NASCAR 2020

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2776
Vieläkös "Craftsmans Truck Series" on jossain voimissaan, eli avolavasarja? Taitaa kertoa jotain mun tilanteen ajantasaisuudesta kun Craftsman Truck series ja Arca Remax vielä ovat kielen päällä niminä.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
460
Vieläkös "Craftsmans Truck Series" on jossain voimissaan, eli avolavasarja? Taitaa kertoa jotain mun tilanteen ajantasaisuudesta kun Craftsman Truck series ja Arca Remax vielä ovat kielen päällä niminä.
Kyllähän avolavat hakkaavat rataa voimissaan ja elämäniloissaan samaa rataa kuin ennenkin, mutta nimi on muuttunut Gander Outdoor Truck Seriesiksi ja välissä oli Camping World Truck Series :) Itse asiassa viime kausina johtuen juuri tiukista rajoittavista tekijöistä kuinka paljon pääluokan kaverit saavat rundia heittään alaluokissa, on näistä lähtenyt selvästi potentiaalista ja inspiroitunutta, voittamiseen tottunutta kävijää ihan ylöspäin hissiliikkeellä Nassussa vaikka edelleenkään mitään megastaroja ei ole kypsymässä tälläkään hetkellä. GOTS:n vahvuus on kuitenkin sarjana silti edelleen näiden konkarikuljettajien luoma pohjalevy ja kipsi, joka asettaa nuorille jannuille aika tiukkaa haastetta ja pärjätäkseen pitää voittaa juuri näitä kavereita. Ihan samaa ei ole kuin Craftsmanin aikana kun kuskeja oli viidessäkymmenissä ajamassa voitosta viikoista toisiin, mutta nyt on vakio-kokoaikaisia nuorista hieman/enemmän kokeneenmpaan mutta ei mitään ihan jalkaa hautaan asti tyrkyllä olevia enää näillä nurkin :D

-------

Doverissa oli riemun päivä viime sunnuntaina Harvickin maalatessa kisan jälkeen donitsia kovillekkin kisan aikana joutuneelle betonikerrokselle täysin dominanttisen esityksen jälkeen! Jos lauantaina track barin kanssa oli ongelma joka toi sijan neljä uuniin tuolloin, niin päivää jälkeen samalla radalla täysin maisemaan meni kärjessä, yli 200 johdettua vähän yli kolmesta sadasta kiekasta, osiovoitot kummastakin lohkotuksesta, voiton boonukset ja siihen päälle runkosarjan mestaruus joka valmistui tuon suorituksen jälkeen. Yhteensä tällä hetkellä 57 lisäpistettä aloitukseen ja se on aikamoinen neuvotteluvaltti läpi p-pelien tuollaisenaan, puhuttakaan jos (ja sopii) tullakseen lisää tuota kasvattamaan vielä. Kaikki on ikään kuin jo pedattu finaalia varten, mutta mennään ihan katkokävelyä ennen kuin ollaan Phoenixin vknlopun kietaisilla. Tuo Doverin voitto oli kauden seitsemäs, uran 56:s ja tuolla hän jakaa sijalla yhdeksän Kyle Buschin kanssa kaikkien aikojen listassa. Hienoa!

Ihmetystä ei sinällään aiheuttanut Truex Jr:n kakkostilat kummastakin kisasta, mutta vaan hän on jo perillä tavoitteessaan ja on juuri parhaimpaan suoritukseen tuon verran peräsimessä kärkeä, 2,5 sekuntia sunnuntaina lopun stintissä ja Hamlinille lauantaina ohitetuksi tuleminen kisan loppupuolella rallicrossiin siirtyneen auton kanssa, joka ei tainnut yhtäkään kaarretta eikä ulostuloa olla menemättä poikittain edes hiukan, ja hän johti kisaa ennen tuota ohitusta ihan mukavastikin. Hän on ajanut viime aikoina paikkaan katsomatta hyvin, mutta onko tämä sitten jo eteen kirjoitettua valumaa jota mahd. pullarit tuottavat tullessaan Daytonan jälkeen ja kaikki on pelissä jota hiemankaan irti ylimääräistä saadaan, niin jäämme todistamaan tätä. Tämähän tulostaso kyllä riittää, mutta juuri voittojen vähyys ja mahdolliset huonommat kisat eivät jätä paljon pelivaraa kierroksille ensimmäisen jälkeen ja sekin kuitenkin pitää kunnialla hoitaa.

