NASCAR 2020

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
454
Olipa mielenkiintoinen kisa iltavalaistuksessa Martinsvillessä, kontakteja mutta rehtiä kilvanajoa sekä mielenkiintoisesti elänyt pakka läpi taiston. Sinällään kun miettii kuinka päin takalistoa JGR:n kisa meni tallina - kiitos huonon alun jääkirkkaan liukkaan pinnoitteen päällä ilman harkkoja - radalla johon auto dialataan kiinni viikonlopun aikana, ei kisan sisällä, oli esimerkillistä kuinka MTJ:tä oltiin kisan puolivälissä ohittamassa kierroksella ja silti viidensadan kierroksen jälkeen hän voitti neljällä ja puolella sekunnilla :D Onhan toki viime aikoina ollut jo puhetta että otteet Truexilla on parantuneet ja viime kisan kauden eka top-5:n muuttui nyt kauden ensimmäiseksi kisavoitoksi, mutta yllättynyt olen kuinka hän kykeni niitä samaisia kiusaa tekeviä tuulimyllyjä vastaan kääntämään tilanteen itselleen näin edukkaaksi ja auto lensi ruutulipulle toiseen peräkkäiseen M'villen voittoon. Se kun omat tallikaverit ja ylipäätään kaikki Toyotan kuskit olivat vähintään kierroksen perässä ja ei parempana sijaa 19:sta, oli tämä näytös jotain tuulesta tullutta ja sinne palautunutta! Jimmie Johnson, joka ajoi loistavan puolikkaan kisasta (voittaen toisen osion), mutta hyytyi lopulla sijalle 10., oli MTJ:tä ohittamassa kierroksella ennen osion päättymistä ja Martin selviytyi (taisi olla se kuuluisa guts and glory moovi). Hän eräässä vaiheessa myös kolisteli BLM-autolla kisaan lähteneen Bubba Wallacenkin kanssa (joka oli hienosti lopulta 11:sta - kutsui kisaa ennen starttia elämänsä isoimmaksi) joka johti etukulman ohentamiseen varikolla, mutta auttoi jarrua viilentymään oikeassa nurkassa tämän johdosta kun tuuletus tuli suoraan tuulta vasten. Truex Jr. tuli siis nopealla aikataululla takaisin kärkitohinoihin, mutta oikeastaan runkosarjan lähestyessä puoltaväliä, tämä oli jo odotettu tulema.

Jos JGR:n päivä kokonaisuutena täytti epäonnistumisen tunnusmerkit, toista käsikirjoitusta opukseen väsättiin vieruspilttuun ampaisseista Pensken pojista, jotka tekivät kilvanajosta aika hakkelusta aika ajoin joskaan hekään eivät Toyotan yhden auton ihmeelle voineet laittaa suksea eikä syveä eteen lopussa. RGR:n juna tuli maaliin sijoilla 2-4, järjestyksessä: Blaney, Kese ja Logano. Kesen ja Blaneyn ajo heti alussa, ilman harkkoja suoraan kisaan hypätyllä versiolla Nassun lyhytradalla, oli täysi painajainen mutta mielestäni tämä antoi perspektiiviä Truexin lisäksi näille kahdelle että minkälainen auto oli hyvä olla ja minkälaista ei - ruuhkassa viatkin ajettavuudessa tulevat helposti pintaan. Heidänkin tilanteen teki se oudoksi, että ensimmäisen osion voittanut Joey Logano ajoi ihan eri maailmassa heihin verrattuna alussa, mutta lopulta saivat kiinni karanneen tallikaverinsa ja väänsivätkin mukavan kilvan kalkkiviivojen hamuessa lähemmäs noutajaansa.

SHR:n autot kärsivät patteriongelmista kisan aikana ja taisi Custer mukaan lukien olla kaikki neljä samassa tilanteessa. Harvick aloitti hyvin ja kuten oli odotettua, rupesi hänen kisansa toden teolla pääsemään vauhtiin kisan puolivälin tienoilla viileällä, valaistulla radalla (ollen parhaimmillaan kolmantena) mutta kisan loppupuolella hävisi kyllä veto autosta ihan totaalisesti ja KH tuli maaliin kierroksen kärkeä perässä, sijalla 15. Vauhdin kestäessä hän olisi onnistunut ajamaan sen kiitettävän M'villen kisan, ollen jossain 5-10:n välillä mutta nyt laukkasi valitet työkalu alta ja kyllä tekniset ongelmat hieman saattoi painaa harteilla menohaluja. Clint Bowyer ajoi vahvasti eräässä vaiheessa, mutta ongelmat auton käytöksen kanssa tekivät jäynää - viiden hänet sijalle 17. Almirola keskeytti patterin vuoksi ja Custer jäi kuusi kierrosta kärjelle sijalle 29., mutta tämä oli hänen ensimmäinen Cup-autoilunsa Martinsvillessä.

Muista mainittakoon, että Matt Kenseth hakee uomaansa ennen kuin odotettua virkoamista saattaa tapahtua ja Martinsvillen 23. sijan lisäksi muistiin jäi tilanne kisasta jossa kaikki hänen perässään kaarteessa olleet 3-4 autoa työnsivät toisiaan ja siten myös häntä nopeampaan kurvivauhtiin tai pois edestä :) Trulli-juna vaihtui Matti-junaksi. Erik Jones vastasi varmasti kisan komeimmasta "destruction derby"-lookista, kun auton konepeltikin oli kaarevasti ylhäällä - Jeff Gordon ilmoittikin huumorilla erään keltaisen jälkeen selostamosta, että vaikka EJ aiheutti toisen pyörähtämisen, ei hän vain näe toista autoa tuon kummun takaa. Alex Bowman ajoi kuudenneksi, mutta pidän sitä jonkinlaisena puoli-ihmeenä myöskin, koska mielestäni monessa kamerataltioinnissa radalta hän sinkoili niin monesta autosta osumamittarin rouheasti noustessa, mutta taidolla selvisi olematta rikkomatta autoaan - renkaista puhumattakaan - ja vauhti oli kyllä ihan kohdillaan kuitenkin.

