Autojen julkaisut 2020

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13772
Sitä tarkoitin, että kopioidaan jopa yksityiskohtia, joilla on enemmän merkitystä tyylin kuin suorituskyvyn kannalta. Tokihan tavallaan siihen Mercedesin merkin paikalle sopii Racing Pointin piste, mutta kuitenkin kyse on tyyliseikasta eikä suorituskyvystä.
Tai jospa saivat sillä yksityiskohdankin muodolla hieman parempia tuloksia. Tietty aika kaukaa haettua ajatusta, koska mahdollisimman nopean autonhan talli vaan yrittää tehdä...
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3528
Tai jospa saivat sillä yksityiskohdankin muodolla hieman parempia tuloksia. Tietty aika kaukaa haettua ajatusta, koska mahdollisimman nopean autonhan talli vaan yrittää tehdä...
Ihan yks yhteen kopiosta ilmeisesti ei kuitenkaan ole kyse, ainakin ponttoonin etupuolisissa ilmanohjainhässäköissä on pieniä eroja, vaikka peruslinjat näyttää samalta.
 

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Ensin valitetaan vuosikausia foorumilla että kärkiautojen ja keskikastin autojen välinen suorituskykyero on liian iso, ja sitten kun keskikastin talli käyttää hyväksi havaittuja ratkaisuja suunnittelussa niin sitä paheksutaan :nope: Kauheeta jos vaikka Perez ottaakin kauden ainoan tuuripodiumin Mersun, Ferrarin ja RB:n ulkopuolisista kuskeista ��
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4370
Ensin valitetaan vuosikausia foorumilla että kärkiautojen ja keskikastin autojen välinen suorituskykyero on liian iso, ja sitten kun keskikastin talli käyttää hyväksi havaittuja ratkaisuja suunnittelussa niin sitä paheksutaan :nope: Kauheeta jos vaikka Perez ottaakin kauden ainoan tuuripodiumin Mersun, Ferrarin ja RB:n ulkopuolisista kuskeista ��
No jos näin niin toivottavasti juuri Perez.

Mersu on selkeästi tekemässä 2. tallia Racing Pointista aivan kuten Reb Bull ja Alpaha Tauri.

Aston Martin on yhteinen nimittäjä siviili ja kilpapuolelle ensikaudesta alkaen. (Mersu toimittaa AM:lle (siviili)moottorit ja voimansiirron)
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Tai jospa saivat sillä yksityiskohdankin muodolla hieman parempia tuloksia. Tietty aika kaukaa haettua ajatusta, koska mahdollisimman nopean autonhan talli vaan yrittää tehdä...
Ihan yks yhteen kopiosta ilmeisesti ei kuitenkaan ole kyse, ainakin ponttoonin etupuolisissa ilmanohjainhässäköissä on pieniä eroja, vaikka peruslinjat näyttää samalta.
Ensin valitetaan vuosikausia foorumilla että kärkiautojen ja keskikastin autojen välinen suorituskykyero on liian iso, ja sitten kun keskikastin talli käyttää hyväksi havaittuja ratkaisuja suunnittelussa niin sitä paheksutaan :nope: Kauheeta jos vaikka Perez ottaakin kauden ainoan tuuripodiumin Mersun, Ferrarin ja RB:n ulkopuolisista kuskeista ��
Maikkarilla (vastaus otsikon kysymykseen on se, että "puolittaista kopiota on turha tehdä ja 1:1 kopio on kielletty"):
F1-säännöt määrittelevät tarkkaan, kuinka paljon autossa pitää olla tiimin omaa suunnittelua, joten Kansainvälinen autoliitto FIA puuttunee kuvioon, jos Mercedes-moottorilla ajava Racing Point yrittää lähteä kauteen näin räikeällä konseptilla

– Alkaa olla niin lähellä Mersun viimevuotista autoa, joten ihmettelen, jos ei tule jonkinlaista polemiikkia. Täytyy muistaa, että se tehty vieläpä samassa tuulitunnelissa, joten se on aivan yksi yhteen, Oikarinen toteaa.
”Mercedes-kopio” herättää kysymyksen: miksi keskikastin talli edes tuhlaisi oman autonsa suunnitteluun? – ”Ihmettelen, jos ei tule polemiikkia”
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5659
Tarinaa "pinkin Mercedeksen" takana https://www.espn.com/f1/story/_/id/28772537/is-new-racing-point-just-pink-mercedes

Ovat päätyneet kopioimaan auton toivoen, että se on nopea laatikosta otettuna, eikä tarvitse kehittää kauden aikana, ja voivat keskittyä kauden 2021 auton suunnitteluun.
Väkisinkin tulee mieleen, että nämä tuulitunnelit ovat kummallisia salaisuuksien kammioita, joissa kielletty tieto vaihtaa käsiä FIA:n huomaamatta. Silloin kun Lotus/Caterham tuli sarjaan mukaan, niin se oli itse asiassa juuri Force India (eli Racing Point), joka valitti, että Caterham näyttää Force Indialta, koska he käyttivät samaa tuulitunnelia ja saivat sitä kautta Force Indian datan haltuunsa. Ja nyt Racing Point menee Mercedesin tuulitunneliin ja jonkin ihmeen kautta heidän uusi autonsa on valokopio Mersusta. Toto varmaan unohti Mersun pienoismallin jonnekin varaston perukoille?