Hamlin voitti lauantaina kisan, mutta sunnuntaina ei ollut kuin haamu ratin takana ja herätti jokseenkin suurtakin kummastusta (ongelmien kanssakin) miksi hän jäi noinkin paljon kärkivauhdista ihan vihreälläkin lipulla, kun la meni kiskoilla ihan selväänkin voittoon lopulta ehdottomasti ratasen parhaalla autolla. Kyle Buschin kohdalla mestaruuden puolustaminen alkaa vaatia ihmetekoja ja vaikka lauantaina Doverissa aivan alussa kisaa ajoi hyvin niin siltikin jokseenkin paistamattomaksi makkaraksi jäi; ja sunnuntaina hänkään ei aivan saanut lyötyä tiskiin sitä viimeisintä spurttia ja jäi kympin ulkopuolelle. KyBun kohdalla kuitenkin p-peleissä on jo kertaalleen ajettuja ratoja mukana, joten ne saavat käydä auton säätämiseen menevistä harjoitteluista.

Jimmie Johnson heitti sijat 3. ja 7. Doverista, joka antoi hänelle mahdollisuuden taistella paikasta Auringossa, hänen pahin kilpakumppaninsa pullareihin on hänen tallikaverinsa, W. Byron joka hänkin pystyi Doverin kakkosessa neljänteen tilaan ja on pisteissä muutaman napsun JJ:tä edellä, DiBenedettonkin ollessa alle kympin piässä edellä. Nämä kolme ovat oikeastaan ainoat konkreettisesti paikasta/-koista) jatkokaudelle taistelevat jollei ketään takaa tule voittamaan Daytonassa runkosarjan finaalia, kun JJ:n takana olevat Erik Joneskin on hyvin pitkälti menettänyt jo teoreettisetkin mahikset päästä pleijareihin, omaa pienen siivun päästä mutta tarvitsee kyllä voiton suoralta puheelta.

Tulokset kakkoskisasta hirviömaililla: https://www.nascar.com/results/racecenter/2020/nascar-cup-series/drydene-311-2
Pistetilanne ennen finaalia r-sarjaan: https://www.nascar.com/standings/nascar-cup-series/

Seuraavaksi sitten lauantain ja sunnuntain väilisenä yönä runkosarjan finaali Daytonassa ihan ovaaliversiona. Tämän jälkeen mennäänkin sitten kauden kliimaksin eteisaulaan josta matka jatkuu töyssyisenä ja kovatahtisena pitkin 'pelejä kierros kierrokselta. Daytonassa tosiaan tätä ennen ratkaistaan viimeisten mukaan junaan saapuvien mohikaanien henkilöllisyydet ja kun superspeedwaysta puhutaan niin arvaamatonta kyytiä saattaa ajeluttaminen tuottaa koko pakan edeltä, kun niin moni voi mennä vain kahva edellä, mutta monen pitää vain ajaa tuolla tavalla voittaakseen ja joidenkin taas täytyy olla skarppina samaan aikaan tuodakseen ainakin osiopisteitä ja siitä mahd. voittoon kurkottaen.
 
Viimeksi muokattu:

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
460
inset00-R16-NCS-Grid.jpg

