Pistetilanne ensimmäisellä kierroksella 2/3: 1. Harvick (voitto), 2. Keselowski (voitto), 3. Hamlin (-21), 4. Logano (-34), 5. Truex Jr. (-47), 6. Dillon (-49), 7. Elliott (-57), 8 Bowman (-58), 9. Ky. Busch (-67), 10. Almirola (-78), 11. Ku. Busch (-78), 12. Bowyer (-82) ////////
Tippumisvaarassa: 13. Byron (-85), 14. Custer (-90), 15. DiBenedetto (-107), 16. Blaney (-109).
Richmondin tulokset:
https://www.nascar.com/results/racecenter/2020/nascar-cup-series/federated-auto-parts-400/stn/results/
Keselowski ajoi keltaistamattoman (kisatilanteessa) Richmondin kisan voittoon selkeästi, kuin oli myös luvannut, eli dominointia ja uudesti näyttää kaveri syntyneen taas ratin taakse. Tämä oli nyt toinen tai kolmas kisa putkeen RIR:llä kun kilpailussa ei oikeastaan tapahdu kuin puhdasta vihreä lippu skeneä ja mittelöä puhtaasti autot autoja vastaan; tiimit tekevät sitä samaa varikolla. Erikoisesti myös lyhytratojen kesken tätä tittelöintiä tapahtuu, kun alkuun ykkönen oli Bristol, sitten Richmondi vähän aikaan, Martinsville hallitsi kauan ja nyt kiertueen jatkuessa Bristol näyttää jälleen olevan se tapahtumarikkain näistä kolmesta
Tälläiset kisat ovat hyvän auton tullen herkkua Keselle, joka alkuaikoina tuli tunnetuksi hyvänä taktisten vetojen vastaanottajana ja oman panoksensa radalle jättäjänä hyvin tuloksin, nyt vuorostaan hän enemmänkin nauttii aika pehmeästä kyydistä läpi kisan vaikkei yhtään perännytkään edelleen vaikka tulisi taktista/strategista liikettä tai kisa olisi muuta kuin jouhea joka suunnasta. Voitto tarkoitti RIR:llä ekstrapisteitä ja helpon finaalin tällä kierroksella Bristolissa, joka hänelle on ratana myös hyvä. Kisan jälkeen sanoi, että jos finaalissa on (top4) niin tämä auto Phoenixiin, joten luottoa on tähän autoon jota ei myöskään burnouteilla kisan päätyttyä mekastettu säästämisen vuoksi.
Truex Jr. oli toinen ja voiton kiertäessä hänen ympärillään kehää ja hänen tehdessä samaa hakiessa sitä, hän kykenee silti ajamaan tosi tasaisesti läpi joka viikonloppu, ajaen voitosta vaikka jäisikin hieman tavoitteestaan niin pienen pieni matka on enää siihen; voitto on periaatteessa jo ovella mutta executioni ei ole ollut aivan läsnä vielä siihen eikä hän ole ihan niin dominoiva ollut jolla sinne vain mentäisiin. Suunta on hyvässä malllissa. Austin Dillon jatkoi hyvää ajoaan oltua neljäs ja on jo pientä paukkua järjestelemässä ekan kierroksen jälkeen jatkaessaan, mutta Bristol on vielä edessä - mutta itse olen kyllä tiimiä hyvänä aikana pitänyt 8-12 tiiminä, mutta nyt voi olla tarjolla vielä parempaankin. Katsotaan mitä tulee. Myös Chase Elliott onnistui kiirastulessaan ajamaan erinomaisen reissin paikassa, joka on ollut hänelle vuosien saatossa tervanjuontia, ollen viides. Kyle Busch sinnitteli läpi kisan tullen maaliin kuudentena, mutta vaikka luultavasti ajaakin Bristolin jälkeen jatkoon, niin edelleen himmeillä korteilla pelaa ja saattaa vain olla realiteetit tässä nämä; mestaruus vain antaa odotusarvoja muihin viime kaudelta, mutta sielläkin se voitto finaalissa toi pytyn: sitä ennen hän ei ollut pystynyt voittamaan sitten alkukauden tuota sesonkia ja nyt ollaan siinä jalanjäljillä. Nyt ei ole myöskään harjoituksia eikä aika-ajoja, jotka on laskettu heidän tappiokseen. Korkealle tähtäävät ja ajoittaisia kirkkaampia jaksoja on tullut, mutta Kyllin ajoa katselevat ovat varmasti kanssa huomanneet että siitä vain sitä mojoa puuttuu, ei kameroissa juurikaan ja ohittamis karusellia ei tarjoilla kuten kulkiessa paremmin. Laskuista ei silti saa jättää ulos vaikka mitkä oddsit olisi läväytetty kasvoille, kun on eräitä Nascarin parhaita 2000-luvulla ja eri toten, -10-luvulla.