Kisan tulokset: https://www.nascar.com/results/racecenter/2020/nascar-cup-series/blue-emu-maximum-pain-relief-500/stn/results/

Seuraavaksi ensi sunnuntai-iltana kilpailut jatkuvat Homestead-Miamissa, joka nykyaikana monelle kannattajalle aiheuttaa luultavasti jokseenkin erikoisen tripin, kun entiset nostalgiset mestaruusjuhlat vaihtuvat tuiki tavalliseen kisaviikonloppuun, mutta ehkäpä normaali pisteiden- ja voitonjako kelpaa vaihteeksi noiden monien pyttyjen jakamisten jälkeen vaikka varmasti tuolle halutulle paikalle mikä vain rata kelpuuttaisi itsensä puitteisiin katsomatta.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
454
Homestead-Miamissa oli likipitäen kolme tuntia yhteenlaskettuna aikaa kisatapahtuman aikana, jolloin ei auton autoa radalla kiertänyt salamoinnin ja ukkosen vuoksi, mutta aamutunneilla lopulta kisa Suomen aikaa pakettiin laitettiin. Denny Hamlin ravisteli pois Martinsvillen pettymyksen komealla voitolla ja tämä rata on hänelle kieltämättä ollut hyvä vuosien saatossa - joskin hän menetti mestaruuden tällä radalla jahdissa kymmenen vuotta sitten omaan ajovirheilyyn, mutta jälkikäteen lohdutuksena hän on saanut autonsa toimimaan radalla oikeinkin mainiosti. Kauden kolmas voitto kielii hyvästä tatsista kisata ja kieltämättä on ollut alkukaudesta erittäin hyvä etenkin viimeistelemään kisoja, jopa pieni yllätys, koska Hamlinin voitot tulevat yleensä pitkin kautta yksittäisissä sekvensseissä mutta viime kaudella tämä alkoi muuntumaan selkeästi suoraviivaisemman voittonälän puolelle. Chase Elliott kykeni haastamaan hänet lopussa, mutta ei lopulta päässyt kakkossijaa ylemmäs kolumnissa mutta ajoi hänkin hienon kisan. Ryan Blaney oli tapojen orjana jälleen siinä luukulla voittokamppailussa, mutta jälleen jäi hivenen siitä - kuitenkin kolmas tila varmasti ihan lämmittävä. Ehdottomasti koko kisan ehdoton yllättäjä ja oikeastaan todellakin jopa veteraanimaista ajelua osoittanut, #8 Tyler Reddick, oli kyllä päänkääntäjä hänen todella varmalla ajollaan ja neljäs tila oli ansaittu jos jokin. Hänhän on kahtena vuonna nimen omaan peräkkäin kirjannut mestaruuden juurikin hienolla ajolla Miamissa Xfinityssa ja nyt Cupissakin menohaluja oli kiitettävästi. Aric Almirolan viides tila SHR:llä oli hyvää antia ja kotikisassaan kykeni hän ajamaan todella tasapainoisen sekä vahvan kilpailun - sellaista jota häneltä voi parhaimmillaan odottaakin ja vaikka tuli Nascar-uran alussa tunnetuksi hyvänä lyhytratakuskina niin on mielestäni juurikin SHR:llä kyennyt olemaan puolentoista mailin väännöissä hyvä ja tietysti kalustokin antaa mahkut kisata erittäin hyvistäkin sijoista.

Kyle Busch oli kuudes, Austin Dillon seitsemäs (vahva panos RCR:ltä), Christopher Bell kahdeksas (kykeni ajamaan niille sijoille jolle hyvänä päivänä #95 voi ehdottomasti kantaa), William Byron yhdeksäs ja Brad Keselowski kymmenes. Kisassa oli pettymyksiäkin ja erityisesti Kevin Harvickin osalta meni toinen kisaviikonloppu putkeen hieman ja enemmän plörinäksi. Auto toimi kilpailun alkupuolella, mutta tapahtuman edetessä alkoi hivenen sahaaminen samoilla maisemakuvilla ja lopulta seinäosuma ja rengasrikko siivilöivät päivän valitettavan kauaksi kärjestä, sijalle 26. Pistejohto pysyi ja auto kyllä kulki ihan kiitettävästi mutta toinen kisaviikonloppu perään kun hommat eivät istuneet työkalupakkiin radan puolella. Jimmie Johnsonin trendi on ollut viime aikoina kohdillaan ja tämän radan piti ehdottomasti olla antamassa lisäboostia tuolle otannalle, mutta vaisu ilmestys oli kisasuoritus kaikkinensa eikä sellaista JJ:n tämän kauden iskussa oloa ollut havaittavissa tällä kertaa. Hän oli kuudestoista. Shokeeraavasti viime joulukuussa Cole Pearn siirtyi sivun MTJ:n tiimipomon paikalta (tuppaa tämäkin aina välillä itsellä kiireessä unohtumaan) ja tilalle tuli James Small; tästä syystä hommat ovat vähintäänkin kohtuullisen hyvin pelittänyt (ja se viime kisan voittokin) mutta nyt oli vaisu puolitoista mailinen ajatus #19 tiimiltä ja jäi jotenkin siitä keskiarvollisesta Truexin suorituksista pitkän matkan päähän. Hän oli lopulta kahdestoista eikä yllättäen saanut hilattua itseään kisan loppuvaiheillakaan kympin joukkoon ja paremmille sijoille. Nämä radat ja ohjelmathan ovat olleet tämän tiimin parasta antia välillä jopa näytöksellisestikin viime kaudet. Joey Loganon kisa meni myös pahasti persiileen ja hän jäi 27:ksi ongelmien täyteisen kilpailun saattelemana.

Kisan tulokset: https://www.nascar.com/results/racecenter/2020/nascar-cup-series/dixie-vodka-400/stn/results/