Jokseenkin erikoisen rauhallista oli viimeistä run'sarjan kisailua heiteltäessä Daytonasta, mutta kyllähän siinä kisan loppupuolella jälleen oli parran pärinää ja isohkoja kolareita panosten noustessa. William Byron oli ihan bubble-kuvion keskiössä, mutta voiton tuodessaan ekaa kertaa Chad Knausin ohjailuttaman tiimin auton ratissa, tämä tarkoitta lisäpisteiden lisäksi varmaa pudotuspelipaikkaa ihan hienosti ajetun kisan lopun kliimaksissa jossa ajeli ihan veteraanina ylitse maaliviivan ja voittoon pitäen draftikaverit kaikki pihdeissään. Jatkoonmeno tarkoitti Jimmie Johnsonin tippumista toista vuotta putkeen p-peleistä ja uran viimeinne kausi ei saa teoreettista mahdollisuutta kisata siitä pytystä laisinkaan, mutta silti hänellä ne samat kymmenen kisaa edessään on kuin muillakin; siltikin sitä mitä jos Darlingtonin (koronatauon jälkimainingeissa) kilpailun kolaroiminen ensimmäisen osion viimeisellä kierroksella ja siitä tulossa tulleiden kymmenen lisäpisteen menetys oli juuri se erotus, joka maksoi marginaalipelissä finaalissa. DiBenedetto vuorostaan selvisi sen verran suorassa Daytonan ovaalilta jatkoon, että oikeastaan ansaitsikin jatkopaikkansa sitten kuitenkin vaikka Johnson oli hyvä kisassa, mutta hänen kohtalokseen koitui isohko ja voittoon kykenemätön kaara siitä tulleiden vaikuttimien johdosta vaikka maaliin hinautuikin. Myös Erik Jones ei saanut palkintoa pelata pleijareissa kolaroituaan, mutta hänen tilanteensahan vaati sitä pakkovoittoa. Kovalla asenteella kisassa mukana ollut Ryan Newman oli reissin päätyttyä isohkon jälkikatsauksessa tulta ja tuppuraa eikä Tyler Reddickin ajotapa mielittänyt häntä alkujaankaan joka starttasi tämän halkokasallisen autoja kiinni kylki toisessaan -melskeen.. Hänen mahdollisuudet olivat kanssa pakkovoitossa ja siksi Daytonan/Tallun kaltaiset paikat antavat kyllä vielä toivonkipinän repäistä se, koska mahikset ovat samaa venettä muun porukan kanssa - jos ei aina täysin samat - niin lähempänä kuin missään muualla. Tämä kattaa sekä pienemmät tiimit että pakkorakoon ajautuneet rattisankarit, jos voitosta tekee tiukkaa monesta syystä. Tulokkaista ainoana pleijareihin matkasi Cole Custer, joka teki hänestä myös vuoden tulokkaan ja onha tuo Kentuckyn voitto iso juttu - sekä se, että mies ja koko tiimi on ollut kauden toisella puolikkaalla yllättävänkin kypsän tekemisen äärellä ja pieniä mahdollisuuksia pärjätä ainakin toiselle kierokselle asti on olemassa :)

Kevin Harvickin Daytonan kisa oli kyllä kaikkea paitsi hyvä, mutta panokset ovatkin jo Darlingtonin pudotuspeliavauksessa ja runkosarjan voiton myötä kokonaissaalis pisteiden muodossa on +57. Tuolla pystyy jo pelivaraan ja Denny Hamlin lähtee pleijareihin kymmenen pisteen päästä hänestä. Hamlin oli kolmas lopulta DIS:llä ja KH vuorostaan oli kahdessakin eri kylkimyyryssä mukana ja lopulta auto raahautui maalia kohti aika surkessakin kunnossa, mutta kuten sanottua niin nyt se ajaminen sitten toden teolla alkaa. Kese lähtee kolmannelta paikalta 28 pisteen päässä Harvickista ja pisteiden valossa kuitenkin hivenen yllättäenkin selviytyi voittajana tiimipomovaihdoista Penskellä ennen kauden alkua vaikka kuljettajana ainakin kokemuksellisesti onkin tallin se lippulaiva ukko, mutta kun ajattelee niitä epävarmuustekijöitä joita ennen kautta ja sen aikanakin oli olemassa, niin mielestäni palautui jostakin loisteen ja harmaan välimaastosta takaisin vakavasti otettavaksi kontenderiksi.