Harvick ajoi juuri seitsemänteen tilaan Richmondissa, joka paikkana tuttuna on ennenkin kisasta RIR:llä ajettu. Ei huono auto, ihan kivaa menoa tuoreilla renkailla mutta pitkillä juoksuilla hiukan raahasi ja kärjen vauhtiin ei ollut vain asiaa tällä viisiin. Siltikin näiden ollessa niitä "huonoja" päiviä, niin reservissä on paljon tarjoiltavaa kun seuraava kierros starttaa. Tallikaveritkin omaavat ihan mukaavat mahdollisuudet Bristolissa, joten katsotaan kuinka monta SHR:n nelipyöräistä kiskaistaan toista kiekkaa jauhamaan
Putoamisvaarassa olevista juuri Custer omaa panokset yllättää eikä hänellä ole mitään menetettävää; ratana jollei hurjasteli ylenpalttisen riehakkaasti BMS:llä, on hänellä ihan oikeat rahkeet lentää jatkoon vaikka tarvitsee tietysti muiltakin pientä vipuapua. Byronin suhteen voi olla hiukan pettynyt, kun hänellä on kuitenkin vyöllään jo muutama kausi ja toinen Knausin kanssa, voitto Daytonan ovaalilta toki teki todella paljon asiaa ollen hänen uransa eka voitokas turnee sekä otti sitä painetta poies - siltikin jokseenkin kuitenkin ajaa välillä aika hämyssä ja toisinaan taas paremmin, mutta mediaaninen suorittaminen on laahustava ja näkymätön. DiBenedetto lähti paukkuen kauteen ja olin antamassa miehelle todellista yllätyssaumaa mutta ei vain oikein ole liikkunut mihinkään suuntaan; eka kausi vasta Woodilla ja ei vielä olla missään pakkoraon maussa menestyäkseen, mutta tämän kauden osalta tulee kyllä pakkovoitto melkein jos meinaa mennä jatkoon.. Hänen onnekseen se on Bristolissa jossa meinasi jo viime kaudella #95 autolla voittaa joten ei kaukana tällä kalustolla tule tämä olemaan jos ajaa lailleen kuinka osaa. Blaney on ehdottomasti Pensken kuskeista se, jolla jäi jotakin täysin ovenrakoon kun tallikaverit ovat ajaneet erittäin hyvin, jopa paremmin mitä odotettiin runkosarjan lopun jälkeen. Blaneylta vaan autosta on puuttunut vauhtia ja siksi hänen mahdollisuutensa tehdä asian eteen kaikki mahdollinen, on BMS:llä joka ratana ei voisi tulla hänelle parempaan paikkaan, mutta luodinkestävyyttä ei ole saavutettu ja pakkorako on milteinpä vain voittaa kisa joka on kaikkea muuta kuin helppoa Bristolissa. Toiselle kierrokselle selvitessään hänen mahdollisuutensa paranevat huomattavasti, mutta käänteisesti tämä ensimmäinen voi olla se tunkki johon tiimi kompuroi.
Ekan kierroksen finaali ei voisi siis huipentua lainkaan paremmin kuin Bristolissa, jonka jälkeen kaksitoista parasta jatkaa. Asiat myös viivan yläpuolella ovat tiukassa ja ottaen radan huomioon, niin ei olisi yllätys jos putoavien joukko sattuisi vielä myllääntymäänkin tiukkuuden vuoksi noilla leveysasteilla. Bristolia kohti, joka ajetaan lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kruunujalokivenä kannattajille. Kuten todettu, niin kimalletta, tapahtumaa ja sekä suihkuja kipinöivää tempperamentista puhumattakaan saattaa olla matkalla lähettimistä kotikatsomoihin!