Vapaat rengasvalinnat tarkoittaisi sitä että muutaman kisan jälkeen kaikilla on identtiset renkaat ja Pirelli (tai kuka ikinä) tuo mestoille ihan turhaan satoja renkaita hävitettäväksi. Ei kovin kestävää kehitystä. Välitankkaukset tarkoittaisivat sitä että autot olisivat koko ajan lähellä ideaalia mikä ainakin teoriassa tekee niistä helpommmin ajettavia, jolloin virheiden määrä laskee. Se, että onko todellisuus tätä, en uskalla arvata. Mekaanisen pidon lisääminen aerodynamiikan kustannuksella saa minun kannatatukseni, silloin myös lähellä ajaminen ja sitä kautta ohittaminen helpottuu.
Asfaltoidut turva-alueet ovat tulleet jäädäkseen, niistä ei päästä eroon. Minä toivoisin sen sijaan raa'alla kädellä rangaistuksia rata-alueiden ylittämisestä. Jos ylität reunaviivat, saat aikarangaistuksen, ihan sama miksi ylitys tapahtuu. Se voitaisiin toteuttaa nykytekniikalla helposti siten, että kuskin tulee seuraavan kierroksen aikana ajaa X sekuntia hitaampaa. X lasketaan jollain kaavalla sen mukaan missä kohden rataa ylitys tapahtuu. Tällä tavoin ulosajo mikä hidastaa etenemistä luonnollisesti, ei olisi rangaistava koska kuskin vauhti hidastuu riittävästi jo rajojen ulkopuolella ollessa.