Daytonan tulokset: https://www.nascar.com/results/racecenter/2020/nascar-cup-series/coke-zero-sugar-400/stn/results/

Sarjatilanne pudotuspeleihin: https://www.nascar.com/standings/nascar-cup-series/

Darlingtonista alkaa ensi sunnuntaina pudotuspelejen ensimmäinen kierros ja tuollahan radalla ajettiin kahdesti jo aikaisemmin kautta. Tämän jälkeen kierros jatkuu Richmondiin josta se johtaa Bristoliin 1. kierroksen finaaliin - ja kuten voi päätellä, niin tämä kierros (vaikka osittaisesti paljon on omissa hyppysissä) niin on paljon helpompi pienellä pelivaralla, mutta voitto tietysti tekee kaiken erilaiseksi. Ei muuta kuin jälleen jännittelemään vuoden sitä kiivainta ja kovinta ajonäytöstä, joka kyllä vuosi vuodelta on näyttänyt sen, että kenellä kulkee, niin tie vie melkein jo valmiiksi pleijareiden huipennuksen porteille mutta mitään ei saa etukäteen kuuluttaa - onhan myös päinvastaisiakin signaaleja toisinaan kaiunnut :) Darlington ensi sunnuntaina!
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
3721
Sijainti
Helsinki
Kauden loputtua julkaistaan ensi vuoden kalenteri.

Ensi vuodelle tulee vaihtelua. Roval- ja Road Course-kisoja voisi olla max. viisi kappaletta. Daytonan kahdesta ovaalikisasta ei luovuta.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
460
Darlingtonin playoff-avajaisissa näytti jo silleen, että kahden väliseksi kaupanteoksi olivat talkoot päättymässä kun Elliott ja Truex ajoivat muilta karkuun sekä mittelivät vastakkain kenelle Southern 500 pyttyä ollaan jakoon laittamassa - legendaarinen kisanimike oli saamassa legsun päätöksen ja niinhän kävikin, mutta vain kummatkin päätyivät seinään ohitustilanteessa. Truex lähti ohi, mutta tilaa ei ollut kaarteeseen tulossa "clearata" toista ja näin klippauksen jälkeen kummatkin saivat paljon enemmän kuin Darlingtonin viivaa autoihinsa. Vaikka kummankaan hyvin edennyt siihen pisteeseen asti kisaa päättynytkään, jäivät he kauas niistä sijoista joista he ajoivat kun keltainenkaan ei jäädyttänyt rataa tämän kolarin jälkeen. He jäivät lopulta sijoille 20. ja 22. Tämä tarkoitti että heille tuli paljon lisätyötä ainakin ensi viikonlopun kisaa varten Richmondiin joka oli myös CE:n kirjoissa aika alakastissa huonon menestymisen takia siellä ja kun Bristoliin matka ekalla kiekalla päättyy, niin muuttujia ja kuoppia tuli olan eteiseen heittämällä enemmän puhistettavaksi.

Toisten särmikäs ajo avaa toisille ovia ja en ikinä kyllä kisan vaihtuessa yli puolen välin olisi voinut uskoa että Harvick vie kisan nimiinsä.. Häntä oli kieltämättä kahdesti se kuuluisa JJ:n kultainen hevosenkenkä tullut bumerangina nyt hänen haltuunsa reissin edetessä, kun kumpikin pitkän matkan varikkostrategia onnistui keltaisten - tai juuri oikeaan aikaan - tulemisen ansiosta. Auto oli jossain, parhaimmillaan, sijojen 5-8 välissä, mutta kun voittaa paljon niin nämä voitot tekevät siitä automaattisesti paikkansa ansaitulta kilauttaa kauden kahdeksatta voittoa nimiinsä ja vielä tuolla tyylillä; autokin oli juuri sen verran hyvä viimeisellä osuudella että tuo voittaminen ylipäätään onnistui, eli Rodney Childersin maaginen vitsa oli tuonut kierroksia pyttyyn silloin kun Harvickista jälleen sitä closurea kehkeytyi :) Uran 57:s voitto, kolmas tällä radalla ja toinen 500:n. Mikään hätähän ekalla kiekalla ei ollut, mutta voitolla suoraan toiselle kierrokselle ja lisäpisteet päälle, niin jälleen voi ruveta katselemaan jo eteenpäin mitä on tuloillaan, kun ei edes teoreettisesti tarvitse murhetta jatkoon menemisen osalta pelätä. Kohti siis Richmondia ja katsomalla myös tallikaverien perään kun kaikilla kolmellakin on hyvät mahkut jatkaa KH:n kanssa toiselle kierrokselle!

