Juu ei, nämä ratkaisevat ehkä drag racingissa, rallicrossissa ja jokkiksessa, mutta erikoiskokeella varsinkin lumella ja soralla ratkaisevat muut asiat.kiihtyvyys paikaltaan ei ole ehkä se asia jolla on rallissa pärjäämisessä merkitystä
Polttomoottorin osalta kyllä, mutta sähkömoottorin avulla Rally1 saattaa kiihtyä suoralla kovempaa kuin 2021 WRCJuu, olin vain käsityksessä, että tehokäyrä on identtinen edellisiin wrc-autoihin +100 kg, jolloin tuolla matematiikalla myös lentokentällä tulisi takkiin. Mutta ilmeisesti vakio tehotuotto on erilainen.
Ehkäpä siis mittauspisteissä kyseisellä testivedolla oli tuo sähkömoottori käytössä...Toki testiä ja kilpailutilanteita hankala suoraan verrata toisiinsa, sekä asiaan vaikuttaa olosuhteet toki myös. Ja se on toki selvää, että normaalilla kääntyilevällä erikoiskokeella -21 spec WRC pätkii Rally1-auton, kun puhutaan liikkumisesta paikasta A paikkaan B. Mutta aavistuksen silti jäi mietityttämään minkälainen tehokäyrä tulisi dynossa pelkän polttomoottorin osalta uudella Rally 1 vs. 2021 WRC, olisiko tämä tosiaan identtinen.Polttomoottorin osalta kyllä, mutta sähkömoottorin avulla Rally1 saattaa kiihtyä suoralla kovempaa kuin 2021 WRC
https://www.rallit.fi/toyotan-tekninen-pomo-antoi-tarkeaa-tietoa-uusista-hybridiralliautoista/Toyotan tekninen johtaja Tom Fowler on vastannut tallinsa GR Yaris Rally1 -auton suunnittelusta. Kuinka paljon uudet autot ovat vanhoja hitaampia?
– Jos on kilometri pelkkää suoraa, on vuoden 2022 auto pitkästi edellä suoran päätteeksi, jos vertaa vuoden 2017 autoon. Jos on mutkia, WRC-auto ottaa puolestaan eroa kiinni. Sitten jos taas on oikein syheröistä, vanha auto on nopeampi, Fowler summaa.
– Nopealla asvalttipätkällä ajoissa ei ole isoa eroa, koska kiihdytykset Rally1-autolla ovat niin kovia, mutta mutkanopeudet puolestaan pienempiä. Soralla vuoden 2017 auto on edellä, koska uusien sääntöjen myötä pitoa ei ole niin paljon.
Mitä jos Lassekin vaan siirtyisi eteenpäin?Lasse Lampi ei tykkää uusista autoista.
Niinhän se on tehnytkin, tai siis jäänyt pois Toyotan hommista.Mitä jos Lassekin vaan siirtyisi eteenpäin?
Ei kyllä tuosta otsikkoonkin nostetusta irtolauseesta selvinnyt mitä tarkalleen Lasse oikein meinaa? R5:t ajaa osakilpailuvoitosta, koska jossain testivideolla uudet näytti hitaalta?https://www.rallit.fi/pitkan-linjan-rallivaikuttajalta-kovaa-tekstia-mm-sarjasta-tassa-voi-akkia-kayda-niin-etta-paaluokka-vaihtuu/
Lasse Lampi ei tykkää uusista autoista.
Varmaan sitä, että FIA tekisi jonkinlaisen paniikkiratkaisun ja vaihtaisi Rally2 pääluokaksi.Ei kyllä tuosta otsikkoonkin nostetusta irtolauseesta selvinnyt mitä tarkalleen Lasse oikein meinaa? R5:t ajaa osakilpailuvoitosta, koska jossain testivideolla uudet näytti hitaalta?
Omasta mielestä ainoastaan yksi pointti lopulta tulee ratkaisemaan uusien autojen menestyksen ja epäonnistumisen välillä.https://www.rallit.fi/pitkan-linjan-rallivaikuttajalta-kovaa-tekstia-mm-sarjasta-tassa-voi-akkia-kayda-niin-etta-paaluokka-vaihtuu/
Lasse Lampi ei tykkää uusista autoista.
Juuri tämä. Jos mukaan saadaan lisää autovalmistajia näillä uusilla säännöillä, niin on menty oikeaan suuntaan jos taas nykyisistä joku vetäytyy on tämä sitten floppiOmasta mielestä ainoastaan yksi pointti lopulta tulee ratkaisemaan uusien autojen menestyksen ja epäonnistumisen välillä.
Jos saadaan houkuteltua sarjaan valmistajia lisää Rally1:n avulla kyseinen muutos on täysmenestys.
No onhan se nyt ihan selvää, että tätä hybridi-kusetus hyveposeeraamista ei kukaan järkevä rallifani niele vaikka media ja FIA keinotekoisesti yrittää tätä hehkuttaa. Ei muuten Bin Sulayemkaan kovin innostuneelta vaikuttanut näistä. Puhui aika viisaita kustannuste n noususta.... Eikai nyt kukaan tosissaan usko, että mukaan tulis oikeesti jotain uusia automerkkejä, kun uudet säännöt on voimassa 3 vuotta ja sen jälkeen tulee jo varmasnkin täyssähkikset. Sanokaapa edes yksi uusi automerkki, joka vois edes teoriassa olla tulossa mukaan... Hybrid on floppi, veikkaan, että ennemmin joku nykyisistä lopettaa...https://www.rallit.fi/pitkan-linjan-rallivaikuttajalta-kovaa-tekstia-mm-sarjasta-tassa-voi-akkia-kayda-niin-etta-paaluokka-vaihtuu/
Lasse Lampi ei tykkää uusista autoista.
Näköpiirissä ei ole, että uusia merkkejä tulee mukaan. Se on fakta.Omasta mielestä ainoastaan yksi pointti lopulta tulee ratkaisemaan uusien autojen menestyksen ja epäonnistumisen välillä.
Jos saadaan houkuteltua sarjaan valmistajia lisää Rally1:n avulla kyseinen muutos on täysmenestys.