Uskon, että Perez on ensinnäkin parantanut otteitaan. Tottunut tiimin toimintatapaan, oppinut käsittelemään kärkiauton tuomia paineita, ja nyt kun vastassa ei ole ylivoimaista Mersu-armadaa, niin uskaltanee ottaa oman asemansa paremmin puheeksi tiimin sisällä. Mestaruustaistoon kun ei välttämättä tarvita tänä vuonna mitään 100% siipimiestä, vaan myös Perez ainakin nykyisen pistetilanteen valossa on yksi mestaruudesta ajavista kuskeista.
Toisaalta, voisiko Red Bull -kuskien välisen eron kaventuminen olla osaltaan myös Verstappenin mestaruuden ansiota, kun sen myötä on ajanut kypsemmin tänä vuonna. Jos Verstappen ajoi viime vuonna Hamiltonia vastaan, tai ihan vain perusluonteensa vuoksi, ajoi koko ajan suunnilleen 110% lasissa niin äkkiä siinä syntyi eroa tallikaveriin, ja mikähän sitten taas on selkeän kakkoskuskin motivaatio ajaa kaikissa tilanteissa se sama 110% lasissa, kysykää vaikka Bottaalta.
Toki myös auton istuvuus käteen vaikuttaa paljon, mutta tälleen inhimillisestä näkökulmasta summa summarum: Max on ehkä hieman rauhoittunut ja oppinut ikäänkuin säätelemään vauhtiaan ajaessaan kärkipäässä, kun taas Perez on haistanut viime vuoteen verrattuna hieman erilaisen tilanteen MM-taistossa ja aiempiin Racing Pointeihin yms. verrattuna tottunut mestaritason tiimin toimintaympäristöön sekä kärkiauton tuomiin mahdollisuuksiin, ja myös paineisiin. Tosin uskon Perezin olevan myös realisti, eli jos Verstappen ottaa selkeän karkumatkan pisteissä, mestaruustaistelu tiivistyy kauden loppua kohti Leclerciä vastaan, tai tiimi vain päättää pitää Maxin tyytyväisenä ykköskuskina niin eiköhän Checo loppujen lopuksi hymyile matkalla pankkiin ja osannee ottaa ilon irti osakilpailuvoitoista tässä kohtaa uraansa