Toiseksi ajaneen Austin Dillonin ennen kisaa antama preptalkki ei ollut revittynä mistään pystymetsän sisuksista saatettuna rinnan kohottamisena auton ja tiimin vahvuudesta, vaan kyllä #3 oli kova luu päihitettäväksi kisan loppupuolella, mutta juuri ja juuri #4 auto oli sen verran nopeampi että ruutulippu tuli ennen eteen Dillonia. AD ja RCR antoi pienenmuotoisia varoituksia kunnostaan kauden aikana, mutta toisaalta jos katsoo mediaanista sijoituskuntoa niin hän ja Kevin ajoivat aika samoilla sijoilla läpi haastavan, raastavan ja hermoja kurittavan Darlingtonin reissin, mutta loppupuolella sijat kokivat muodonmuokkauksen ehd. paljon paremmaksi. Eli hän voi olla se villi kortti joka jatkaa ekalta kiekalta eteenpäin vaikka moni on hänelle jo antamassa historiankin puitteissa hanskaa. Jotenkin silti on ihan hyvät fiilarit kaverista, mutta siitä huolimatta vaikka Richmond menisikin ihan hyvin niin Bristol saattaa nostaa tien pystyyn jos siihen tulee, mutta katsotaan mitä #3 tiimi taikoo.

Kisan tulokset: https://www.nascar.com/results/racecenter/2020/nascar-cup-series/cook-out-southern-500
Sarjatilanne (RIRin jälkeen tarkempaa pistetilannetta tauluun raapustetaan): https://www.nascar.com/standings/nascar-cup-series/

Denny Hamlin oli kauan kiinni aivan top-3 paikassa, mutta epäonnistunut varikolle meneminen vihreän lipun alla sekä aikatappiot tulleesta lisäkierroksesta, sammutti hänen siihen asti raiteilla edenneen kisansa junnaamaan kuin paikallaan vailla apuvoimia tai vetoa paremmasta - siitä huolimatta ajelua oli tämän tapahtuessa paljon vielä otettavissa mittariin ja aikaa oli päästä osingoille. Kuitenkin ruuhkaan joutuessa oli moni muukin ollut samoissa vaikeuksissa ja ilm. juuri väärään aikaan #11 auto otti hieman takapakkia, loppusijan oltua se sama josta hän oikeastaan lähti viimeiselle kolmannekselle ja neljännekselle. Brad Keselowski palautui rengasrikon jäljiltä 11:sta sijalle joka oli jokseenkin aika jättipelastus. Joey Loganon kolmas sija oli parasta JL:ää pitkään aikaan ja vielä autolla, jossa peräluukku oli junnattu aika pahastikin sisälle, myös William Byronin viides tila oli paljon parempi jolla hän ajeli läpi kilpailun ja paransi loppusijoitustaan mahdollisesti tulossa olleeseen kilpailun päättymisen maaliin tuloon melkeinpä eniten koko radalta ellei eniten, koska hän ajeli sijan 15-18 tuntumassa lenkin kiertäessä.

Tippumisvaaraan ovat ajautuneet Clint Bowyer, Cole Custer, Matt DiBenedetto ja Ryan Blaney. DiBenedetton sekä Blaneyn kisat olivat lady in blackilla aivan karmivasti vihkon sivuille mennyttä, joten ainakin panoksia on ladattu seuraavaan kisaan. Bowyer vuorostaan jakaa tuota sijaa ja sjoitusta ylempää, tallikaveri AricAlmirolan kanssa; SHR:n kolmikko sijoittui sijoille 9, 10 ja 12. AA, CB ja CC - tuossa järjestyksessä. Tuonkin takia voi olla ihan positiivinen että mahdollisesti myös tämän kolmikon matkanteko voi jatkua tämän kierroksen jälkeen. Edessä viivaa on Kurt Buschia, Kyle Buschia ja William Byronia heti lähellä, joten helppoa ei tuli mutta uskon ainakin kahden SHR:n auton olevan KH lisäksi kakkosroundilla.

