Mersuhan se "naulasi" tämän moottorikonseptin sataprosenttisesti heti ensimmäisellä yrittämällä. Muut tallit / valmistajat kikkailivat pienen fyysisen koon suhteen mutta Mersu optimoi välittömästi jäähdytyksen ja tehon puolesta. "Split turbo" oli heillä käytössä jo 2014, kun esimerkiksi Honda sai sen implementoitua vasta tälle kaudelle. Renault seurannee perässä ensi vuonna.
Mutta! Ei tuo ole mitenkään uutta, että jokin moottori on täysin suvereeni muihin nähden. Esimerkiksi kun kaudella 2004 (2003?) alettiin puhua siitä, että kaudella 2005 moottoreiden elinikää pidennetään– niitä tulisi käyttää kaksi viikonloppua putkeen – niin huhut alkoivat nopeasti kertoa, että jo Ferrarin silloinen moottori täyttäisi tulevat vaatimukset kevyesti. Siitä ei vaan kisoissa koskaan otettu kaikkea irti, koska luotettavuus haluttiin maksimoida.