Ajot jatkuvat sitten seuraavaksi kauden toisella superspeedwaykisailulla Talladegassa juhannusviikonloppuna, sunnuntai-iltana. Aika villikorttikisa luvassa, mutta toisille myös iso mahdollisuus tällä todellisella Alabaman virstapylväällä. Toivotankin omasta puolestani tässä samassa syssyssä etukäteen hyvää keskikesän juhlamia kaikille lukijoille!
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
454
Darrell "Bubba" Wallace Jr. sai syystäkin paljon positiivista huomiota osakseen viime aikaisten tapahtumien johdosta Talladegassa, Alabamassa. Kisa siirrettiin sateen takia maanantaille ja Bubba sai ennen kisaa ja kisan jälkeen osoituksia positiivisia katsojilta (kyllä, 5000 silmäparia sai olla paikalla) ja ennen kaikkea kollegoiltaan varikolla. Vaikka itse "hirttoköysi" lopulta paljastui varikon liukuoven avaamiseen käytettäväksi "vinslaksi" helpottamaan ja jouheittamaan toimintaa sisävarikolla sekä oli jo käytössä kyseisellä ovella viime vuoden lopulla Talladegassa, niin toisaalta BW on kyllä aika mohikaani kun on murtautunut Nascariin aikoinaan ja itse asiassa paraati sinällään ei pahasta ollut vaikka alkuperäinen syy ei sitten kantanut loppuun asti, ja hyvä niin. Itse rikostutkinta viha-nimikkeellä FBI:n toimesta kuitenkin kuopattiin hyvin pian, kun totuus paljastui ja se laittoi Wallacen aika epämukavaan valoon. Siksi hänen vähän pakostakin oli pakko pitää kiinni tarinasta, että kyseessä oli silmukka joka ei ollut osoitettu hänelle eikä kenellekään muullekaan siinä mielessä vaan oli tosiaan ihan käytännön syistä paikoillaan missä oli, mutta oli silmukka siitä huolimatta. Viimeaikaiset tapahtumat tosiaan tietysti tekee tilanteiden tarkkailun ja ennakoimisen nuoralla elehtelyksi sekä pienestä epäilyttävästäkin toiminnasta saattaa otsikot viuhua isoilla riiheillä varustettuna - tavallaan kun mediaa seuraa, niin tätä tietä on ennenkin kuljettu ja jos on rotuja, niin on eroja - ja jos on eroja niin epäluottamusta toiseen, ja jos tätä ruokitaan niin jo normaaleja ja rikkaita kulttuurierojakin voidaan pitää sellaisenaan rasistisena. Lohkottaminen johtaa tähän, että sitä on sitten joka puolella kenttää ja eri muodoissa miten sitä vaan kaivamalla löydetään, mutta entäs ne yhteläisyydet että ollaan yhtä ihmistä, sielulla ilman ihonväriä tai muitakaan syitä joilla pitää meitä ja toista erillään? Minusta kaikki yhtä köyttä vetää - aina - ja enemmän maapallolla pitää kiinnittää huomiota siihen miksi ihmiset ylipäätään tappelevat keskenään ja perimmäisiin aiheuttaviin syihin. Nascarissa on kyllä hienosti yhteisö- ja perhehenkisyys läsnä joka Wallacenkin tapausta oli välittömästi valmiina tuulesta rivakkana auttamaan paikalle saapunut. Siinä mielessä ei etelävaltioiden syvää sydäntä aikoinaan edustanut Alabama suurta dramatiikkaa tehnyt tämän asian tiimoilta; joku/jotkin pienkoneen kanssa ajoi etelän lippuplakaattia perässään vetäen sunnuntaina jossa tekstillä vaadittiin rahoja pois Nascarilta, mutta oli aika teatraalinen tempaus tuo.

Itse kisan voitti Ryan Blaney, joka Wallacen hyvänä kaverina tiedetään; tuo siivilöitti Pensken kaikille autoille voitot vuoteen. Kevin Harvick johti vielä tultaessa valkoiselle lipulle, mutta lopun kaaokset hieman tiputtivat tuulta purjeista, mutta kymmenentenä maaliin ja pistejohtokin pysyi. Stenhouse oli toinen hienolla kisalla, ja hän tosiaan on näillä radoilla ekspertin maineella mukana ja Aric Almirola oli kolmas - myös hän tuntee tämän ratatyypin hyvin. Wallace oli lopulta neljästoista ja hän on viime aikoina esiintynyt kanssa mainiosti aika ajoin. Tulokset olikin jo ylempänä laitettuna ja näin alkukesästä pientä kesälomaa täytyy viettää muiden tehtävien ollessa päällä, joten pidän vähän aikaa tekstit lyhkäisempänä vain latauksen vuoksi :)

Sarjatilanne: https://www.nascar.com/standings/nascar-cup-series/

Tänä viikonloppuna on sitten tämä paljon hehkutettu Poconon tuplakisat, joka kyllä ennen kautta oli jotakin täysin poikkeavaa Nascarissa ajaa peräkkäisinä päivinä kilpailut, lauantai- ja sunnuntaiehtoona, eka vähän päälle kolmesataa ja toinen 3 ½ sataa mailia. Nyt pandemiatauon lähdettyä ja kun kisoja on ajettu kolmeakin viikkoon, niin tämä ei ihan niin suuri peijaskainen ole kun tullessaan ulos uuden kalenterin riemussa viime kauden aikana, mutta on edelleen konstikkaalla kolmiolla aikamoiset juhlajaiset tulossa tämän osalta. Tulokset laitan viikonloppuna ja ensi viikolla mahdollisesti jotain pientä ynnettyä raportaasia kummastakin näytöksestä yhdessä paketissa.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
454
Tulipa hyvä tulos eilisestä kisasta Poconossa :) Harvick voitti taktiikankin (kaksi rengasta viimeisellä pysähdyksellä ratapaikan saamiseksi) turvin ennen Hamlinia ja jo kolmannen top 5:n peräjälkeen ajaneen KH:n tallikaveri Aric Almirolaa, joka kanssa esiintyi täysin voittamismoodissa. Christopher Bell ajoi upeasti #95:lla neljänneksi ja edelleen voitottomana kautta jatkava Kyle Busch, viidenneksi.

Tulokset kisasta: https://www.nascar.com/results/racecenter/2020/nascar-cup-series/pocono-organics-325-in-partnership-with-rodale-institute/stn/results/

Tänään ehtoolla part 2.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
454
Sijat 1-2 meni ekasta kisasta toistepäin ja toisessa yhteenotossa Poconossa Hamlin voitti ja KH tällä kertaa toinen; vauhdillinenkin puoli kääntyi päälaelleen, että se hivenen nopeampi auto lopussa sijoittui toiseksi ja taktiikan (ja ilman lopun keltaista tämän toimiseksi) saattelemana se toinen osapuoli voitti. Harvickin pistejohto on 58 pistettä runkosarjassa ja Hamlinille voitto oli jo kauden neljäs - aika priimaa tykitystä, kun muilla JGR:n autoilla ei ole läheskään mennyt näin hyvin vaikka Jones olikin nyt kolmas kauden parhaalla sijoituksellaan.

Tulokset: https://www.nascar.com/results/racecenter/2020/nascar-cup-series/pocono-350/

