F1-Uutisia 2021

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5359
Aika harva nyt taitaa formuloita tai muuta vastaavaa autourheilua varsinaisesti joukkueurheiluksi kuitenkaan mieltää, vaikka tiimien väreissä toki ajetaan ja tallipisteitäkin lasketaan. Eri asia sitten jotkut endurancekisailut, joissa oikeasti ajetaan joukkueena.
Varikkokäynnillä aina myös kuskin vaihto. Hamiltonin mukaan penkit ja polkimet, Russell saa sitten mahduttaa itsensä niihin! 🤔
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Jos valmistajat haluaisivat valmistajana ja joukkueena mainetta ja kunniaa, he voisivat aivan hyvin osallistua le mans 24h ajoihin. Pelkästään sen yhden kisan mainosarvo on huomattavan suuri valmistajille, erityisesti tuolla keskeisessä Euroopassa. Ei vaan näytä tunkua olevan.

F1 on aina ollut kuljettajille se ehdottomien huippujen kohtaamispaikka. Johan sen jo palkatkin todistaa. Jos tämä arvo otetaan pois, niin huiput voivat alkaa etsiä haasteita muista ympyröistä. Se olisi väistämättä f1-sarjan loppu.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
713
Aika harva nyt taitaa formuloita tai muuta vastaavaa autourheilua varsinaisesti joukkueurheiluksi kuitenkaan mieltää, vaikka tiimien väreissä toki ajetaan ja tallipisteitäkin lasketaan. Eri asia sitten jotkut endurancekisailut, joissa oikeasti ajetaan joukkueena.
Mielestäni joukkuelaji. Kuski ei varmaan saisi autoa edes yksin käyntiin. Saatikka osaisi sellaista rakentaa.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Mielestäni joukkuelaji. Kuski ei varmaan saisi autoa edes yksin käyntiin. Saatikka osaisi sellaista rakentaa.
Melkoista sivartelua. Mites sitten juoksu tai nyrkkeily? Onhan urheilijoilla valmentaja. Joukkueurheilua siis. Tai jos ei valmentajaa käytä, niin ei parane ainakaan julkisia kisamatkoilla käyttää. Tulee muuten lajista heti joukkueurheilua.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
713
Kerroin vain mieltäväni formula ykköset joukkuelajiksi ja vuosikymmenten aikana itselle oma tärkein perusteluni on muistaakseni aina ollut tuo auton käynnistykseen liittyvä perustelu. (Tarkennettuna vielä tarkoitan kylmäkäynnistystä, mutta yleensä keskustelussa riittänee tuo pelkistetty versio.)

Kyllä itsekin myönnän, että valmentaja tai fysioterapeutti tahi vastaava ei yksilölajia joukkuelajiksi muuta. Miten on amatööritasolla rallissa, lähinnä kartturin mukana olo huomioiden? Johonkin se raja lienee vedettävän.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9515
Sijainti
Helsinki
Yksilölajeissa kilpailija osuus suorituksesta on suurempi, kuin hänen takanaan olevien taustajoukkojen. Formuloissa talli tekee kokonaisuutena parhaansa kuljettajan eteen. Moottoriurheilua voidaan siis pitää yksilö- ja joukkueurheilun yhdistelmänä.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5359
Yksilölajeissa kilpailija osuus suorituksesta on suurempi, kuin hänen takanaan olevien taustajoukkojen. Formuloissa talli tekee kokonaisuutena parhaansa kuljettajan eteen. Moottoriurheilua voidaan siis pitää yksilö- ja joukkueurheilun yhdistelmänä.
No tuosta nyt voi vääntää maailman tappiin asti. Joku Matti Matsson luetteli valkut, fyssarit, psykologit, managerit, voittaessaan olympiamitalin uinnissa. Varmaan meni uikkareiden ja uimalasien valmistaja siinä samassa. Ei sentään Tokiota ja uimahallin rakentajaa maininnut.
Nyt kun joku kuski ajaa pihalle tai jonkun konepellin päälle nököttämään, niin kyllä se on se yksilö joka sen ratin kääntää eikä joukkue. Joukkue rakentaa välineet, kuten Arena tai Speedo uikkarit ja lasit.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4184
Alustava Formula 1- kalenteri kaudelle 2022 on julkaistu📆🗓📌🏎🏁

