12,1 litraa sekunnissa oli tuohon aikaan tankkausnopeus, mutta Benetton huijasi tuolla kaudella joten varmaan oli vähän enemmän.
Benettonilla huijatessaan oli todennäköisesti vuoden 1983 tankkausnopeus säännöltään voimassa eli toisin sanoen 25 litraa tuli sekunnissa tankkiin.
Tuo kun oli silloisesti turvallisimmaksi arvioitu nopeus kun nopeamminkin oli tankattu testeissä tai ennen kautta, aina 100 litraankin sekunnissa, mutta se oli jo hengenvaarallisenkin nopeaa jolloin päädyttiin alempaan.
En oikein ymmärrä, että pari litraa bensaa aiheuttaa tuollaisen räjähdyksen. Paljon Verstappenin autosta tuli bensaa paloa varten Hockenheimissa 94? Minusta syttyvää ainetta oli huomattavasti enemmän Grosjeanin tapauksessa.
Verstappenin autosta tuli polttoainetta paloa varten ainakin sen sekuntinopeuden verran ja pahimmillaan usean kymmentä litraa kun tarkoitus oli tietysti ajaa silloin kevyellä autolla.
Lähtökohtaisesti tietty kierrosmääräinen määrä polttoainetta olisi pahimmillaan tarkoittanut puolen tankin taktiikalla sen 80 litraa polttoainetta roihuksi tielle.
Tai pahimmillaan vielä paljon enemmän mikäli siellä itse tankkauskorissa olisi ollut vielä niin älyttömän paljon enemmän polttoainetta säästössä.
Onneksi ei ollut ja käynyt pahemmin kun katkaisu toimi, mutta vahinko sellaisenaan ehti tapahtua.
Hurja juttu kieltämättä jälkikäteen myös Grosjeaninkin tilanne aiheeseen palatessa.
Onnea oli, että pahemmin ei käynyt.