Kuskispekulaatiot 2022

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Totta mutta ei riitä pelkästään se että noustaan kärkitaistoon vaan pitäisi ne mestaruudet voittaa viimeinkin, kun mestaruuksia on hävitty 2008,2010,2012,2017,2018. Joista pari oli muutaman pisteen päässä mestaruudesta.
Noh siinä on jo suuri ero, että onko tallissa joka taistelee säännöllisesti mestaruudesta esim Ferrari kuin tallissa kuten racing point joka parhaimmillaan tulee pystymään taisteluun 4 sijasta. Toinen on huipputalli ja toinen ei vaikka Ferrarin mestaruuksista on aikaa.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6183
Totta mutta ei riitä pelkästään se että noustaan kärkitaistoon vaan pitäisi ne mestaruudet voittaa viimeinkin, kun mestaruuksia on hävitty 2008,2010,2012,2017,2018. Joista pari oli muutaman pisteen päässä mestaruudesta.
2008 ja 2018 ainakin Ferrari olisi ollut ihan mestaruusluokan paketti mutta kaverin auton ratissa oli parempi kuski.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
2008 ja 2018 ainakin Ferrari olisi ollut ihan mestaruusluokan paketti mutta kaverin auton ratissa oli parempi kuski.
Sanoisin, että myös alonson aikana ainakin pari kautta oli missä oli mahikset, mutta pienestä jäi kiinni. Lisäksi laskisin osittain 2017 paketin että lähellä oltiin.
Joka tapauksessa on Ferrari sen tasoinen tiimi ja organisaatio, että jokainen sinne haluaa ajamaan juurikin siitä syystä, että talli nousee ennemmin tai myöhemmin kärkiporukoihin.

Onko muuten yhtään kuskia joka olis omatoimisesti lähtenyt Ferrarilta kesken sopimuskauden?
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4214
Mites muuten rankkaisisitte Alonson ajan Ferrarit kausilta 2010 ja 2012? Eli siis ne autot, joilla Alonso taisteli mestaruudesta aina viimeiseen kisaan saakka? Varsinkin ulkomaisilla foorumeilla usein kuulee sanottavan, että nuo autot oli huonoja, mutta Alonso omilla taidoillaan nosti Ferraria mestaruustaistoon.

Jopa Lotusta kaudella 2012 monet tuntuvat pitävän parempana kuin Ferraria tuolla kaudella. Itse en kyllä ihan tähän usko, vaan eiköhän Ferrari ollut ihan top -luokassa kumpanakin vuonna. Felipe Massakin olisi voittanut Saksan GP:n kaudella 2010 ilman tiimimääräystä.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Mites muuten rankkaisisitte Alonson ajan Ferrarit kausilta 2010 ja 2012? Eli siis ne autot, joilla Alonso taisteli mestaruudesta aina viimeiseen kisaan saakka? Varsinkin ulkomaisilla foorumeilla usein kuulee sanottavan, että nuo autot oli huonoja, mutta Alonso omilla taidoillaan nosti Ferraria mestaruustaistoon.

Jopa Lotusta kaudella 2012 monet tuntuvat pitävän parempana kuin Ferraria tuolla kaudella. Itse en kyllä ihan tähän usko, vaan eiköhän Ferrari ollut ihan top -luokassa kumpanakin vuonna. Felipe Massakin olisi voittanut Saksan GP:n kaudella 2010 ilman tiimimääräystä.
Noh en muista noin kauas, mutta ihmettelin suuresti että Alonso ei päässyt petrovia ohi siinä viimeisessä kisassa. Jos olis päässyt viidenneksi niin olis voittanut. Ei kait Renault ja Petrov niin kova yhdistelmä ollut kuitenkaan. Vai vaikuttaako Alonsollekki paineet.

Siis tämä on jäänyt mieleen! En muista mikä kausi mutta muistan sen loppuhuipennuksen missä oli Alonso, Petrov ja Renault ja syvä pettymys. Toki ratakin oli näitä perseratoja missä on vaikea ohittaa vaikka olis sekunnin nopeampi auto.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4214
Noh en muista noin kauas, mutta ihmettelin suuresti että Alonso ei päässyt petrovia ohi siinä viimeisessä kisassa. Jos olis päässyt viidenneksi niin olis voittanut. Ei kait Renault ja Petrov niin kova yhdistelmä ollut kuitenkaan. Vai vaikuttaako Alonsollekki paineet.