Alustava vuoden 2022 F1 -kalenteri
Pyöristää​
Grand Prix​
Päivämäärä​
1​
Bahrain​
20. maaliskuuta​
2​
Saudi-Arabia​
27. maaliskuuta​
3​
Australia​
10. huhtikuuta​
4​
Kiina​
24. huhtikuuta​
5​
Yhdysvallat (Miami)​
8. toukokuuta​
6​
Espanja​
22. toukokuuta​
7​
Monaco​
29. toukokuuta​
8​
Azerbaidžan​
12. kesäkuuta​
9​
Kanada​
19. kesäkuuta​
10​
Iso-Britannia*​
3. heinäkuuta​
11​
Itävalta*​
10. heinäkuuta​
12​
Ranska/Italia (Imola)​
17. heinäkuuta​
13​
Unkari​
31. heinäkuuta​
14​
Belgia​
28. elokuuta​
15​
Alankomaat​
4. syyskuuta​
16​
Italia​
11. syyskuuta​
17​
Venäjä​
25. syyskuuta​
18​
Singapore/Turkki​
2. lokakuuta​
19​
Japani​
9. lokakuuta​
20​
Yhdysvallat (Austin)​
23. lokakuuta​
21​
Meksiko​
30. lokakuuta​
22​
Brasilia​
13. marraskuuta​
23​
Abu Dhabi​
20. marraskuuta​

Lähteet: http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=447352

https://racingnews365.com/2022-f1-calendar-dates-revealed?x-craft-preview=TqoNZ8PL9p&token=Zo5tebkLvDLUZMtdbl7A3AVaRspX9n-x
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9306
Monaco olisi samalla siirtymässä normaaliin kisaviikonloppurytmiin, eli harjoitukset perjantaina eikä torstaina.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6144
Mitäs sille Hanoin kisalle nyt kävikään? Liekö kuopattu koko projekti kokonaan?
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1970
Sijainti
Vyborg
On sääli että Saksassa ei ajeta ensikään vuonna formuloita. Koska Saksa on ollut tärkeä osa formula ykkösiä vuosikymmenten ajat. Jossa on yksi sarjan legendaarisimmista radoista kuten, Hockenheimin ja Nurnbergin radat. Tosin onhan Saksassa formula ykkösten katsojaluvut laskeneet muutenkin viimeiset 5 vuotta, mitä olen kuullut uutisissa ja täällä foorumilla.
Joten voi olla että siellä ei ehkä enää satsata lajiin paljon kuten aikoinaan Schumin kultavuosina.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5631
Mitäs sille Hanoin kisalle nyt kävikään? Liekö kuopattu koko projekti kokonaan?
Taitaa tehdä historiallisen pohjanoteerauksen ja rata jää mätänemään ennen kuin siellä on ajettu kertaakaan. Esimerkkinä toimikoot Valencian katurata, joka yksinkertaisesti hylättiin sen jälkeen, kun formulat lopettivat radalla vierailun. Siellä ajettiin kisat Euroopan GP:n nimellä viisi kertaa vuosina 2008–2012. Tämän jälkeen kaikki toiminta loppui kuin seinään.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
Jos käänteinen lähtöjärjestys otettaisiin käyttöön, niin eikö sillon kannattaisi pysyä varikolla koko aika-ajo? Olis se vaan näky kun 20 autoa on kaikki sessiot pilttuussa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5359
Eikös tuo järjestys määräytyisi mm tilanteen mukaan.
Eli jos olet kympin ulkopuolella kisassa, niin auto pilttuun mahd aikasin ja seuraavaan kisaan paalulta?
Taas näitä Kuka kuiskaa koviten-ideoita FIAlta vai F1:ltä.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4161
Ihan mielenkiintoinen tilasto. Aika vähän on Hami kolaroinut viime vuosina.

Aikamoinen oli De Cesariksen keskeytys%, yli 70 ja mies ajoi kuitenkin tosi pitkän uran.
Häkälläkin 38% keskeytyksiä. Yllätti, vaikka aikanaan ne keskeytykset ottivat päähän myös ruudun tällä puolella. Huima on ollut luotettavuuden kehitys.


https://www.iltalehti.fi/formulat/a/e2d65d01-e837-4be8-943d-3837e4fc7bb1
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
900
Taitaa tehdä historiallisen pohjanoteerauksen ja rata jää mätänemään ennen kuin siellä on ajettu kertaakaan. Esimerkkinä toimikoot Valencian katurata, joka yksinkertaisesti hylättiin sen jälkeen, kun formulat lopettivat radalla vierailun. Siellä ajettiin kisat Euroopan GP:n nimellä viisi kertaa vuosina 2008–2012. Tämän jälkeen kaikki toiminta loppui kuin seinään.
Juuri sattumalta tuli vastaan artikkeli radan nykytilasta. Aika karua kehitystä lyhyessä ajassa:
https://www.aljazeera.com/news/2021/9/16/valencias-life-in-the-fast-lane-gives-way-to-tarmac-wasteland
 
Ylös