F1-Uutisia 2021

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4370
Abu Dhabi on kyllä jännä tapaus, kun on rajaton budjetti ja tyhjä kenttä, niin silti onnistutaan tekemään rata jolla ei pääse ohi.
Rata oli vain tapa myydä Tilken miljardiprojekti sheikeille. Arkkitehtihan hän on ei ratasuunnittelija, rakennukset se sulka hatussa.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2801
Yleensä oon formuloitten ulkonäköuudistuksista jopa tykännyt, toisin kuin monet muut, mutta tämä uusin ei kyllä omaan silmään natsaa yhtään. Etusiipi on aivan kamala ja muutenkin auto näyttää todella pitkältä. Mitä se toki epäilemättä onkin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5658
Sitten odotellaan sitä, miltä ensi kauden autot oikeasti tulevat näyttämään...
 

rölligölli

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
255
Yleensä oon formuloitten ulkonäköuudistuksista jopa tykännyt, toisin kuin monet muut, mutta tämä uusin ei kyllä omaan silmään natsaa yhtään. Etusiipi on aivan kamala ja muutenkin auto näyttää todella pitkältä. Mitä se toki epäilemättä onkin.
On paremman näköinen, kuin 2009-2013
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5658
Kaikki F1-autot ovat olleet helvetin rumia kauden 2008 jälkeen. Toivottavasti näillä M-kirjaimen muotoja hakevilla siipielementeillä on jokin aerodynaaminen funktio, etteivät ole suinkaan pelkkää jonneilua. Itse en tykkää.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4248
Jos noi on entistä pidempiä, ni Mese joutuu sahaamaan edes takas Monacon mutkissa, että pääsee niistä ees läpi 😁
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5658
Jos noi on entistä pidempiä, ni Mese joutuu sahaamaan edes takas Monacon mutkissa, että pääsee niistä ees läpi 😁
Päin vastoin autojen pituutta on rajoitettu ja Mersu joutuu sahaamaan rungosta pätkän pois. Tämän kauden Mersu on kuulemma noin 20 cm pidempi kuin ensi kauden säännöt sallivat. Teknisesti ottaen puhutaan siis akselivälin enimmäispituudesta, mutta se käytännössä määrittää myös koko auton pituuden yksikäsitteisesti.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4248
Päin vastoin autojen pituutta on rajoitettu ja Mersu joutuu sahaamaan rungosta pätkän pois. Tämän kauden Mersu on kuulemma noin 20 cm pidempi kuin ensi kauden säännöt sallivat. Teknisesti ottaen puhutaan siis akselivälin enimmäispituudesta, mutta se käytännössä määrittää myös koko auton pituuden yksikäsitteisesti.
Ei ihme, että käyttävät tän vuoden kehitykseen, jo pelkkä noin iso pituuden muutos on täysin erisuuntainen mitä ovat vuosia tehneet
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Onko kyseessä joku standardointi, vai miksi autot tulisivat tuolta näyttämään?
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Itseäni kyllästyttää eniten näissä uudistuksissa se, että aina nousee paino. Ovat nyt mielestäni jo aivan liian painavia ja pitkiä. Varsinkin tuo nokka on nykyisin todella typerän näköinen ja ensi vuonna ylimuotoiltuna vielä huonompi. Nämä on selvästi suunniteltu 10v Jonne mielessä.

Ei ymmärretä sitä, että valtava massa tekee näistä formuloista kömpelöitä eikä siihen auta vaikka kuinka olisi pitoa tai tehoa. Vertaamalla vaikka v. 2008 Monzan lähtöä ed. Monzaan niin hyvin näkee kapealla radalla miten nykyformulat näyttää joltain hemmetin LeMans-autoilta.
 

Busso

Well-known member
Liittynyt
14.7.2019
Viestit
633
En jotenkin pääse siitä mielikuvasta eroon, että nuo uudet autot tuo mieleen Trackmanian. Anteeksi jo etukäteen jos tämä tapahtuu tämän johdosta jollekulle muullekin.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
2000
https://www.racefans.net/2021/06/24/fia-to-force-f1-teams-to-slow-down-their-pit-stops/
Mersulta esimerkillistä muiden työn hiekoittamista kun oma taso ei riitä suorittamaan yhtä hyvin. Aplodit tästä. Liekö taas Toto kitissyt sarjasta lähtemisellä ja muilla lapsellisilla toimillaan. Bottaksen vikahan se tämäkin on kun stoppi kesti kolme päivää, joten myös muiden mutterit pitää olla tiukasti kiinni.

Aivan käsittämätön linjaus estää mekaanikkoja tekemästä työtään parhaalla mahdollisella tavalla. Montako Red Bullin rengasta on viime vuosina lennellyt radoilla? Ei tule mieleen yhtäkään.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4370
https://www.racefans.net/2021/06/24/fia-to-force-f1-teams-to-slow-down-their-pit-stops/
Mersulta esimerkillistä muiden työn hiekoittamista kun oma taso ei riitä suorittamaan yhtä hyvin. Aplodit tästä. Liekö taas Toto kitissyt sarjasta lähtemisellä ja muilla lapsellisilla toimillaan. Bottaksen vikahan se tämäkin on kun stoppi kesti kolme päivää, joten myös muiden mutterit pitää olla tiukasti kiinni.

Aivan käsittämätön linjaus estää mekaanikkoja tekemästä työtään parhaalla mahdollisella tavalla. Montako Red Bullin rengasta on viime vuosina lennellyt radoilla? Ei tule mieleen yhtäkään.
Ei JUMAL***', no pankaas nyt sitten kaikille pakollinen minuutin stopppi jonka aikana voidaa kärsiä myös mahdolliset aika-rangaistukset! Niin ja reaaliaikainen seuranta ja nopeuden säätö varikkonopeuteen, mitataan aikaa varikon pit entrystä ja pit exitiin väliin ettei vaan kukaan voita sekunnin kymmenystäkään pitstopin aikana. 🤬
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5658
En ymmärrä, miksei pulttipyssyjä ja pyörän mutterin tyyppiä voida vain standardoida. Se vähentää riskitilanteita ja turhia kuluja. Ihmiset tekevät edelleen renkaan vaihtamisen työn ja tekevät erot kellossa.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2217
En ymmärrä, miksei pulttipyssyjä ja pyörän mutterin tyyppiä voida vain standardoida. Se vähentää riskitilanteita ja turhia kuluja. Ihmiset tekevät edelleen renkaan vaihtamisen työn ja tekevät erot kellossa.
Vanteiden ja varikkopysähdysvälineiden standardointi kuulu ensi kauden uusien sääntöjen säästöohjelmaan.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
^Kaikille tiimeille Bottasin pulttipyssyt ja mutterit, nii saadaan jänniä kisoja
 
Ylös