Siis tämä on jäänyt mieleen! En muista mikä kausi mutta muistan sen loppuhuipennuksen missä oli Alonso, Petrov ja Renault ja syvä pettymys. Toki ratakin oli näitä perseratoja missä on vaikea ohittaa vaikka olis sekunnin nopeampi auto.
Joo. Tämä oli kauden huipennus 2010 Abu Dhabissa. Alonso tuli pistejohdossa vikaan kisaan, mutta hävisi loppujen lopuksi Vettelille mestaruuden
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Joo. Tämä oli kauden huipennus 2010 Abu Dhabissa. Alonso tuli pistejohdossa vikaan kisaan, mutta hävisi loppujen lopuksi Vettelille mestaruuden
Oliko, että Alonson piti päästä viidenneksi vai kuudenneksi? Mutta jotenkin päätyivät jumiin Petrovin taakse.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3877
Mites muuten rankkaisisitte Alonson ajan Ferrarit kausilta 2010 ja 2012? Eli siis ne autot, joilla Alonso taisteli mestaruudesta aina viimeiseen kisaan saakka? Varsinkin ulkomaisilla foorumeilla usein kuulee sanottavan, että nuo autot oli huonoja, mutta Alonso omilla taidoillaan nosti Ferraria mestaruustaistoon.

Jopa Lotusta kaudella 2012 monet tuntuvat pitävän parempana kuin Ferraria tuolla kaudella. Itse en kyllä ihan tähän usko, vaan eiköhän Ferrari ollut ihan top -luokassa kumpanakin vuonna. Felipe Massakin olisi voittanut Saksan GP:n kaudella 2010 ilman tiimimääräystä.
Nuo autot oli ihan ok. Ei mitään maagisia missään nimessä, mutta tulosten mennessä sopivasti mahis mestaruuteen. Vähän kuin Kimi McLarenilla 2003.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4214
Oliko, että Alonson piti päästä viidenneksi vai kuudenneksi? Mutta jotenkin päätyivät jumiin Petrovin taakse.
Oliko, että Alonson piti päästä viidenneksi vai kuudenneksi? Mutta jotenkin päätyivät jumiin Petrovin taakse.
Alonso oli seitsemäs tossa kisassa. Hävisi mestaruuden neljällä pisteellä. Joten olisi pitänyt voittaa vielä Petrovin edelle sijoittunut Kubica
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2801
Ah aikoja ennen drs:ää. Joku viehätys noissa tilanteissakin oli kun ohi ei vaan päässyt millään ja kisa saattoi olla pilalla kun juuttui sopivasti hitaamman taakse. No, ehkä tuokaan nyt ei ihan optimaalista ollut kilvanajon kannalta, mutta nykyisin drs kyllä tehnyt liian helpoksi.

Vähän meni offtopiciksi..
 
Viimeksi muokattu:

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4214
Nuo autot oli ihan ok. Ei mitään maagisia missään nimessä, mutta tulosten mennessä sopivasti mahis mestaruuteen. Vähän kuin Kimi McLarenilla 2003.
Näin itsekin ajattelen. Eli ihan hyvällä tasolla nuo autot olivat. Ja kyllähän Ferrari oli Lotusta edellä 2012. Tuskin Lotuksella kukaan olisi ihan mestaruudesta taistellut, vaikka podium-auto olikin
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1971
Sijainti
Vyborg
Lotuksella ei ollut loppukaudessa mitään resursseja mestaruuskamppailuun kun hyytyivät lopussa, vaikka kauden alussa olivat kärkisijoilla silloin kun oli kuuma sää.
Ja kaudesta 2012 sen verran että myös Mclaren oli todella nopea sinä vuonna,
Jolloin Hamilton taisteli mestaruudestakin Singaporen asti mutta keskeytykset ja kuljettajien mokat pilasivat homman.

