Kun katsotaan sitä, miten Haas on sukeltanut ja McLaren noussut vaikka kumpikaan ei ole päivittänyt autojaan, niin en sulkisi pois sitäkään skenaariota, että Ferrarinkin suorituskyky alkaa myöhemmin ailahdella radan ja olosuhteiden mukaan. Kaikki varmaan muistavat vielä Mersun ongelmat Singaporessa kaudella 2015... Kuitenkin kaikki on nyt aivan uutta. Paitsi että autojen ja renkaiden filosofia on mennyt täysin uusiksi, niin Ferrari toi myös uuden moottorin tälle kaudelle. Red Bullilla on nyt ollut merkittäviä ongelmia luotettavuuden kanssa vaikka Hondan moottoripäivitys oli suhteellisesti vähäisempi.
Mikään ei kuitenkaan takaa sitä, etteikö Ferrarin voimayksikkö poksahtaisi yllättäen kilometrien kerryttyä. Jokaisella voimayksiköllä tulee ajaa noin 7–8 osakilpailun mitta ja vielä ei olla edes elinkaaren puolessa välissä. Voimayksiköiden elinkaareen liittyy myös se fakta, että Red Bull / Honda vaikuttaa olevan koko ajan suoranopeuksissa Ferrarin edellä. Kun moottorit kuluvat kisasta toiseen, niin voi käydä niinkin, että Ferrarilla suorituskyky laskee enemmän ja Red Bull saa siitä hetkellistä etumatkaa.