Pitää. Itse muistan saman. Silloin ei ratiokeskusteluja kuulunut, mutta muistaakseni puhetta oli, että Senna teki tämä omasta tahdostaan.Sennakin muuten luovutti muistini mukaan voiton Gerhard Begerille, kun mestaruus oli varmistunut. Joku tälläinen muistikuva olisi, pitääkö paikkaansa?
Onko RB:n ja Perezin välin sopimus tehty Monacon kisan aikana vai julkistettu, jolloin sopimus on allekirjoitettu hyvissä ajoin ennen kisaa?Vaikutti myös siltä, että hän yritti kolaroida jo tuossa videoklipin ekassa mutkassa. Eturengas taisi osuakin valliin mutta auto vain kimposi pois. Yhdyn siihen, ettei Pérez tehnyt korjausliikettä auton lähtiessä spinniin. Yleensä tuossa tilanteessa kuski tekisi nopean alitajuisen reaktion auton pelastamiseksi, mutta Pérez vain laiskasti suoristaa ratin ikään kuin olisi jo etukäteen tiennyt auton lähtevän lapasesta.
Samalla täytyy sanoa, että en kyllä usko että Pérez olisi saanut jatkaa tallissa, jos hän olisi ajanut tahallaan auton seinään ja jäänyt siitä vielä kiinni tallipomoille, kuten on jossain twitterissä kerrottu. Red Bull ja Pérez tekivät kaksivuotisen jatkosopimuksen juuri tuolloin Monacossa.
Toinen särö salaliittoteoriassa on se, ettei Verstappen vaikuttanut osoittavan minkäänlaisia katkeruuden merkkejä kisan jälkeen palkintokorokkeella. Olettaisin että jos Pérez on jäänyt kiinni huijaamisesta, niin se on tapahtunut jo tuoreeltaan aika-ajojen jälkeen, kun talli on katsonut telemetriaa ja joku on huomannut epäilyttäviä seikkoja.
Monacon GP:n palkintoseremonia
Ei kai tämä ole millään muotoa verrattavissa Rellun ja briatoren tekemisiin ja heidän saamiin rangaistuksiin. Tuskin Horner tai Helmutti on käskenyt tsekoa ajamaan seinään aika-ajossa. Mitä talli olisi siitä hyötynyt? Eiköhän se ollut ihan Perezin oma ajatus, jos tapahtuma tahalliseksi todetaan.Mikäli Maxin väite pitäisi paikkaansa, niin se olisi Checon ura ja pisteet siinä, mutta eiköhän menisi myös tämän keräämät tallipisteet, jos tallin johto olisi väitetyn mukaan tietoinen. Eli Maxin itkuporkuraivari maksaisi joku 100m€ ja tallin sekä oman maineen. Vrt Oviedon ihmisulisija
En kyllä usko tämän skenaarion todenperäisyyteen. Eiköhän ole vaan joku Maxin skitsofreeninen kieroutuma, kun tallikaveri hyötyi tapahtuneesta.
Ei suunnittelun osalra, mutta jos tallin johto on ollut Checon kertomana tapahtuneen jälkeen asiasta tietoinen ja silti salannut asian, niin silloin menee myös tallin piikkiin ja mitä siitä voisi olla muuta rangaistusta..Ei kai tämä ole millään muotoa verrattavissa Rellun ja briatoren tekemisiin ja heidän saamiin rangaistuksiin. Tuskin Horner tai Helmutti on käskenyt tsekoa ajamaan seinään aika-ajossa. Mitä talli olisi siitä hyötynyt? Eiköhän se ollut ihan Perezin oma ajatus, jos tapahtuma tahalliseksi todetaan.
Pystyttiin se todistamaan briatore-rellu tapauksessakin. Kaikki on mahdollista, jos vain tahtotilaa on riittävästi. Helppo sitä telemetriaa on verrata aiempiin kierroksiin ja tutkia missä kohtaa kuski alkaa painamaan kaasua ja millä voimakkuudella.Eihän tommosta pysty ikinä todistamaan varmasti lähtikö se perä irti vahingossa vai tahallisesti.
Briatore keissi nyt oli ihan eri kalibeeria, mutta tarkotin nyt vaikka tätä Perezin hommaa. Tottakai telemetriasta näkee et kaasua on painettu liikaa kun perä karkaa mutta milläs todistat painettiinko kaasua vahingossa liikaa.Pystyttiin se todistamaan briatore-rellu tapauksessakin. Kaikki on mahdollista, jos vain tahtotilaa on riittävästi. Helppo sitä telemetriaa on verrata aiempiin kierroksiin ja tutkia missä kohtaa kuski alkaa painamaan kaasua ja millä voimakkuudella.
Briatoren keississä avainasemassa oli Piquet jr joka myönsi kolaroineensa tahallaan. Perezi ei vielä ole julkisesti mitään myöntänyt, joten Perezin keissi voi olla hankalampi jollei hän myönnä mitään.Pystyttiin se todistamaan briatore-rellu tapauksessakin. Kaikki on mahdollista, jos vain tahtotilaa on riittävästi. Helppo sitä telemetriaa on verrata aiempiin kierroksiin ja tutkia missä kohtaa kuski alkaa painamaan kaasua ja millä voimakkuudella.
Kyllähän siellä telemetriassa ero tietysti näkyy, mutta se että onko sitten tahallinen vai tahaton moka onkin vähän vaikeampi telemetriasta päätellä.Pystyttiin se todistamaan briatore-rellu tapauksessakin. Kaikki on mahdollista, jos vain tahtotilaa on riittävästi. Helppo sitä telemetriaa on verrata aiempiin kierroksiin ja tutkia missä kohtaa kuski alkaa painamaan kaasua ja millä voimakkuudella.
Maksaa velkansa Sekolle.Johan tuo ajoi torpedonsa Hamiltonin kylkeen, että vieläkö sitä raivoa pitää purkaa uudestaan...
- Varmaan noin 40-50 henkilöllä.Kenellä on pääsy kuskin telemetriatietoihin? Ymmärtääkö Horner ja Helmut niistä edes mitään? Onko kuskien mekaanikkoporukoilla pääsy toisen kuskin tietoihin?
Miksi tallia rangaistaisiin? Tietää ne paljon muutakin raskauttavaa mitä kuskit tekee vastoin sääntöjä. Eihän ne ole toimineet mitenkään käskevästi asiassa.Ei suunnittelun osalra, mutta jos tallin johto on ollut Checon kertomana tapahtuneen jälkeen asiasta tietoinen ja silti salannut asian, niin silloin menee myös tallin piikkiin ja mitä siitä voisi olla muuta rangaistusta..
Mutta en kyllä usko koko tahallisuuteen, vaikka kieltämättä on hieman omituinen pyörähdys.