Mielestäni Ferrari oli kolmanneksi nopein Red Bullin,Mclarenin jälkeen sinä kautena.
Joten mestaruus olisi voinut mennä kenellä vaan tiimien välillä.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4214

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
2000
Tiedän toki pisteet, mutta pointtini olikin siinä, että taisteliko Alonso mestaruudesta paljon hitaammalla autolla kilpailijaansa nähden. 😃Kun ulkomaisilla foorumeilla, varsinkin Alonson fanit, kuulee usein sanottavan, että Alonso taisteli mestaruudesta sekuntia hitaammalla autolla
Tämä Alonson itse medialle jatkuvasti tuona aikana syöttämä legenda on näköjään vielä näin vuosikymmenen jälkeenkin yllättävän usein otsikoissa. Ei Ferrari missään nimessä sekuntia hitaampi ollut. Aika-ajoissa heillä oli selkeästi enemmän vaikeuksia pysyä aivan kärkivauhdissa, mutta kisoissa homma toimi paremmin hyvän rengaskuluman vuoksi. Osaltaan siksi heillä oli myös aika-ajoissa enemmän vaikeuksia. Toki esim. 2010 olisi voinut olla jo 2011-tyyppistä dominointia Vetteliltä, mutta tuolloin kävi vielä omia mokia ja auto ei ihan niin luotettava vielä ollut. 2012 taas Mclarenin olisi pitänyt voittaa mestaruus, mutta tekniset viat estivät.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5658
Kokeillaanpa pitää kuskispekulaatiot omassa ketjussaan vaikka Alfa Romeon uudesta sponssisopimuksesta on keskustelua muuallakin. Alfa Romeo ja Sauber siis ovat vahvistaneet sopineensa monivuotisen jatkosopimuksen. Samalla putoaa pohja myös monelta ikävältä juorulta.

Viime vuonna kaava oli muuten sama. Sauberin ja Alfa Romeon yksivuotinen jatkosopimus vahvistettiin GP-viikonlopun alla keskiviikkona... ja kuljettajauutiset seurasivat perässä torstaina. Jos tästä jotain tulkintoja voi vetää, niin kaksikko Räikkönen–Giovinazzi on jatkamassa ensi kaudelle, sillä nyt olisi mielestäni väärä hetki julkistaa eläköitymistä tai potkuja kummallekaan.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4214
Kokeillaanpa pitää kuskispekulaatiot omassa ketjussaan vaikka Alfa Romeon uudesta sponssisopimuksesta on keskustelua muuallakin. Alfa Romeo ja Sauber siis ovat vahvistaneet sopineensa monivuotisen jatkosopimuksen. Samalla putoaa pohja myös monelta ikävältä juorulta.

Viime vuonna kaava oli muuten sama. Sauberin ja Alfa Romeon yksivuotinen jatkosopimus vahvistettiin GP-viikonlopun alla keskiviikkona... ja kuljettajauutiset seurasivat perässä torstaina. Jos tästä jotain tulkintoja voi vetää, niin kaksikko Räikkönen–Giovinazzi on jatkamassa ensi kaudelle, sillä nyt olisi mielestäni väärä hetki julkistaa eläköitymistä tai potkuja kummallekaan.
Jos asiaa miettii Alfa Romeo- tiimin kannalta, niin kyllä kun säännöt ovat muuttumassa, olisi varsin järkevää jatkaa nykyisellä kuskikaksikolla. Kimi Räikkönen on todella kokenut kuljettaja ja maailmanmestaria, joka osaa viedä auton kehitystä eteenpäin. Ja Antonio Giovinazzi on myös ollut viime aikoina todella nopea. Tässä vaiheessa ei olisi syytä vaihtaa kuljettajia.

Lisäksi Kimi ja Antonio ovat aina tulleet hyvin juttuun keskenään. Jo silloin, kun ajoivat vielä eri tiimeissä. 🏁

Kimi_Raikkonen11111111111111111111111111111111111111111111111.jpegAntonio-Giovinazzi-and-Kimi-Raikkonen.jpg
 
Ylös