Richmondilla, lyhytradalla, Virginiassa jatketaan ajelua ensi lauantain ja sunnuntain välisenä yönä, kun kierroksen 2/3 reissi pyörähtää tulille!
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
460
Pistetilanne ensimmäisellä kierroksella 2/3: 1. Harvick (voitto), 2. Keselowski (voitto), 3. Hamlin (-21), 4. Logano (-34), 5. Truex Jr. (-47), 6. Dillon (-49), 7. Elliott (-57), 8 Bowman (-58), 9. Ky. Busch (-67), 10. Almirola (-78), 11. Ku. Busch (-78), 12. Bowyer (-82) ////////

Tippumisvaarassa: 13. Byron (-85), 14. Custer (-90), 15. DiBenedetto (-107), 16. Blaney (-109).

Richmondin tulokset: https://www.nascar.com/results/racecenter/2020/nascar-cup-series/federated-auto-parts-400/stn/results/

Keselowski ajoi keltaistamattoman (kisatilanteessa) Richmondin kisan voittoon selkeästi, kuin oli myös luvannut, eli dominointia ja uudesti näyttää kaveri syntyneen taas ratin taakse. Tämä oli nyt toinen tai kolmas kisa putkeen RIR:llä kun kilpailussa ei oikeastaan tapahdu kuin puhdasta vihreä lippu skeneä ja mittelöä puhtaasti autot autoja vastaan; tiimit tekevät sitä samaa varikolla. Erikoisesti myös lyhytratojen kesken tätä tittelöintiä tapahtuu, kun alkuun ykkönen oli Bristol, sitten Richmondi vähän aikaan, Martinsville hallitsi kauan ja nyt kiertueen jatkuessa Bristol näyttää jälleen olevan se tapahtumarikkain näistä kolmesta :) Tälläiset kisat ovat hyvän auton tullen herkkua Keselle, joka alkuaikoina tuli tunnetuksi hyvänä taktisten vetojen vastaanottajana ja oman panoksensa radalle jättäjänä hyvin tuloksin, nyt vuorostaan hän enemmänkin nauttii aika pehmeästä kyydistä läpi kisan vaikkei yhtään perännytkään edelleen vaikka tulisi taktista/strategista liikettä tai kisa olisi muuta kuin jouhea joka suunnasta. Voitto tarkoitti RIR:llä ekstrapisteitä ja helpon finaalin tällä kierroksella Bristolissa, joka hänelle on ratana myös hyvä. Kisan jälkeen sanoi, että jos finaalissa on (top4) niin tämä auto Phoenixiin, joten luottoa on tähän autoon jota ei myöskään burnouteilla kisan päätyttyä mekastettu säästämisen vuoksi.

Truex Jr. oli toinen ja voiton kiertäessä hänen ympärillään kehää ja hänen tehdessä samaa hakiessa sitä, hän kykenee silti ajamaan tosi tasaisesti läpi joka viikonloppu, ajaen voitosta vaikka jäisikin hieman tavoitteestaan niin pienen pieni matka on enää siihen; voitto on periaatteessa jo ovella mutta executioni ei ole ollut aivan läsnä vielä siihen eikä hän ole ihan niin dominoiva ollut jolla sinne vain mentäisiin. Suunta on hyvässä malllissa. Austin Dillon jatkoi hyvää ajoaan oltua neljäs ja on jo pientä paukkua järjestelemässä ekan kierroksen jälkeen jatkaessaan, mutta Bristol on vielä edessä - mutta itse olen kyllä tiimiä hyvänä aikana pitänyt 8-12 tiiminä, mutta nyt voi olla tarjolla vielä parempaankin. Katsotaan mitä tulee. Myös Chase Elliott onnistui kiirastulessaan ajamaan erinomaisen reissin paikassa, joka on ollut hänelle vuosien saatossa tervanjuontia, ollen viides. Kyle Busch sinnitteli läpi kisan tullen maaliin kuudentena, mutta vaikka luultavasti ajaakin Bristolin jälkeen jatkoon, niin edelleen himmeillä korteilla pelaa ja saattaa vain olla realiteetit tässä nämä; mestaruus vain antaa odotusarvoja muihin viime kaudelta, mutta sielläkin se voitto finaalissa toi pytyn: sitä ennen hän ei ollut pystynyt voittamaan sitten alkukauden tuota sesonkia ja nyt ollaan siinä jalanjäljillä. Nyt ei ole myöskään harjoituksia eikä aika-ajoja, jotka on laskettu heidän tappiokseen. Korkealle tähtäävät ja ajoittaisia kirkkaampia jaksoja on tullut, mutta Kyllin ajoa katselevat ovat varmasti kanssa huomanneet että siitä vain sitä mojoa puuttuu, ei kameroissa juurikaan ja ohittamis karusellia ei tarjoilla kuten kulkiessa paremmin. Laskuista ei silti saa jättää ulos vaikka mitkä oddsit olisi läväytetty kasvoille, kun on eräitä Nascarin parhaita 2000-luvulla ja eri toten, -10-luvulla.

