anti-lag
enabled
- Liittynyt
- 14.3.2009
- Viestit
- 1396
Loeb ei vastaavasta ole arvostuksen puutetta kärsinyt.Mielestäni Salonen kärsii vähän samasta asiasta arvostuksen suhteen kuin muutamaa vuotta myöhemmin tuplamestaruuteen ajanut Biasion. Mestaruus sarjan ylivoimaisesti parhaalla autolla ilman oikeastaan minkäänlaista vastusta.
[/QUOTE] toinen seikka tietysti se, että b-ryhmän loppumise ja Peugeotin vetäytymisen jälkeen meni (joutui?) alitehoiselle Mazdalle. Eli se aika todellisessa huipputallissa, jossa oli realistiset mahdollisuudet ajaa voitoista ja mestaruudesta jäi lopulta melko lyhyeksi.[/QUOTE]
Kyllähän Salosen suoritukset olivat mestarillisia ja lumella varsinkin sarjan paras, uskallan väittää. Uraa leimaa se, että MM-tasolla tosiaan ajoi altavastaajakalustolla lähes koko uran: Datsun/Nissan, Mazda ja Mitsubishi. Salonen ei myöskään mieluusti ottanut turhia riskejä, joten sekin vaikuttaa arvostukseen.
Se mikä tuon sukupolven ajajia leimaa, on se, että yksi mestaruus oli heille usein riittävästi. Sen jälkeen ei edes tavoiteltu lisää, vaan ajettiin merkkimestaruudesta ja yksittäisten kisojen voitosta. Mestaruuksien jälkeinen mediahuomio oli myrkkyä kuskeille, niin nurinkuriselta kuin se tänä päivänä ehkä kuulostaakin. Tästä koulukunnasta tulee mieleen Salosen lisäksi ainakin Röhrl, Mikkola ja Blomqvist.