Laitan vielä myöhemmin tällä viikolla yhteenvetoa lyhytkäisesti Poconon annista ja ihan tapahtumarikkaita kisojakin olivat.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
454
Long Pondin Pennsylvaniassa, Pocono Racewaylla kahden väännökkeen verran tosiaan suhaistiin jatkeena lauantaina ja sitten sunnuntaina. Keli oli hieman kiusana kumpaisenakin päivänä, mutta mitään isompia seisatuksia tai viivästymän megaluokan venailua ei päässyt syntymään ja kummatkeisetkin ottelut vietiin täydessä pituudessaan ruutulipulle. Seuraavaksi kun Indylle mennään ensi sunnuntaina, niin onhan tämä kolmen kisan rupealma jatkumon sarjassa jotain sellaista jota ei ole vuosikausiin ollut, kun kolme kisaa ajetaan perätysten periaatteessa samanlaisesti kalibroidulla autolla jolloin päästään katselemaan kenellä tämä näiden isompien ovaaleiden hansikas istuu handussa tiiveimmin. Ovathan nämä omalla tavallaan kuningastyyppiä ratoina (Indy nyt sitä jo historian sanelemana) joten näillä menestyminen yleensä povaa hyvää koko kaudellekkin. Siksipä juuri 1-2 sijoille tulleet Poconossa kumpaisessakin kisassa, saattavat luonnostaan olla aika vahvoilla myös Indianapolisissa, joten Harvickille ja Hamlinille Aurinko paistaa aika täydeltä taivaalta. Toisaalta Nascarissa kuitenkaan ei voi liikaa painottaa sitä ratakohtaista ohjelmaa, jolloin elävöitymistä tapahtuu jo ihan ruudukossa pelkästä elämisen ilosta - ratojen ollessa kuitenkin sen verran erilaisia ettei kristallipalloa voi tyystiin pöydälle nostaa, mutta toisaalta momentumia katsellessa sille on aina käyttöä. Harvick on vuosikausia ollut hyvä Poconossa (nyt tuli se voitto ja viides toinen tila radalla) ja viime kaudella tuli toinen uran voitto Indyssä; Hamlin vuorostaan vei ensimmäisellä kokonaisella kaudellaan kummatkin Poconon kisat 2006 (nyt se uran kuudes Poconossa) ja hänkin on ollut toisinaan maireassakin vireessä Indianassa. Viime viikonlopulta ja kisassa nähdyn perusteella, saattaa tosiaan viretila kantaa hedelmää ensi viikonloppunakin kumpaisellekkin tekijälle.

Joe Gibbsin tilanne muuten alkaa näyttää erikoiselta, kun Hamlin vetäisee aika ylähylly-tasoa viikosta toiseen - viime kaudella pääsi tähän makuun - mutta muilla pyyhkii lähinnä alavireistä sointua. Kyle Buschin saldo toki on sellainen, että jos tuossa oli yksi tai kaksi voittoa, niin ei tuo kauheasti liippaisi hänen monenvuotisesta tasosta, mutta sieltä puuttuu se kisa nyt joukosta jossa hän on pullataikinat leiponut koko joukolle ja siksi nyt tulleet viides tila lauantaina sekä keskeytys sunnuntaina painavat päätä alas puolitangosta. Blaney kolahti hyvinkin erikoisesti Buschiin tunnelin ulostulossa, joka aiheutti spinnin ja seinään päätymisen jälkimmäisessä kisassa. Truexinkin kohdalla olen tästä jo jonkin aikaa puhunut, mutta hänellä tosiaan tiimipomon vaihtuminen vaikuttaa luonnollisesti - mahdollisesti koko kaudenkin, kun Cole Pearnin kädenjälkeä tuossa MTJ:n tsemppaavana pitboxityyppinä ei ole muuta kuin kaikuna vanhasta hyvästä ajasta. MTJ:nkin kohdalla Poconon kisojen jälkeen, olen sitä mieltä että saattaa hivenen vauhtia kuitenkin vanaveneestä puuttua. Mutta Truexin kohdalla pitää mennä kisa kerrallaan, kun oikein kerran nakahtaa nappituntuma alusta lähtien soitolla, niin se yleensä povaa missä oikeasti ollaan menossa - erikoista vain juuri on tuo top-5:n niukkuus hänellä, epäonnea alkuun kautta ja tauon jälkeen se yksi voitto + Atlantan kolmos tila. Pocono tosiaan on niin tip-toeta että siellä voi hyvälläkin autolla jäädä kauas kärjestä, joten ei vielä voi pidemmän päälle sanoa viime viikonlopun jälkeen mihin JGR on päätymässä. Se viime kauden kolmen auton tuominen finaaliin vaikuttaa epätodennäköiseltä, mutta kautta on paljon edelleen jäljellä. Erik Jones tosiaan ajoi kauden parhaimpansa viikonlopun toisessa kisassa ja häneltä varmasti odotetaan haastavienkin aikojen tiimalluksessa parannusta alkukauden otteisiin ja hän on hieman jo kovemmassa puristuksessa menestymisen johdosta tähän kauteen.

KyBu toki totesi että kun normaali aikakausi palaa Nascariin, niin tuo harjoittelu radoilla ennen kisaa tekee sen asian, joka on puuttuva linkki tällä hetkellä ja tuohon voi helposti yhtyä - etenkin kun varmasti se auttaa kaikkia ja joillekin se on se puuttuva palanen. Kisaolosuhteet saattavat turbuloida säätämistä ottelun aikana, riippuen missä milloinkin olet radalla ja auto elää sen mukana joka voi tehdä vaikean tapahtumasta tullakseen sinuiksi työkalunsa kanssa. Harjoituksia kun ei ole ollut, niin ei ole myöskään muistiinpanoja - toisaalta tämä on kaikilla sama ja siksi jännittävyys onkin siinä kenellä auto saadaan rataan käyväksi kisa-ajassa. Eikä myöskään kärjessä ole niin paljon yllätyksiä ollut kuin nämä muutamat alivireisyydet, joten kilpailukykyä tässäkin yhtälailla mitataan näissä spekseissä.

Sarjataulukko: https://www.nascar.com/standings/nascar-cup-series/

Hendrick ei pitänyt kauheaa meteliä eikä kiirettä Poconossa, oikeastaan jatkumoa Miamin kisaviikonlopulle, mutta toisessa kisassa top-10:ejä tuli ihan maistuvasti tilille organisaatiolle. Penskellä Blaney on jäänyt mieleen positiivisesti viime aikoina ja vaikka auto oli parempi mitä sijat antoivat ymmärtää, niin Poconon 12:sta ja 22:s ei ollut sitä mitä toivomuslista piti alkujaan sisällä. Blaney on noussut pisteissä kuitenkin jo toiselle sijalle vaikka top-10:ssä mitattuna hän jakaa kympin sakissa kolmanneksi vähiten tuohon maalitauluun osumisia, mutta keskiarvosijoituksellisuus on hyvä koko kaudelta ajaa sitten niitä pisteitäkin - ja mielestäni osioajatuksessa hän on ollut todellakin pisteekeruupäällä koko sesongin. Aric Almirolan otteet olivat kummassakin Poconon kisassa hyviä ja kestäviä ennen kaikkea - hänhän on viime kisoissa ajanut sellaista kyytiä jota on osattu odottaakin aika ajoin ilmestyväksi nähtäville, Talladegassahan se oli peräpää edellä ruutulipulle kolmosena, mutta nyt tuli Poconossa kummassakin kisassa keula edellä maaliin osumatarkkuudella raapaisten kiitettäviä pisteitä mukaansa.