Harvick ajoi juuri seitsemänteen tilaan Richmondissa, joka paikkana tuttuna on ennenkin kisasta RIR:llä ajettu. Ei huono auto, ihan kivaa menoa tuoreilla renkailla mutta pitkillä juoksuilla hiukan raahasi ja kärjen vauhtiin ei ollut vain asiaa tällä viisiin. Siltikin näiden ollessa niitä "huonoja" päiviä, niin reservissä on paljon tarjoiltavaa kun seuraava kierros starttaa. Tallikaveritkin omaavat ihan mukaavat mahdollisuudet Bristolissa, joten katsotaan kuinka monta SHR:n nelipyöräistä kiskaistaan toista kiekkaa jauhamaan :)

Putoamisvaarassa olevista juuri Custer omaa panokset yllättää eikä hänellä ole mitään menetettävää; ratana jollei hurjasteli ylenpalttisen riehakkaasti BMS:llä, on hänellä ihan oikeat rahkeet lentää jatkoon vaikka tarvitsee tietysti muiltakin pientä vipuapua. Byronin suhteen voi olla hiukan pettynyt, kun hänellä on kuitenkin vyöllään jo muutama kausi ja toinen Knausin kanssa, voitto Daytonan ovaalilta toki teki todella paljon asiaa ollen hänen uransa eka voitokas turnee sekä otti sitä painetta poies - siltikin jokseenkin kuitenkin ajaa välillä aika hämyssä ja toisinaan taas paremmin, mutta mediaaninen suorittaminen on laahustava ja näkymätön. DiBenedetto lähti paukkuen kauteen ja olin antamassa miehelle todellista yllätyssaumaa mutta ei vain oikein ole liikkunut mihinkään suuntaan; eka kausi vasta Woodilla ja ei vielä olla missään pakkoraon maussa menestyäkseen, mutta tämän kauden osalta tulee kyllä pakkovoitto melkein jos meinaa mennä jatkoon.. Hänen onnekseen se on Bristolissa jossa meinasi jo viime kaudella #95 autolla voittaa joten ei kaukana tällä kalustolla tule tämä olemaan jos ajaa lailleen kuinka osaa. Blaney on ehdottomasti Pensken kuskeista se, jolla jäi jotakin täysin ovenrakoon kun tallikaverit ovat ajaneet erittäin hyvin, jopa paremmin mitä odotettiin runkosarjan lopun jälkeen. Blaneylta vaan autosta on puuttunut vauhtia ja siksi hänen mahdollisuutensa tehdä asian eteen kaikki mahdollinen, on BMS:llä joka ratana ei voisi tulla hänelle parempaan paikkaan, mutta luodinkestävyyttä ei ole saavutettu ja pakkorako on milteinpä vain voittaa kisa joka on kaikkea muuta kuin helppoa Bristolissa. Toiselle kierrokselle selvitessään hänen mahdollisuutensa paranevat huomattavasti, mutta käänteisesti tämä ensimmäinen voi olla se tunkki johon tiimi kompuroi.

Ekan kierroksen finaali ei voisi siis huipentua lainkaan paremmin kuin Bristolissa, jonka jälkeen kaksitoista parasta jatkaa. Asiat myös viivan yläpuolella ovat tiukassa ja ottaen radan huomioon, niin ei olisi yllätys jos putoavien joukko sattuisi vielä myllääntymäänkin tiukkuuden vuoksi noilla leveysasteilla. Bristolia kohti, joka ajetaan lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kruunujalokivenä kannattajille. Kuten todettu, niin kimalletta, tapahtumaa ja sekä suihkuja kipinöivää tempperamentista puhumattakaan saattaa olla matkalla lähettimistä kotikatsomoihin! :)
 
Ylös