi olla Hyundain kanssa enemmän opettelemista, kun auto on rakennettu Neuvillen käteen sopivaksi, eikä kukaan muukaan ole päässyt nopeasti sinuiksi Hyundain kanssa.
Valitettavasti näin on nähtävä. Tosin itse hyppään kyllä Neuvillen vankkureihin ja toivon että Korealaiset kyykyttää Puuppolan pajaa 100-0. Toivotaan myös M-Sportille nousujohteista kehitystä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4354
Ogierin mestaruuden ainoa este on Toyotan pilipali-osat ja niiden luotettavuus....
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Toytalla on hyvä balanssi kuskien suhteen. Hyundain tunkiolla on kaksi kukkoa.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
No ehkä Adamo osaa pitää ne ykköskukkonsa paremmin kurissa kuin Mäkinen tänä vuonna kakkoskukkonsa.

Toyotalla näyttää kyllä aika hyvältä kuskien osalta. Nyt kun vielä saataisiin jotain positiivisia uutisia Sunisen ja Lapin tilanteesta.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki
Huhuissa M-Sportille ollaan viemässä WRC-autoon Greensmithiä, Gryazinia ja Loubet'a. Ainakin näillä taitaa riittää rahaa taustajoukoissa.
 

Ayrton-Ana

Well-known member
Liittynyt
5.2.2005
Viestit
908
Huhuissa M-Sportille ollaan viemässä WRC-autoon Greensmithiä, Gryazinia ja Loubet'a. Ainakin näillä taitaa riittää rahaa taustajoukoissa.
Jos Gryazin jatkaa samalla ajotyylillä kuin on tähän asti ajanut, niin ne rahat tulee takuulla tarpeeseen. Se mitä olen hänen ajoaan seurannut, niin riskirajat aika hakusessa miehellä...aika usein yritetään ajaa vaikka väkisin yli omien taitojen. Sellainen kuljettaja, että ns. "big one" roikkuu koko ajan ilmassa ja tämän kaverin kohdalla ollut jo jonkin aikaa tunne, että kysymys on lähinnä siitä milloin se iso mälli tapahtuu.

Onhan mies nopea, mutta se nopeus tulee mielestäni aika usein kontrollin kustannuksella. Touhu on liian usein herran hallussa. Mutta ehkä mies siitä hieman rauhoittuu kun pääsee nopeampiin autoihin käsiksi...saa nähdä.
 

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
..Ja Latvalan esiintyminen muutamissa MM-ralleissa tuo kyllä mukavasti lisäväriä kauteen. Ilmeisesti rahoitus on jo järjestynyt kahteen MM-ralliin, kun ne hän on varmuudella luvannut ajaa. Mikähän taho on rahoittajana, vai onko peräti oma rahapussi?
Eiköhän ainakin naapurin kauppias Vesa Keskinen, joka ollut uran alusta lähtien Latvalan taustalla.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1530
Sijainti
Porvoo
Onhan mies nopea, mutta se nopeus tulee mielestäni aika usein kontrollin kustannuksella. Touhu on liian usein herran hallussa. Mutta ehkä mies siitä hieman rauhoittuu kun pääsee nopeampiin autoihin käsiksi...saa nähdä.
Se on jännä että mikä se oikein on noiden itänaapurien kanssa, vauhtia kyllä piisaa (Lukanyuk, Novikov, Gryazin) mutta niinkuin sanoit, liian usein homma on ihan herran hallussa ja sitten kun mennään niin mennää lujaa kaheikkoon.
Ja kyllä Gryazinilla toi "big one on jo ollu:
https://www.youtube.com/watch?v=5SkCDVecCxI
Tämä Barumin ulosajo olisi voinut päättää uran, ellei jopa hengen, jos oltaisiin osuttu vähän myöhempään.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2135

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Huhuissa M-Sportille ollaan viemässä WRC-autoon Greensmithiä, Gryazinia ja Loubet'a. Ainakin näillä taitaa riittää rahaa taustajoukoissa.
Sitähän Jouhki jo sanoi, että M-Sport toimii bisnes edellä eikä suinkaan urheilullisuus edellä. Lappi ei tuo rahaa tiimiin vaan nosta(a/isi) palkkaa. Näin ollen Lapin päätyminen M-Sportille on kovin epätodennäköistä jonkun rahaa tuovat jonnen sijaan.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Sitähän Jouhki jo sanoi, että M-Sport toimii bisnes edellä eikä suinkaan urheilullisuus edellä. Lappi ei tuo rahaa tiimiin vaan nosta(a/isi) palkkaa. Näin ollen Lapin päätyminen M-Sportille on kovin epätodennäköistä jonkun rahaa tuovat jonnen sijaan.
M-Sportin bisnesmalli on toki päivän selvä, mutta ei Lapille M-Sportin toimesta tarvitsisi palkkaa maksaa. Sen puolen hoitaa ensi kaudellakin Citroen.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki
M-Sportin bisnesmalli on toki päivän selvä, mutta ei Lapille M-Sportin toimesta tarvitsisi palkkaa maksaa. Sen puolen hoitaa ensi kaudellakin Citroen.
Kuskin palkka on yksi pisara meressä, joka syntyy MM-sarjan ajamisesta. Muilla talleilla viulut maksaa autotehdas.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5530
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Kuskin palkka on yksi pisara meressä, joka syntyy MM-sarjan ajamisesta. Muilla talleilla viulut maksaa autotehdas.
Toki. Jos puhutaan laskennallisesti kahdeksan numeron summasta (yksi auto/täysi sarja) kulujen osalta, niin muutama satatuhatta ei laivaa vielä kaada suuntaan tai toiseen.
 
Ylös