Isompia keltaisia olivat kisoissa ensimmäisen pääsuorakolari, jossa Tyler Reddick ja Erik Jones mäsähtivät sisäseinään tilanteessa joka muistutti toisen kisan Ryan Blaneyn ja Kyle Buschin tilannetta melkoisesti; näyttää melkeinpä kovavauhtiselta yliajolta jos toinen ei pääse kaarteesta kunnolla läpi vauhdilla kun toinen tulee ilman suurempaa väistämismarginaalia tilanteeseen, mutta tila loppuu yllättäen kesken juuri vauhtieron vuoksi. Christopher Bell ja Michael McDowell vastasivat kovimmista seinäpaukutuksista toisessa kisassa ja reissit jäivät kesken tämän johdosta.

Ensi sunnuntai-iltana sitten Indianpolisin kisa ja esittelyitä tämä ei kaipaa, kun tämä megaehtoollinen tarjoillaan ruutujen vastaanottavassa päässä oleville täällä päin maailmaa - on tulossa huikea kilpailu ja viime kisathan tuolla ovat olleet kauden ihan kärkiantia joka suunnista katsottuna! :)
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
454
Aika maireana saa Harvickin ja koko #4 tiimin suorituksiin olla viime aikoina; tauon jälkeen lähes tulkoon kahta kisaa lukuun ottamatta, on kaikki enemmän ja vähemmän mennyt ainakin positiivispainotteisesti - useimmiten erittäin posin puolelle. Indianapolisin voitto uran kolmatta kertaa, toinen putkeen ja kova taistelu Hamlinin kanssa voitosta oli jatkoa juurikin Poconolle. Hamlin joutui keskeyttämään kärjestä rengasrikkoon seitsemän kierrosta ennen maalia ja sen jälkeen oikeastaan ei ketään voinut enää jatkoajalle venyneessä kisassa Kevinin autolle mitään, Kensethin kakkostila tosin oli häneltä upea suoritus, mutta hänhän ajoi toissakaudella #6 autollakin juuri tällä radalla yläfemmoihin suorituskyvyltään. Harvickille kauden neljäs voitokas joka jakaa nyt Dennyn kanssa tuota paikkaa, norsuluutornin näköalat sarjataulukossa taaksepäin pisteissä ja myös kauden toinen osiovoitto Indyssä nosti kokonaisbonuspisteiden määrän 22:een. Tässä on mielestäni sellainen latinki päällä saavuttaa suuria juuri nyt tällä latauksella ja kohti kauden pudotuspelejä, seuraavaksi Kentucky, sitten All-Star Bristolissa mutta Texas jälleen sellainen jossa tulostaso ollut voitokasta ja erittäin korkeaa viime kaudet - enkä ihmettele jos DH:n kanssa tanssit mahdollisesti jatkuvat.

Aric Almirola ajoi upeasti kolmanneksi, Brad Keselowski neljänneksi (jolla oli kisan aikana läheltä piti -tilanne Ryan Blaneyn kanssa joka pyörähti miltei hänet mukana vievästi, mutta juuri ja juuri alta pinnisti tiehensä Kese) ja Cole Custer viidenneksi joka on sellainen sulka nuoren miehen hattuun - ja eri toten SHR:n puolelta täydensi tallin panosta kisaan.

Kisan tulokset: https://www.nascar.com/results/racecenter/2020/nascar-cup-series/big-machine-hand-sanitizer-400-powered-by-big-machine-records/stn/results/

Suurimmat uutiset viikonloppuun olivat seitsemän kertaisen mestarin jääminen kokonaan rattipaikan ulkopuolelle positiivisen virusnäytteen vuoksi ja kun Covid-19 on pitänyt sisällään niin monta eri kytkyä karanteeneineen, ei tiedä koska JJ astelee takaisin auton rattiin jatkossa. Johnsonin ja rallin mm-sarjassa samalla pokaalimäärällä kisailevalle Ogierille on käymässä vähän pienehköt viimeisten kausien osalta ja jälkimmäinen ilmeisesti jatkaa ensi kaudella, mutta Jimmien päätös taitaa pitää vaikka monen monta muuttujaa on kausi pitänyt sisällään - ja myös hyviä kisoja oikeastaan enemmän kuin kahtena viime vuonna jo tähän mennessä kautta. Tärkein on kuitenkin peukuttaa terveyttä koko JJ:n perheelle ja että tämän hyvin luonteenpiirteiltään "suomalais-amerikkalainen" sympaattinen triathlonisti saataisiin nopeasti takaisin #48 auton rattiin. Hänen tuuraajansa oli Xfinity-sarjasta tuttu Justin Allgaier jonka kynnyspisteiltään alussa hiottu suunnitelma Cliff Danielsin kanssa meni pipariksi jo heti alussa sattuneeseen varikkokolariin jossa oli useampi auto soutamassa toista kylkeen ja myös Ryan Blaneyn varikkohenkilökunnasta yksi hemmo takarenkaan vaihdosta jäi ikävästi puristuksiin kypärän pois päästä heittävällä voimalla, mutta onneksi selvisi hyvin pienellä ja oli paareilla eloisassa vireessä. Indyn varikko, vaikka rata-alue imee sisälleen monta lentotukialusta, on Nascarin kapein ja se toisinaan faktana meinaa heittää sukat jalasta. Toista vuotta muuten peräkkäin varikkokolarissa mukana oli Martin Truex Jr. joka ennen tätä kärsi alitehoisesta koneesta joka oltaisiin saatu v-käynnillä kuntoon, mutta ei aivan auto enää ruutuun tullessaan ollut siinä kunnossa jossa pieni konehuonekatselmus olisi virettä muuttanut vauhdillisesti. Tämä oli kisan ainoa isompi wrekkaus josta myös punaista tuli linssiin, mutta keltaisia nähtiin iso määrä rengasrikoista ja seinään osumisista tämän vuoksi.

Seuraavaksi kiertue lennähtää Blue Grass Stateen eli Kentuckyn n. puolitoista mailiselle ensi sunnuntaina jossa viime kaudella nähtiin veljesten kisailua ihan ruutulipulle, jonka jälkeen Buscheista Kurt oli se ketä voitti ja Kyle oli toinen. Nyt kummatkin metsästävät kauden ensimmäistään ja Kurtille se oli se viime kauden ainoa voitto, kun taas Kyle Buschilla taisi ennen Kentuckya olla niitä jo neljä viime kaudella.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
454
Tänään Nascarissa on iso päivä, kun todellista herkkua tarjoillaan tähdistökisan ja sitä edeltävän karsivan ottelun merkeissä Bristolista jossa on myös ledivalaistusta luvassa autojen pohjasta sekä uusintastarteista on tehty tähdistökilpailua varten todella kutkuttavat ryhmittäytymis-sääntöä venuttamalla. Tämä on aika spesiaalia aikaa aja tämä kisa keskellä viikkoa, mutta toisaalta BMS:llä tämän käyminen tällä kaudella ei ole lainkaan hullumpi idea ja voi aikamoista rytinää olla luvassa; voi myös livahtaa sinne näytös- ja myyntiosaston kisaksi Nascariin vasta tutustumassa olevien laariin. Mutta vielä tätä ennen hieman valaistunutta sanaa Kentuckyn kisasta viime sunnuntailta...