The development of Racing Point's new low-rake concept is likely to be helped by its decision last May to switch its wind tunnel work to Mercedes' facility in Brackley. Previously it had been using Toyota's wind tunnel in Cologne (originally built for Toyota's F1 project but since used by its WEC team as well as a host of other F1 teams) but it is now using a wind tunnel that has been collaborated to make a low-rake car go fast.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4370
Väkisinkin tulee mieleen, että nämä tuulitunnelit ovat kummallisia salaisuuksien kammioita, joissa kielletty tieto vaihtaa käsiä FIA:n huomaamatta. Silloin kun Lotus/Caterham tuli sarjaan mukaan, niin se oli itse asiassa juuri Force India (eli Racing Point), joka valitti, että Caterham näyttää Force Indialta, koska he käyttivät samaa tuulitunnelia ja saivat sitä kautta Force Indian datan haltuunsa. Ja nyt Racing Point menee Mercedesin tuulitunneliin ja jonkin ihmeen kautta heidän uusi autonsa on valokopio Mersusta. Toto varmaan unohti Mersun pienoismallin jonnekin varaston perukoille?
Auton kopiointiin ei tarvita kuin muutama sata kuvaa eri kuvakulmista josta koostetaan 3D-malli, tietokone ja CFD-analyysi ja tuhannet työtunnit hoitaa viimeistelyn. Näin saadaan kultainen lanka ja pyörää ei tarvitse kehittää uudelleen. Olen tässä miettinyt mikä on rungon merkitys tässä kaikessa (pidän tätä merkityksettömän pienenä). Jousitushan tuli Racing Pointille myös Mersulta. Hankalinta tässä yhtälössä on oppia tuntemaan autoa ja säätöjen vaikutusta olosuhteisiin/rataan/renkaisiin nähden.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3528
Eikös tämä aika ylhäällä etusivulla ollut ilman nostoakin.

Aiheeseen, Ferrarilla myönnetään jo, etteivät ole Mercedesin tasolla, ja isoa päivityspakettia varsinkin auton etuosan aerodynamiikkaan liittyen luvataan Espanjan GP:hen.

Instagramista luin.
 
Viimeksi muokattu:

Joza91

Well-known member
Liittynyt
3.6.2020
Viestit
57
Ihan komea, omasta mielestä parempi ilman Rokittia. Enää 7 päivää kauden alkuun :)
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5659
Tallien egotrippailu ottaa päähän. Gridillä oli jo kaksi valkoisia autoja ajattavaa tallia, niin kolmatta ei olisi tarvinnut. Muut tallit ovat omaksuneet rohkeita värityksiä kuten pinkin ja oranssin, joten olisi Williamskin voinut repäistä, kun heillä ei ole mitään syytä olla tekemättä sitä. Vaikka tuo vaaleahko sininen, mikä nyt koristaa auton keulaa. Toki taustalla lienee sellainen ajatus, että jos talli löytää oikean pääsponsorin kesken kauden, niin sen tarrat on helppo lyödä valkean pohjan päälle.

Vai onko sitten niin, että kesken kauden värityksen vaihtamisen kieltävät säännöt ovat jo voimassa? Silloin talli ei oikein muuta voinutkaan kuin poistaa punaiset tarrat. Media vaan on antanut sellaisen kuvan koko ajan, että kyse olisi aidosta livery-julkaisusta.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6184
Ei tuo mikään maata mullistava väritys ole, mutta ainakin parempi kuin tuo Colgate-räpellys. Ei sillä, tuskin tuota montaa minuuttia per viikonloppu nähdään.
 

täyttä häkää

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
93
Vai onko sitten niin, että kesken kauden värityksen vaihtamisen kieltävät säännöt ovat jo voimassa?
Tästä tulikin mieleen, että milloin kausi alkaa autojen värityksen osalta? Onko aloituskohta ensimmäinen virallinen tapahtuma kisaviikonloppuna: eka katsastus, harjoitus, aika-ajo vai startti? Vai pitääkö auton/tallin ulkoasu "lukita" jo jossain aiemmassa vaiheessa?
 
Ylös