Formula 1 - 2019 - 21 - Arabiemiirikuntien GP

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4507
Sijainti
Kokkola
Ainakin lämpiöön Leclerc vielä pääsi, kaipa Vale on podiumilla sitten vasta vahvistetuissa tuloksissa.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Joo, oliha tää kisa vähä tollanen "ajellaan lomille". Kimiki päästi Hamiltonin iha reilusti ohi* ja hävis kamppailun Mangustia vastaan. Ei vissii olis vähempää voinu kiinnostaa
sija 13 :D

* kuten pitääki, toki, mut oli oma taistelu menossa. Ei kuitenkaan suorille odottanut vaan kesken mutkien siirty täysin sivuun.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
Luultavasti olisi kolaroinut jonkun Strollin kanssa ennemmin.

Alun DRS-ongelma vei Valelta kolmannen sijan tänään.
Bottas ohitteli ihan hyvin alussa ilman DRS:kin. Kierros per ohitettava siinä syntyy vaan ylimääräistä. Olisi itseasiassa ollut todella selvä kolmonen ilman kisajärjestäjien mokia.

Pitää muistaa sekin, että alussa Bottas säästeli myös renkaita, kun stintti oli pitkä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Höh, ohjaaja missasi lopussa Norris - Perez sekä Hulk - Sainz - Ricciardo -taistelut.
Ohjaaja oli aivan pihalla, yritti kai tehdä jotain keinotekoista jännitystä. Verstappenin varikkostopin aikaan he soittivat tiimiradiosta insinöörin "box box box" -huutoja sen sijaan, että olisivat oikeasti näyttäneet Verstappenin ajavan sisään varikolle. Kun tiimiradioklippi loppui, niin sitten vasta siirsivät kuvan itse Verstappeniin, joka oli jo melkein ajanut varikkoruutuun.

:thumbfh:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
Ferrari selvisi sakoilla. Ferrarissa ollut vajaa 5kg liikaa bensaa ilmoitettuun nähden. Tästäkin tulee mieleen Malesia 99.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Olisikohan vaikka Williams, tai vaikka Alfa(no alfaahan tosin Ferrari puffaa), tai vaikkapa se nykyinen force india selvinnyt vain sakoilla?
 

Driver #8

Well-known member
Liittynyt
19.2.2005
Viestit
193
Sijainti
Curva Variante Alta
Leclercin bensamäärissä jotain häikkää, sanottiin äsken cmorella. Ilmeisesti tutkitaan kisan jälkeen, mutta voidaan kai silti nähdä ensimmäinen musta lippu aikoihin? Viimeisen kerran muistelisin olevan Jarno Trulli Itävallassa 2001, en muista välissä hylkäyksiä kesken kisan.
Montoyalle tuli musta lippu kesken kisan vuoden 2004 USA:n GP:ssä.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2208
Missä tilanteissa bensan määrästä tulee kertoa? Ja miksi?
Lainaus tuosta tuomiosta.

TD/014-19 required teams to declare the amount of fuel that they intended to put in the
car for the laps to the grid, the formation lap, the race, the in-lap and any fire-ups that
would be needed.


Ei kai siitä määrästä tarvitse ilmoittaa muulloin kuin ennen kisaa. Miksi, no koska toimintaohjeissa näin määrätään. Jokaisesta toimintaohjeesta ja säännöstä voi tietysti tehdä saman kysymyksen.

Olisikohan vaikka Williams, tai vaikka Alfa(no alfaahan tosin Ferrari puffaa), tai vaikkapa se nykyinen force india selvinnyt vain sakoilla?
Eipä kai noiden toimintaohjeiden rikkomisesta voi oikein muutakaan antaa.
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Tylsä kisa, menin kesken kisan makoilemaan ja kuuntelin selostusta kunnes nukahdin tunniksi. Ja jälleen typerää jahkailua tuomareilta. Mahtoi motivoida Leclerciä puristaa täysillä kun takaraivossa kolkutteli viimeaikoinen käytäntö, että tulokset kuitenkin päätetään kisan jälkeen.

Eipähän tarvii muutamaan kuukauteen tuhlata sunnutaipäiviä formuloihin.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
688
Nyt päästävät kyllä huijarit ilman rangaistusta, jos rangaistusta ei tuntuvasti kovenneta. Omasta mielestäni ei hirveästi eroa BAR Hondan bensankeräyshuijauksesta.

Tästä toteutustavasta voi suoraan päätellä, että Ferrarilla on kyky manipuloida bensanvirtausanturia(antureita?). Otetaan starttiin maksimissaan sääntöjen sallima määrä bensaa, normaalisti kaikilla on startissa vähemmän. Ilmoitetaan todellista pienempi määrä FIAlle ja mikäli autoa ei punnita ennen starttia, voidaan polttaa ylimääräinen bensiini kilpailussa, JOS pystytään hämäämään virtausantureita. Jos joudutaan puntarille niin ajetaan vaan moodeilla, jotka polttavat maksimissa sallitun bensamäärän. Simppeliä.

Aika-ajoon on sitten joku samantyylinen variantti varmasti olemassa. Riittäisikö siihen pelkkä virtausanturien manipulointi? Miten aika-ajoissa tarkkaillaan hetkellisiä bensamääriä?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
114,8 kiloa on Leclercillä ollut soppaa kyydissä, vaikka maksimi on 110 kilua.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
688
Olen itse siinä käsityksessä, että jos maksimimäärä ylittyy startin punnituksessa niin ainoa rangaistusmahdollisuus on diskaus. Eli oletettavasti ilmoitettu massa on

Xkg+4,88kg<=maksimi bensan paino.
 
Ylös