Cole Custer ajoi maagiseen voittoon Kentuckyssa, lopussa härkänä suunnisti läpi automassojen ja piti Martin Truex Jr:n takanaan jolla on kaksi voittoa viimeisestä kolmesta radalla. CC:n voitto oli hänelle uran ensimmäinen kuninkuusluokassa ja tuli kieltämättä erinomaisella ajolla vaikka vasta tuli esille ja kärkeen ihan vasta loppusummerilla. Kaverissa on potentiaalia voittamaan paljon kisoja ja uskallan häntä pitää mestaruuskandidaattina tulevaisuudessa (jokseenkin samaa kaliibeeria yllättämään kuin kolmanneksi tullut Matt DiBenedetto näillä viilauksilla) - alkukaudesta ajoi hieman alakanttiin vaikka mitään hirvittävää painetta ei toki hänen niskoilleen voinutkaan tulokkaana laittaa, mutta viime kauden voittokimara kakkossarjassa nimen omaan laskeudutti hänet tuolle penkille kunkkuun ja #41 autoon Mike Shipletin tuomitessa ylärajasta varikkoa hänen tiimipomonaan. Tällä hetkellä samanlaista mandaattia Xfinityssa itselleen on tuomassa alkukauden perusteella Chase Briscoe viidellä voitollaan. Mielestäni sellaista kauden top-5 suorituskamaa jo oman ruutunsa pitäen tässä vaiheessa sesonkia. Tulokkaana kisan voittaminen Cupissa on jotakin spessua vaikka Chris Buescher ei ole oman voittonsa jälkeen toistamiseen vuoden 2016 jälkeen olekkaan onnistunut, mutta hänenkin potentiaalinsa on noteerattu ajattamalla häntä #17 RFR:llä kohti parempia ja vehreimpiä päiviä organisaatiolle. SHR:n päivä oli mielestäni muutenkin hyvä, kun Aric Almirola voitti ekan osion ja johti kaikista eniten kierroksia koko päivänä (antoi myös myrskyvaroituksen tuloskunnostaan, että vaikka viiden peräkkäisen top-5:n sekvenssi ei jatkoa nähnytkään niin vahva suoritus), sijoittuen kahdeksanneksi ja Kevin Harvickinkin on syytä olla tyytyväinen päivän antiin kun puolivälissä kisaa ei meinannut top-20 paikkakaan riittää. Se että auto parani iskukyvyltään sinne sijojen 12-15 väliin, niin todellinen hienous oli KH nousu kärkeen kisan loppuhetkillä - kiitos oikeaan aikaan tulleen keltaisen ja onnistunut taktiikka. Myös uusintastartit onnistuivat ja voitto oli todella lähellä, mutta pieni kontakti Martinin kanssa takasuoralla vei momentumin kaarteeseen jossa myös kisan voittanut tallikaveri tuli full steamilla ohitse. Auto ei ollut missään nimessä viiden joukkoon yltävään, mutta juuri tuo loppu kisasta oli sitä lääkettä jota Harvick tarvitsi ja hänen uran paras sijoituksena parani Kentuckyssa yhdellä, kun nyt plakkariin tuli auton numeron vertainen luku. Clint Bowyer on pitänyt viime aikoina aika pientä meteliä itsestään ja nyt plakkariin paukkui auton numeroa kansa vastaava luku - oli Harvickin kanssa SHR:n kavereista iltapäivän aikana varmasti eniten auton kanssa painineet kun Custer ajeli sijan 15:sta nurkilla joka oli parempaa mediaanista ajoa häneltä kuin yleensä kauden aikana ja Almirola puolestaan liidätti farmiautoaan kärjessä jatkaen vahvaa kesäajoaan.

Kyle Buschin tilastot pelottavat jo monia viime kauteen verrattuna ja Kentuckyn paalu, johtaen kauden ensimmäiset kierroksensa puolitoista mailisella yhdeksän kiekan edestä, vaihtuivat painajaiseen tulospylväässä. Sellainen mahdollisuus on olemassa, että jos JGR:llä on totuttauduttu (ja miksei oltaisi muussakaan tallissa) harjoituksien parantavaan voimaan ennen raakaa, valmista iskukykyä autoissa (ottaen organisaation vahvan taustajoukon huomioon säätöjä tehdessä ettei mitään kylmiltään kisaan lasketa) niin tämä kausi voi olla hänelle pannukakku ellei hän reversoi jo opittua menestysreseptiä viime sesongeilta täysin päinvastaiseksi joka voi osottautua ongelmalliseksi, kun Stevensin kanssa ne pitkät juttutuokiot myöhään asti auton kilpailukyvystä kisaviikonlopun aikana on kantanut jos jonkinlaista hedelmää ja nyt mennään suoraan laskemaan rengasta asfaltille ja heti kisaan.. Mielestäni Kyle Busch oli nuorempana sellainen kuski jolle nimen omaan tämänpäiväiset järjestelyt sopivat mitä parhaiten, mutta nykyään kun hän on tutustautunut autoihin paljon syvemmälle niin ei enää jo hyväksi todettua lahjojen ja auton yhteishanskausta voi yht'äkkiä ympäri kääntää. Hän alkoi siis ajamaan kuin veteraanikuljettaja, mutta sopeutuminen vielä vaatii sisäänajoa. Denny Hamlin myös jätti kylmän jäljen sitten Martinsvillen ja hänen sijoituksensa oli 12:sta, ei myöskään uhka missään vaiheessa rundia. CGR:llä viime kauden voittaja Kurt Busch oli viides ja vuorostaan Indyssä vahvasti esiintynyt Matt Kenseth oli lippujen väärällä puolen tällä kertaa kun muuten aika siistissä kisassa hän vastasi kahdesta keltaisesta vinkuvien renkaiden kera.

Koronaviruksesta hienosti ja nopeasti toipunut Jimmie Johnson nähtin jo Kentuckyssa tositoimissa ja kuulemma ulkopuolisena oman autonsa katsominen tv:stä Indyssä antoi paljon lisäpontta arvostaa sitä mitä tekee ja juuri tällä kaudella. Hän näytti ettei yhtäkään eikä mitää olisi välistä jäänyt ja on aikaisemminkin ajanut radalla vahvoja kisoja, nyt voittokamppailussa viiden joukossa ollessaan ajautuin BK:n pyöräyttämäksi yhdessä kisan loppuhetkien u-startissa ja tulos jäi kauas halutusta vaikka maaliin tulikin ehjällä autolla.

