Lewiksella ei ollut turva-autoa edessä sen jälkeen kun Max oli jo käynyt varikolla vaan Lewis ajoi yhden kierroksen ilman turva-autoa. Jos ois tältä kierrokselta varikolle niin ois tullut ulos suoraan turva-auton taakse ja verstappenin eteen. Mersu nukkui tämän?Noup. Lewiksella on turva-auto hidastamassa edessä ja Max saa painaa kovempaa kunnes saa letkan kiinni.
Juuh siis olen samaa mieltä, että virhehän tuossa tapahtui joka ratkaisi mestaruuden tällä tavalla, mutta tuloksia ei tulla muuttamaan joka on mielestäni myös oikein. Typeriä nämä jälkeenpäin muutetut jutut jos puhutaan näin isoista jutuista. Lisäksi asiassa on poltiiikkaa. Siellä on helmutti ja dietteri tehnyt jo selväksi FIA:lle ja sarjan omistajille että ensi vuonna ei yhtään autoa ole heiltä ruudukossa jos mestari vaihtuu nyt.Mersun protestissa on perää. Tilanne on mielestäni ilmiselvä. Mersu arvioi oikein että kierrokset loppuvat kesken ja että kisaa ei ehditä aloittamaan uudestaan sääntöjen puitteessa. Noh. Tietysti sääntöjä voidaan muuttaa ratkasevalla hetkellä niin että se voidaan alottaa heti kun Max on päässy siihen Lewiksen perään. Miten mersu olis voinu tehdä tässä oikeen päätöksen jos tuomaristo muuttaa sääntöä ratkasevalla hetkellä. Toisaalta olisko romun siivuominen ollutkin hitaampaa ja letka ajatettu kokonaisuudessaan sääntöjen mukaisesti ohi jos Hamilton olis tullu varikolla vaihtamaan renkaat ja jääny odottamaan kisan uudelleen aloittamista ja Maxin ohitusta. Enpä usko
Sehän olisi vaan hyvä että ruudukossa olisi kaksi Kamikazea vähemmän.Juuh siis olen samaa mieltä, että virhehän tuossa tapahtui joka ratkaisi mestaruuden tällä tavalla, mutta tuloksia ei tulla muuttamaan joka on mielestäni myös oikein. Typeriä nämä jälkeenpäin muutetut jutut jos puhutaan näin isoista jutuista. Lisäksi asiassa on poltiiikkaa. Siellä on helmutti ja dietteri tehnyt jo selväksi FIA:lle ja sarjan omistajille että ensi vuonna ei yhtään autoa ole heiltä ruudukossa jos mestari vaihtuu nyt.
Tarkoitat varmaan 4?Sehän olisi vaan hyvä että ruudukossa olisi kaksi Kamikazea vähemmän.
Hamiltonilla oli mahdollisuus mennä varikolle siinä missä Verstappenillakin. Hamiltonilla oli ainakin parikymmentä sekuntia ja monta mutkaa aikaa tehdä päätö turva-autopäätöksen jäälkeen, tuleeko stopille. Ei tullut, mutta Verstappen tuli.Säännöt ovat kyllä pielessä kun toisena oleva hitaampi kuljettaja saa noin ratkaisevan edun turva-autotilanteessa. Ennen oli pit exitissä punainen valo.
Tuskin tullaan muuttamaan, mutta tulevaisuuden tuomarityön kannalta ihan hyvä, että on protestiTäysin turhia nämä mercedeksen protestit. Tuloksia ei tulla muuttamaan. Se on aivan päivänselvä asia.
Toki jossiteltavaa jää ja on selväää, että tuo turva-autoepistola oli moka tai siihen liittyvät kierroksella ohitetut. Oli ja meni.
Selvää ettei se mennyt ihan sataprosenttisen oikein, mutta tulos on mikä se on on niinku kimi sanois.
Jo oli lyhyet juhlat.Mestaruusjuhlat on pidetty. Vaatii tuomareilta paljon rohkeutta vaihtaa mestaria. Sitten alkaisi vastaprotestien vuoro.
Oli jo paljon aiemmin. Hamiltonilla oli ainakin 3-4 mutkaa aikaa tehdä päätös, tullakko stopille. Ihme hössötystä täällä, että Mercedes teki täydellisen taktiikan eikä Hamiltonilla ollut mahdollisuutta kurvata varikolle. Hamiltonilla ei olisi ollut mitään hävittävää. Vaikka Verstappen olisi jatkanut radalla, hän olisi ollut helppo saalis Hamiltonille, kuten nyt kävi toisin päin. Rohkeutta se olisi vaatinut, mutta RB oli rohkea tänään.Mun mielestä ilmoitus turva-autosta tuli juuri kun Max kurvasi omalle varikkopaikalleen eli oli jo varikolla ennen kuin ilmoitus tuli. Hamiltonilla olisi ollut mahdollisuus tulla seuraavalla kierroksella sisään, mutta ei tullut. Sitä en tiedä mihin kohtaan olisi sijoittunut radalla, siis ennen vai jälkeen Verstappenia.
Ja todiste. Mutta olihan se nyt päivän selvä asia, että SC radalle tulee tuollaisen mällin jälkeen. Tuskin kukaan talli sitä epäili. Kävikö kukaan muu varikolla kuin Max?
Samat ajatukset täällä. F1 on kasvanut liian isoksi ja show ja raha ovat tärkeämpää kuin moottoriurheilu. Öljymaat, asfalttiturva-alueet, keinovalaistus, drs, jonnesukupolvi sekä tähän päälle tuomariston epämääräinen sääntöjen tulkinta saa minut voimaan pahoin.Vähän luulen että oma formuloitten seuraaminen päättyy tähän kauteen, vissiin - 96 tai -97 vuodesta tullu seurattua.
Ei tolla oo mitään kilpaurheilun kanssa tekemistä että johto keksii omat säännöt kesken kilpailun ja ratkaisee mestaruuden.
Arvostus koko johtoa ja tuomaristoa kohtaan tasan nolla nyt.
Olis ees munaa sen verta et myöntäis virheen ja viimenen kierros deletointiin mutta ei varmasti oo kanttia.
Samalla kyl vie arvostuksen tappenin mestaruudesta, tänään ei parempi voittanut.
Häkkinen oli 1999 malesian jälkeen jo mestari joka sitten kumottiin. Toki voitti mestaruuden sitten japanissa.Onkos muuten koskaan mestaria muutettu kisan jälkeen?
Ei tule mieleen kuin legendaarinen Senna/Prost missä Senna menetti kabinettipelissä mestaruutensa koska oikaisi shikaanin. Siihen aikaan oli sääntö, että kilometrit pitää tulla täyteen jokaiselle autolle. Ei ollut sallittua edes oikaista mutkaa vaikka olisit minuutin parkissa radalla.