Miten muuten sanoisitte McLarenin ja Ferrarin keskinäisistä voimasuhteista kausilla 1998-2001?
Omasta mielestäni McLaren oli alkukaudesta 1998 Ferraria edellä. Varmaankin myös sen kolmannen polkimen vuoksi, joka myöhemmin kiellettiin. Kauden keskivaiheilla Ferrari oli kirinyt jo eron aikalailla kiinni ja loppukaudesta 1998 tasavahvoja.
Kaudet 1999 ja 2000 Ferrari ja McLaren olivat tasavahvoja, mutta varsinkin kaudella 2000 Ferrarin luotettavuus paljon parempaa.
Kaudella 2001 Ferrari oli pääasiassa edellä, tosin McLaren joissakin parempi esim Silverstonen kisassa
McLarenilla oli todella nopea auto 1998, mutta myös paljon teknisiä murheita. Joissain kilpailuissa tekniikan pettäminen ei johtanut keskeytyksiin, mutta merkittäviin pistemenetyksiin kuitenkin. Häkkisen osalta esim. Hungaroring ja Monza 1998. Kauden edetessä Ferrari kehitti vauhtiaan ja McLaren luotettavuuttaan. Mielestäni muutamassa viimeisessä kisassa Ferrari & Goodyear olivat jo nopeampia.
1999 Ferrari oli alakynnessä, mutta McLaren hölmöili paljon pisteitä hukkaan. Kahteen viimeiseen kilpailuun Ferrari toi auton jonka laillisuudesta käytiin kovaa keskustelua aikoinaan. Malesian jälkeen ilmanohjaimien lisäksi pienemmässä määrin huomiota kiinnitettiin myös valokuviin, joissa Ferrarin takajarrut hehkuivat punaisina kiihdytyksissä, mikä viittaisi luistonestojärjestelmään.
Kausi 2000 oli vaihdillisesti melko tasavahva ja kummallakin tiimillä oli omat hetkensä. Toki McLarenin luotettavuus oli huonompi jälleen kerran. Harmillisesti mestaruustaistelu lässähti kolmanneksi viimeiseen kilpailuun kun Häkkisen auton moottori löi liekkiä.
2001 Ferrari oli jo selvästi kokonaisuudessaan vahvempi.