Kisan tulokset: https://www.nascar.com/results/racecenter/2020/nascar-cup-series/quaker-state-400-presented-by-walmart/stn/results/

Tähdistökisan jälkeen hommat jatkuvat Texasissa, jossa mahdollisesti KH:n ja DH:n väliset kisailut jatkuvat kärjessä jos vanhoihin merkkeihin on katsominen. Tämä puolitoista mailinen Texasista on ensi sunnuntai-iltana ja on eräänlainen tämän ovaalityypin se hiustenjakaja joka näyttää osviittaa miten autot pelaavat sellaisella radalla, jossa on kaksi täysin erilaista kaarretta autot saada toimimaan ja siksi harjoitusten puute saattaa tuoda lipputasanteelle lippumiehelle ranteeseen väsymystä etenkin kisan alkupuolella.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
454
Denny Hamlin kauden viidenteen voittoonsa Kansasissa, jossa rauhallisen alun jälkeen kuitenkin kisan luonne muuttui ja kisan loppupuolella kymmenkunta autoa oli erilaisissa kolareissa mukana ja muutamalla myös lähti vain jo aikaisemmin kisaa vain auto lapasesta. Brad Keselowski toinen,Truex Jr. kolmas, Harvick neljäs ja Jones viides. Kevin Harvickille top-5:n oli hienosti jo kuudes putkeen.

Kisan tulokset: https://www.nascar.com/results/racecenter/2020/nascar-cup-series/super-start-batteries-400-presented-by-oreilly-auto-parts/stn/results/

Sarjataulukko: https://www.nascar.com/standings/nascar-cup-series/

Nascar myös ilmoitti, että tällä kaudella ei ajeta lainkaan harjoituksia tai aika-ajoja loppukauden kisaviikonloppuina joka twisti lisänä tuo oman makunsa kullekkin. New Hampshiren maililta jatketaan vähän yli viikon päästä sunnuntaina.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
454
Tänä viikonloppuna New Hampshirea josta KH hakee uransa viidettä voittoa ja muutenkin ovat viime kisat menneet siellä hyvinkin voitokkaasti. Viime kisan voittanut DH tokaisikin ettei ajaisi mestaruudesta ketään muuta vastaan mielummin - se jos hypätään askelmerkeiltä tulevaan ja spekulointiin, ovat nuo kaksi muuta mahd. kontenderia, ovat vielä hämärän peitossa mutta jos viime kauden neljä kandidaattia laittaa riviin mittelemään, niin ei se suuri vääryys varmasti ole vaikka Truex Jr. ja erityisesti KyBu, ovat vielä kaukana siitä todellisesta terästä jota tarjota radalle on. Viime kisat ja erityisesti Kansas antoi jotain viitteitä etenkin Buschin otteiden paranemisesta vaikka kyllä mielestäni edelleen jokseenkin alisuorittaa nimen omaan kisojen kokonaisvaltaisessa läpiviennissä. Pitää tosiaan muistaa ettei tänä kauden aikana tulla enää ajamaan lainkaan harjoituksia ja aika-ajoja, joten Kylen sekä himmeällä myös Truexin, pitää olla tiiviisti väkivahvana tulevissa mittelöissä. Pensken kuskejen epäilen myös tätä menoa olevan erittäin vahvoja eikä HMS:nkään suhteen pidä ottaa lantteja takaisin kaivon pohjalta. NHMS:n jälkeen Nascar ajaa myös tuplakisat Michiganissa seuraavana viikonloppuna joka tulee sanelemaan paljon minkälaisia konetehoja ja -vireyksiä nähdään rundilla tällä hetkellä ja tulevissa kisoissa.

Mielenkiintoinen detaili Kansasista oli tuo Ryan Preecen väkivaltaiselta näyttänyt kolari kisan loppupuolelta, jossa auto melkein heitti voltin sisäseinäosuman jälkeen. Mies selvisi ihan ehjin nahoin koetuksesta, mutta mukana oli myös muita osallisia - ja erityisesti - se kenen auton kuskinpuoleisen ikkunan reikään kolahti Preecen auton takapuoli osumansa jälkeen. Vaikka osuma oli sinällään aika hento, niin taas oli kys. herran pää tähtäimessä. Hänestä taitaa leipoutua viime kausien ja vuosienkin kokemuksella suurlähettiläs Nascarissa kehittämään nimen omaan autojen turvallisuutta ja olen ennenkin tätä samaa hokenut, mutta sääntö vahvistaa vain sääntöä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18065
APR Competition -kilpatiimin nuori lupaus Leevi Lintukanto osallistui keskiviikkona ja torstaina Nascar Whelen Euro Series -sarjan testipäiviin Fontenay Le Comten radalla Ranskassa.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
454
Jatkosopimuksen Pensken kanssa tehnyt Kese oli ilmiömäisen hyvä NHMS:llä ja voitti ansaitusti kilpailun. Tätä BK:ta on odoteltu jo jonkin aikaa, että hyvien aika ajoin (-ajoitusten) tulevien sijoitusten vanavedestä on puuttunut jatkuvuutta tai hienojen voittojen tullessa ei vain lanka jaksa kestää kuin sykleissä lyhkäisissä ja taktiikat sekä strategiat on nostaneet toisinaan sijoitusta hyviksikin, mutta kompassin neula on elänyt paljolti vaikka ajamalla suht näppärästi kymppitili aina lihoaisikin; nämä ovat kuitenkin olleet vain rekvisiittaa puhuttaessa tittelistä eikä hän kaikista kisavoitoista huolimatta ole kyennyt olemaan pitkään aikaan threatti chämpiönshipille. Tässä oli kuitenkin sitä, jonka Rogerikin halusi nähdä että uuden tiimipomon kanssa Kese alkaa vetäisemään jälleen niitä koko kisoja ja eri paikoissakin, mukavasti lompsaansa. Denny Hamlin tuli maaliin toisena ja on nimeä vaille paperista ollut kieltämättä sarjan komeetta tällä kaudella kun naftaliinista jo toista kautta putkeen on löytynyt lisävireyttä, Truex Jr. kolmas (ajaa tasaveroista kilpakumppaniaan, Kyle Buschiin verrattuna, jo lähemmäs sitä tasoa jossa kuuluukin olla), Joey Logano neljäs sellaisella kisalla joka hyvän alkukauden jälkeen jäi ensimmäistä kertaa pitkään toviin mieleen ja Kevin Harvick hyvän loppurutistuksen ansiosta viides autolla, joka kesti aikansa tulla ruotuun, mutta lopussa vain kierroksen loppuivat kesken mitä tuli mahdollisesti kärjen kiinniajamiseksi. KH:lle alkaa tulla aika lähellä jo se ensimmäinen tavoite, eli runkosarjan mestaruus, joka on kuutta kisaa vaille paketoituna. Tuosta tulevat viisitoista lisäpistettä vuorostaan ovat kenen vain ostoslistalla :)

Tulokset: https://www.nascar.com/results/racecenter/2020/nascar-cup-series/foxwoods-resort-casino-301/stn/results/

Ensi viikonloppuna tuplakisat, la-su, Michiganissa prime timeen. Tuon jälkeen olisi jälleen tarkoitus alkaa kattavammin käymään kisaraportteja kynäilemään.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
454
Olipa Harvickilta upean upea kisa Michiganissa jossa hän tuuletti uransa neljänteen voittoon radalla, kauden viidenteen sekä uran 54:een voittoon joka jakaa Lee Pettyn kanssa nyt tilastoja. Kummatkin osiot menivät myös Kevinin nimiin ja kun voitosta naksui tuo viisi pistettä, niin se oli tavallaan kirjaimellisesti pöydän putsaus totaalisesti mitä tulee mestaruuspisteiden ansaitsemiseen :) Keselowski oli toinen ja Truex Jr. kolmas, Blaney neljäs sekä Kyle Busch viides.

