inox
Well-known member
- Liittynyt
- 26.8.2017
- Viestit
- 265
Muutama huomio Igoran laajennuksesta olettaen että nyt nähdyt kuvat edustavat suurinpiirtein todellisuutta.
Näyttää siltä että itänaapurissa yritetään venyyttää pääsuoraa karvan verran pidemmäksi kuin Kymiringillä. Ihan helpollahan tuo ei tule. Ainakin allaolevan vanhahkon kuvan perusteella siellä on melkoinen kallionjärkäle. Tosin myöhemmissä kuvissa kalliota on mahdollisesti myös louhittu pienemmäksi. Ainakin maata on siirretty melkoisesti sen päälle, että kallio on saatu maisemoitua piiloon. Epäilemättä kyseisellä kalliolla on ollut merkitystä siihen, ettei alkuperäinen ratasuunnitelma toteutunut koko mitassaan.
Kuvan lähde: https://www.autoweek.com/racing/formula-1/a2151876/legendary-f1-track-designer-says-igora-drive-should-replace-sochi-russia/
Nyt julkaistussa suunnitelmassa radan viimeinen neulansilmä nähdäkseni kiertää kyseisen kallion. Radan ei alunperin suunniteltu menevän tuolle alueelle ja ovatkin ilmeisesti tehneet paljon turhaa työtä maisemoinnin ja infran suhteen. Esimerkiksi etualalla näkyvä tie joudutaan korvaamaan uudella, koska se jää laajennuksen alle. Maansiirtotöitä tulee olemaan myös paljon. Radan kaksi viimeistä mutkaa ovat väkisin tehdyn oloisia (eli todella hitaita), koska turva-alueille ei löytynyt tilaa. Uudet nopeat mutkat ovat kuitenkin epäilemättä ihan hienoja korkeuseroineen. Pääsuoraa oli toki tarve pidentää, mutta nähtäväksi jää, että tuliko edeltävistä mutkista nyt liian tiukat ja valuuko pidennys suurelta osin hukkaan? Alkuperäisen radan viimeiset mutkat kun soveltuivat mielestäni paremmin kilvanajoon.
Näyttää siltä että itänaapurissa yritetään venyyttää pääsuoraa karvan verran pidemmäksi kuin Kymiringillä. Ihan helpollahan tuo ei tule. Ainakin allaolevan vanhahkon kuvan perusteella siellä on melkoinen kallionjärkäle. Tosin myöhemmissä kuvissa kalliota on mahdollisesti myös louhittu pienemmäksi. Ainakin maata on siirretty melkoisesti sen päälle, että kallio on saatu maisemoitua piiloon. Epäilemättä kyseisellä kalliolla on ollut merkitystä siihen, ettei alkuperäinen ratasuunnitelma toteutunut koko mitassaan.
Kuvan lähde: https://www.autoweek.com/racing/formula-1/a2151876/legendary-f1-track-designer-says-igora-drive-should-replace-sochi-russia/
Nyt julkaistussa suunnitelmassa radan viimeinen neulansilmä nähdäkseni kiertää kyseisen kallion. Radan ei alunperin suunniteltu menevän tuolle alueelle ja ovatkin ilmeisesti tehneet paljon turhaa työtä maisemoinnin ja infran suhteen. Esimerkiksi etualalla näkyvä tie joudutaan korvaamaan uudella, koska se jää laajennuksen alle. Maansiirtotöitä tulee olemaan myös paljon. Radan kaksi viimeistä mutkaa ovat väkisin tehdyn oloisia (eli todella hitaita), koska turva-alueille ei löytynyt tilaa. Uudet nopeat mutkat ovat kuitenkin epäilemättä ihan hienoja korkeuseroineen. Pääsuoraa oli toki tarve pidentää, mutta nähtäväksi jää, että tuliko edeltävistä mutkista nyt liian tiukat ja valuuko pidennys suurelta osin hukkaan? Alkuperäisen radan viimeiset mutkat kun soveltuivat mielestäni paremmin kilvanajoon.