Tulokset: https://www.nascar.com/results/racecenter/2020/nascar-cup-series/firekeepers-casino-400/stn/results/

Tänään illalla part 2 luvassa MIS:ltä. Käännetty järjestys top-20:n osalta johdattelee ruutulipulle. Muista uutisista, niin Bubba Wallace vihjailee ison diilin tapahtumista, Erik Jones ei jatka tämän kauden jälkeen #20 auton ratissa (aika odotettu tapahtuma kuitenkin, ei ihan parastaan saanut irti tuossa tiimissä ja vapauttaa hänet myös #48 auton kuskispekulaatioihin) sekä paikanvaihto uusintastartteihin astui voimaan koko kalenterissa; ensinhän tuo nähtiin Bristolin All-Star kisassa. Road Americassa nähtiin Xfinityssä hieman sadekelinkin ajelua ja tämän kauden komeetta entisellä road course spesialisti tittelillä, Austin Cindric, voitti kisan (kauden neljäs voitto) ja kun hän tosiaan pärjää ovaaleillakin jo erittäin hyvin niin tulevaisuuden Cup-kuski mahd. luvassa Chase Briscoen kanssa, joka on viisinkertainen kisavoittaja tällä kaudella. Lava-autosarjassa nähtiin ensikertalainen voittajaympyrässä MIS:llä, kun Zane Smith voitti kilpailun, joten tapahtumia on piisannut jo viikonloppuna ja tänään se "virallinen" kisapäivä huipentaa Cupin osalta tämän reissailun toisella näytöksellään.
 

Atlas

NASCAR & SHR #4
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
454
Eilen illalla jatkettiin mihin lauantaina jäi, joka tarkoitti Harvickille toista voittoa putkeen samalla radalla kahden päivän sisään Michiganissa! :) Tällä kertaa oli haastajia jo selkeästi enemmän ja lopussa joutui tekemään täyden päivätyön Hamlinin kanssa, mutta kuitenkin juuri riittivät rahkeet voittamaan kisan ruutulipulle. Uran viides radalla, 55:s voitto kokonaisuutena (jakamaan Russell "Rusty" Wallacen kanssa tuota tilaa sijalle 10. kaikkien aikojen listassa) sekä kauden kuudes voitto. Kun myös Bowyerin lisäksi KH onnistui voittamaan toisen osioista, niin hänen kokonaisbonuspisteensä nousivat jo 35:een ja jos loppukisat menevät hyvänmallisesti, niin runkosarjan voitosta tulevat 15:sta lisäpistettä antavat ison boostin pudotuspeleihin sekä ison pelivaran.

Kisassa nähtiin myös hieman harvinaisempi kahden tallikaveruksen kolarointi ja vielä kärkitilasta tuolloin, kun Brad Keselowski ja Ryan Blaney kopauttivat itsensä popkorniosastolle ajaessaan voitosta tuolloin kisan saapuessa ratkaiseville hetkille. Pahaa verta ei kuitenkaan jäänyt ja Kese pyysikin osumaa anteeksi Blaneylta.

Tulokset: https://www.nascar.com/results/racecenter/2020/nascar-cup-series/consumers-energy-400/stn/results/

#42 auton tulostasoon ollaan oltu erittäin pettyneitä CGR:llä ja sana kiertääkin varikolla Bubba Wallacen palkkaamisesta auton kuljettajaksi ensi kaudeksi, mutta Wallacen osalta myös RPM:n osaomistus voi pitää hänet kys. auton ratin takana jatkossakin. Kensethin turmioksi on valitettavasti juuri koitunut vähäinen aika auton säätöjen tekemiseksi kisaviikonloppuna ja siinä mielessä välivuodelta takaisin auton ohjaimiin ei voisi olla kinkkisemmässä paikassa, mutta ei toisaalta myöskään hänen palkkaamisensa aikoihin varmasti uskottu erikoisjärjestelyiden kestävän koko kautta. Siellä täällä MK on ajanut hyvin, mutta etenkin New Hampshiressa oli sellainen keltais kollaasi kaverilta, että ei mennyt ihan tikat keskelle taulua ja riimitti pähkinänkuoreen mielestäni juuri tuon kun pitää totutella ratoihin heti kisaolosuhteissa autolla jolla ei ole ennen ajanut tuossa kontrastissa ja letukalla, jolla Kenseth ei ennen tätä kautta ole rundia heittänyt. Kenseth ajoi viimeisen kokonaisen kauden vuonna 2017:sta ja tosiaan viime kaudella ei yhtään kisaa - ottaen näin ollen huomioon myös sääntöpaketilliset muutokset, niin kyllä vanhalla mestarilla on pitänyt varmasti kiirettä ohjaksissa. Jokseenkin ympyrä sulkeutuisi noissa kuvioissa aika erikoisesti, että Larson lähtee ovista ulos kielenkäyttönsä vuoksi, Kenseth eläkkeeltä tekemään paluun (joka on ollut kokonaisuutena ihan hieno asia) ja nyt mahd. Nascarin ainoa kokoaikainen tumma kaveri hyppäisi auton rattiin josta oikeastaan otettiin varasstartti BLM-liikehdinnälle Nassun puolella, paljon ennen kapinoinnin alkua koko maassa. Xfinity-sarjassa nähtiin myös viikonloppuna toinenkin tumma kaveri auton ratissa, kun osa-aikaisesti startteja ottava komentajaluutnantti Jesse Iwuji oli Road Americassa mukana.

Seuraavaksi jatketaan sitten spesiaalisissa olosuhteissa, kun Daytonan moottorirata sunnuntai-illasta kutsuu ratsuväen tsekkaamaan radan annin ja myös koko kisaviikonloppu on mukavasti buukattu täyteen ohjelmaa maailman moottoriurheilun keskiössä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös